سارق مجتمع مسکونی شمال شهر غریبه نبود





گروه حوادث/ راز سرقت‌های میلیونی از ساکنان مجتمع مسکونی در شمال تهران با دستگیری سرایدار ساختمان فاش شد.
به گزارش خبرنگار «ایران»، اواخر فروردین امسال فردی با مراجعه به کلانتری 123 نیاوران از سرقت مقدار قابل توجهی طلا و جواهرات به ارزش تقریبی 50 میلیون تومان از خانه‌اش واقع در کامرانیه خبر داد.
پس از تشکیل پرونده به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه یک تهران پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
شاکی پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران به کارآگاهان گفت: حدود سه ماه پیش به خانه جدید نقل مکان کردیم. پس از گذشت حدود یک ماه متوجه سرقت طلا و جواهرات همسرم به ارزش تقریبی حدود 50 میلیون تومان شدم اما به گمان اینکه آنها را گم کرده‌ایم شکایتی نکردم تا اینکه به مرور متوجه سرقت شدن مقادیر دیگری از طلا و جواهرات همسرم به همراه اسناد خودرو و موتورسیکلتم شدم. این بار به سرایدار ساختمان – اژدر- که کلید خانه ما را داشت مظنون شدم.
بدین ترتیب کارآگاهان به تحقیق از سرایدار پرداختند. اژدر – 33 ساله- در نخستین تحقیقات منکر هرگونه سرقت شد اما در بازرسی از محل سکونتش کارآگاهان موفق به کشف چند عدد کلید شدند که متعلق به واحدهای مسکونی دیگری در همان ساختمان بود.
بنابراین تحقیق از سایر اهالی ساختمان انجام و در ادامه مشخص شد از تمامی واحدهای مسکونی به شیوه‌ای یکسان طلا و جواهرات، ارز، سکه طلا و پول نقد سرقت شده است.
متهم ضمن اقرار به چهار فقره سرقت مشابه از سایر واحدهای مسکونی همان ساختمان به کارآگاهان گفت: هنگام نظافت خانه‌ها و در فرصتی مناسب به سراغ محل نگهداری پول، طلا و جواهرات و سکه‌هایی که از قبل محل نگهداری‌شان را شناسایی کرده بودم می‌رفتم و پس از سرقت آنها را می‌فروختم.
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت: در بررسی به عمل آمده مشخص شد که متهم از دوستان یکی از اهالی مجتمع بوده که برای سرایداری معرفی شده بود. در حال حاضر تحقیقات درخصوص احتمال انجام سرقت‌های مشابه از سوی متهم در دستور کار این پایگاه قرار گرفته و سارق با قرار قانونی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.


هشدار

هشدار‌های مهم پلیس به مردم

برای جلوگیری از وقوع این سرقت‌ها، کارشناس ویژه پلیس آگاهی توصیه‌های مهمی به مردم ارائه کرد. وی گفت: «شهروندان باید بدانند اینکه فردی به عنوان سرایدار یا نظافتچی در خانه‌ای کار می‌کند ضامن اعتماد به او نیست.به همین خاطر ساکنان به هیچ عنوان نباید کلید خانه خود را در اختیار این افراد قرار دهند. همچنین توصیه‌ می‌شود مردم طلا، جواهرات و پول نقد به میزان زیاد را در خانه نگهداری نکنند. ضمن اینکه در صورت داشتن پول نقد، طلا، ارز، وسایل و زیورآلات قیمتی هرگز آنها را در معرض دید دیگران قرار ندهند.» کارشناس ارشد پلیس ادامه داد:«بسیاری از شهروندان با اعتماد به نظافتچی یا سرایدار مجتمع‌های مسکونی بدون حضور خود، خانه را در اختیار آنها قرار می‌دهند تا امور مربوط به نظافت را انجام دهند که این اتفاق سبب می‌شود افراد مورد نظر زمان کافی برای جست‌‌وجو با خیال آسوده در خانه را داشته باشند. » وی درباره شرایط انتخاب یک سرایدار یا نظافتچی ثابت برای خانه یا مجتمع مسکونی و تجاری نیز گفت: نخستین توصیه اینکه به هیچ عنوان فرد غریبه و بدون ضامن معتبر را به کار نگیرند. البته صرف اینکه کارگر استخدامی معرف هم داشته باشد کافی نیست همچنین کارگرانی که از شرکت‌ها معرفی می‌شوند باید گواهی سوء‌پیشینه داشته باشند. افراد بدون مکان که ادعا می‌کنند در شهرستان دیگری سکونت دارند نیز به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند. ساکنان خانه باید توجه داشته باشند که از هر فرد برای کار در خانه اوراق شناسایی یا ضمانتی بگیرند و نزد خود و در محلی امن یا حتی بیرون از خانه نگهداری کنند. البته باز هم تأکید می‌شود انجام کار سرایداری ضمانت اطمینان به یک فرد نیست و ساکنان نباید درگیر فعالیت های بانکی یا زندگی خصوصی‌شان نمایند و اسرار خود را نزد آنها فاش کنند.


 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/18/374625/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها