فرهنگ



مریم سادات گوشه

گزارش «ایران» از نشست خبری سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
از درخشش سینمای ایران
در عرصه های جهانی خوشحالیم
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز از جایزه نخل طلای اصغر فرهادی و شهاب حسینی ابراز خشنودی کرد و در پاسخ به خبرنگار «ایران» مبنی بر اینکه واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به کسب این دو جایزه برای سینمای ایران چیست، تأکید کرد: ما از ورود برخی فیلم‌های ایرانی به جشنواره‌های خارجی از جمله کن خوشحالیم و از اینکه محصولات سینمایی ما این گونه در عرصه جهانی می‌درخشد و قابلیت رقابت با سینمای جهان را پیدا کرده، استقبال می‌کنیم. حسین نوش آبادی در سومین نشست رسانه‌ای خود با خبرنگاران درباره رخدادهای جشنواره کن، لغو کنسرت‌های موسیقی، برگزار نشدن حج امسال و ادامه برپایی نمایشگاه در شهر آفتاب سخن گفت. او در ادامه سخنانش یادآور شد: فیلم‌هایی که به جشنواره‌های جهانی می‌روند علاوه بر اینکه باید از ویژگی‌های فیلم استاندارد جهانی برخوردار باشد باید واجد فرهنگ، تمدن و پیشرفت‌های ملت هم باشد. ما باید بتوانیم در آینده با تولید فیلم‌های بهتر ایده‌های خود را داشته باشیم. بنابراین صرف حضور و گرفتن جایزه کافی نیست. البته این کار ارزشمندی است اما نباید راضی باشیم چون نگاه غربی‌ها به کشورهای آسیایی و جهان سوم همیشه برتری‌جویانه است و ما باید بتوانیم در کنار فیلمسازی با ارائه تصویری روشن و زیبا برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی محتواسازی کنیم. وی در ادامه در پاسخ به سؤال «ایران» مبنی بر اینکه برنامه‌ای برای تجلیل از این هنرمندان در کشور برگزار خواهد شد، افزود: ما سه فیلم در جشنواره شرکت داده بودیم که یکی از آنها توانست دو جایزه به دست بیاورد قطعاً مسئولان ذیربط برای حضور موفقشان برنامه‌ای برای قدردانی و تشکر دارند.
راهکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای لغو نشدن کنسرت ها
نوش‌آبادی در بخش دیگری از این نشست درباره راهکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر لغو کنسرت‌های موسیقی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی صدور مجوزهاست و مسأله اینجاست که وقتی اثری مجوز می‌گیرد باید اجرا شود.اگر قرار باشد مجوزها توسط برخی نهادهای دیگر لغو شوند، صادر نشود بهتر است. باید ساختار این موضوع را روشن کنیم که کدام نهاد تصمیم گیرنده‌ است و اگر نهاد حاکمیتی تصمیم می‌گیرد باید تا آخرین لحظه مجوزش اعتبار داشته باشد. البته سایر نهادها هم باید به وظایف خود عمل کنند ولی نه به این شکل که براساس برداشت‌ها و سلیقه خود کار را متوقف کنند. او در این باره یادآور شد که مکاتباتی با مسئولان ذیربط انجام شده و جلسات و مذاکراتی با برخی نهادهای مربوطه صورت گرفته است. وی ابراز امیدواری کرد که با تفاهم بیشتر این مشکلات برطرف شوند و شیوه‌نامه اجرایی کنسرت‌ها هم که یکطرفه تنظیم شده بود و اشکالات زیادی داشت با تفاهمی تمام جوانب و شئون در آن رعایت گردد تا مداخله‌ای در وظایف نهادها صورت نگیرد.
کارشکنی سعودی‌ها حج امسال را لغو کرد
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این نشست درباره دیدار وزیر فرهنگ با برخی مراجع قم گفت: این اتفاق در طول سال برنامه‌ریزی می‌شود. در این دیدارها به کارشکنی‌های سعودی‌ها برای برگزار نشدن حج امسال هم اشاره شده است چرا که آنها با شروط منطقی ایران موافقت نکردند و شروط جدیدی را به وجود آوردند که تحقیرآمیز است و با حج ابراهیمی منافات دارد.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/22/374646/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها