آموزش و پرورش از تشدید برخورد با متخلفان خبر داد

2 تا 10 میلیون تومان شهریه مدارس غیردولتی پایتخت




مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش کمترین و بیشترین میزان شهریه مدارس غیردولتی در شهرتهران را اعلام کرد و از تشدید برخورد با مدارس متخلف خبر داد.
به گزارش «ایران»، مجتبی زینی‌وند دیروز در نشست خبری با بیان اینکه شورای تعیین شهریه در هر منطقه بر اساس اسناد ارائه شده از سوی مؤسس و شاخصه‌های در نظر گرفته شده اقدام به اعلام شهریه مصوب می‌کنند،  گفت: مواردی چون امکانات و تجهیزات، عملکرد اداری و پشتیبانی، وضعیت نیروی انسانی، سطح آموزشی  از جمله این شاخص‌ها هستند که امسال درصد رشد شهریه در دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی کمتر از 15 درصد است.
وی با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی 31 ساعت درس ارائه می‌شود که ‌25 ساعت آن برنامه مصوب درسی و 6 ساعت فوق برنامه است افزود: کف شهریه مدارس ابتدایی غیردولتی در شهر تهران 2 میلیون و 22هزار تومان و سقف آن 5 میلیون و 595هزار تومان است.
زینی‌وند ادامه داد: در دوره  متوسطه اول 38ساعت درسی وجود دارد که 30 ساعت برنامه درسی مصوب و 8 ساعت فوق برنامه است. کمترین میزان شهریه مصوب شهر تهران در این دوره 2 میلیون و990هزارتومان و بیشترین میزان آن 6 میلیون 856هزار تومان است.
وی با بیان اینکه در متوسطه دوم نیز 42 ساعت درس ارائه می‌شود که 34 ساعت آن برنامه مصوب درسی و 8 ساعت آن فوق برنامه است گفت: کف شهریه در این دوره 3 میلیون و 780 هزار تومان و سقف آن 8 میلیون و 419 هزار تومان است. در دوره پیش دانشگاهی 40 ساعت درس ارائه می‌شود که 16 ساعت آن فوق برنامه است، بر این اساس در شهر تهران کمترین میزان شهریه در این دوره 4 میلیون و 725 هزار تومان و بیشترین میزان آن 10میلیون و 524 هزار تومان است.
زینی‌وند با بیان اینکه از زمان تأسیس مدارس غیردولتی تا دو سال گذشته افزایش شهریه‌ها به صورت درصدی تأیید و اعلام می‌شد، گفت: از دو سال قبل الگوی شهریه براساس محاسبات هزینه تمام شده مدارس تعیین می‌شود و این الگوی تعیین شهریه به صورت رسمی از امسال به اجرا در آمده است و شاخص‌های مختلفی در تعیین آن لحاظ می‌شود. همچنین در سال‌های گذشته مبالغی تحت عناوین مختلف از اولیا اخذ می‌شد، که امسال فعالیت فوق‌برنامه و همچنین شهریه ثابت تحت عنوان شهریه مصوب به صورت کلی اعلام می‌شود و دیگر مدارس حق دریافت هزینه اضافی از اولیا ندارند. حتی فرم قرارداد با اولیا به صورت چاپی در معرض دید اولیا قرار می‌گیرد و دیگر هیچ قرارداد دستی میان دانش‌آموزان و مسئولان مدارس نخواهیم داشت.
آمادگی  همه مدارس برای تدریس  زبان‌های غیراز انگلیسی
همچنین رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: برای آموزش زبان‌های خارجه در آموزشگاه‌های زبان خارجی و مدارس غیردولتی آمادگی کامل داریم  و به محض آنکه مصوبه‌ای از سوی شورای عالی و سازمان پژوهش به دست ما برسد، همه  مدارس ما آمادگی خواهند داشت تا زبان‌های غیراز انگلیسی را ارائه کنند.مرضیه گرد، درباره تنوع‌بخشی به آموزش زبان‌های خارجی در مدارس غیردولتی با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: مراکز آموش زبان خارجه ما زیر نظر وزارت آموزش و پرورش هستند و برای فعالیت اقدام به اخذ مجوز می‌کنند و مجاز هستند بنا به شرایط و امکانات خود برای زبان‌های غیر از انگلیسی نیز مجوز دریافت کنند.وی افزود: در حال حاضر مراکز انگشت شماری داریم که مجوز ارائه آموزش زبان‌های اسپانیولی، فرانسه و آلمانی را نیز دارند اما چون در محدوده سنی دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند و این زبان‌ها در برنامه درسی نبوده، قاعدتاً متقاضیان زیادی نداشتند اما پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اعلام آمادگی کردیم تا به محض آنکه آموزش و پرورش مصوبه مربوط را تدوین و تصویب کند، بتوانیم این اقدام را انجام دهیم. ما در مدارس غیردولتی از تنوع‌بخشی زبان‌های خارجه استقبال می‌کنیم.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادامه داد:  در برخورد با متخلفان تابع قانون هستیم نه تابع روابط بنابراین با هیچ کس از جناح چپ و راست تعارف نداریم و در حال حاضر پرونده‌هایی از برخی مدارس از هر دو جناح در جریان است و بدون رودربایستی اعلام می‌کنیم اگر تخلفی گزارش شود، عیناً برخورد خواهد شد.وی همچنین به فعالیت آموزشگاه‌های غیرمجاز و متخلف زبان خارجی اشاره کرد و افزود: بیش از 100آموزشگاه متخلف و غیر مجاز شناسایی شده و با حکم مراجع قضایی تعدادی از آنها پلمب و تعطیل شده‌اند.


 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/7/374629/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها