سرانجام، فعالیت معادن شن و ماسه ممنوع شد





رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه فرمانداری تهران نظر کارشناسی خود را براساس آخرین بازدید به عمل آمده از معادن شن و ماسه منطقه 18 اعلام کرد، گفت: هرگونه فعالیت بهره برداری از معادن شن و ماسه ممنوع بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف است از هرگونه برداشت غیرقانونی از معادن جلوگیری کند. به گزارش «ایران»، رحمت اله حافظی درباره اتخاذ تصمیم و تعیین تکلیف معادن شن و ماسه منطقه 18 تهران، گفت: به دنبال درخواست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر جلسه‌ای به تاریخ 12 اردیبهشت ماه امسال در فرمانداری تهران تشکیل و سپس بازدیدی در تاریخ 19 اردیبهشت از معادن شن و ماسه با حضور مسئولان مربوطه از جمله فرمانداری و دادگستری استان تهران برگزار شد. وی با بیان اینکه بر اساس صورتجلسه نهایی از بازدید صورت گرفته، فرمانداری تهران تصمیماتی با قید فوریت اتخاذ کرده است، افزود: با توجه به نظرات کارشناسی مبنی بر برداشت غیرقانونی بیش از اندازه و عمیق معادن، هرگونه فعالیت و بهره‌برداری از معادن شن و ماسه ممنوع بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف است از هرگونه برداشت غیرقانونی از معادن جلوگیری کرده و گزارش اقدام‌ها را به فرمانداری ارائه کند. حافظی با بیان اینکه برای ساماندهی سریعتر معادن نیز تصمیماتی اتخاذ شده است، تأکید کرد: بر این اساس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران باید ظرف مدت سه ماه از تاریخ بازدید نسبت به فعال‌سازی طرح ساماندهی موضعی منطقه (موسوم به تاکا) اقدام کند، در غیر این صورت شهرداری منطقه 18 برای ساماندهی معادن نسبت به توافق جدید با مالکان معادن اقدام و نتیجه اقدام‌ها را به فرمانداری گزارش کند.
 وی ادامه داد: مقاوم‌سازی بستر رودخانه کن با نظارت فنی شرکت آب منطقه‌ای و زیر نظر شهرداری منطقه 18 باید انجام شده و در مدت زمان یک ماهه، نتیجه این اقدام‌ها به فرمانداری گزارش شود.
حافظی درباره خسارت وارده ناشی از برداشت غیرقانونی در معادن نیز گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نسبت به اعلام نظر درزمینه میزان خسارت وارده ناشی از برداشت‌های غیرقانونی به عمل آمده به قیمت روز، باید حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ بازدید،  اقدام کند.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/7/374630/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها