تمرین 18 نفره تیم ملی در پژوهشگاه نفت

کی‌روش: امیدوارم بدقولی‌ها ادامه نیابد



وصال روحانی



دومین جلسه تمرین تیم ملی فوتبال به قصد حضور در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 دیروز در مجموعه ورزشی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد و این بار برخلاف تمرین نخست که عصر یکشنبه انجام و به کارهای بدنی در داخل سالن منحصر شد، بازی روی زمین چمن و مرور تکنیک‌ها و تاکتیک‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت.
18 از 32
از جمع 32 نفری که اسم‌شان در فهرست تازه سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران آمده، بیشتر از 18 نفر در محل حاضر نبودند زیرا برگزاری فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا امکان همراهی ملی‌پوشان استقلال، ذوب آهن و تراکتورسازی را با فعالیت‌های تیم ملی تا اطلاع ثانوی گرفته است و از طرف دیگر، اغلب لژیونرها نیز تا این لحظه نرسیده‌اند و در همین راستا دیروز خبری از امثال حقیقی، دژاگه، پورعلی گنجی، منتظری، انصاری‌فرد، آزمون، عزت‌اللهی و محمدی در تمرینات نبود.
2015 به جای 2016
تمرین دیروز با توپ‌های نایکی مدل 2015 انجام شد زیرا کی‌روش آن را بر مدل 2016 ارجح دانست. دویدن دور زمین و گرم کردن تدریجی بدن‌ها و سپس تقسیم نفرات به 3 دسته و انجام کارهای تاکتیکی توسط آنها و پاسکاری‌های سریع، بخشی از تمرینات روز گذشته بود. تمرینات دیروز منعی برای حضور رسانه‌ها و مردم نداشت و آنها بر تمرینات نظارت کردند و در میان بازیکنان، علیرضا جهانبخش مهاجم آلکمار هلند با قرار گرفتن در جمعی که پرسپولیسی‌ها آن را تشکیل می‌دادند، سوژه خوبی دست مردم و رسانه‌ها داد.
جیووا نیامده، می‌رود!
ملی‌پوشان لباس‌های شرکت ایتالیایی جیووا را بر تن داشتند ولی کی‌روش از پوشیدن آن سر باز زده بود و در پایان تمرین نیز وی متذکر شد که لباس‌های تیم ملی باز هم دستخوش تغییر خواهد شد. سرمربی تیم ملی با گلایه مجدد از کمبودها و امکانات، گفت که مسئولان یک بار دیگر به قول و قرارهای ارائه شده عمل نکرده‌اند و افزود: با اینکه از مدت‌ها پیش طرح این اردو ریخته شده بود، باز هم به مشکلاتی برخورد کردیم. یکی از آنها، زمین تمرین است که دیگر نمی‌توان بهانه‌های قدیمی را در مورد آن پذیرفت و حتی نگذاشتند ما در آزادی تمرین کنیم. امیدوارم این داستان‌ها تکرار نشود. کی‌روش درباره لباس‌های تیم ملی هم گفت: قرار شده من نظراتم را در این باب به رئیس فدراسیون بدهم و او دستور انجام تغییرات لازم را در لباس‌ها صادر کند. جلسه‌ای مجدد هم با سران سازمان لیگ خواهیم داشت تا هماهنگی‌های لازم بین تیم ملی و باشگاه‌ها حاصل آید.
اینجا، جای بهترین‌هاست
کی‌روش به حضور بازیکنان سرباز در تمرینات و مسابقات تیم ملی نیز از نو پای فشرد و گفت: وقتی بحث تیم ملی مطرح می‌شود، باید بهترین‌‌ها در آن اجتماع کنند و نمی‌توان بدون آنها نتیجه گرفت و اگر سربازان در مسابقات باشگاهی شرکت می‌کنند، باید برای تیم ملی هم به میدان ‌آیند. کی‌روش با تشکر مجدد از مسئولان ورزشگاه پژوهشگاه نفت افزود: ما از حضور و تمرین در این زمین شاکر هستیم ولی وقتی بحث رسیدن به بهترین نتایج مطرح می‌شود، باید از برترین امکانات نیز سود جست. همه باید دست به دست هم بدهند تا به اهداف‌مان برسیم.
دروازه‌بان سوم تیم سقوط کرده چه می‌کند؟!
ناگفته نماند که در تمرین دیروز تیم ملی، رحیم زهیوی مهاجم استقلال خوزستان دچار مصدومیت جزئی شد و حضور نیما میرزازاد دروازه‌بان سوم ملوان، این سؤال را به ذهن‌ها آورد که چرا سنگربان غیرفیکس و کم تجربه یک تیم سقوط کرده سر از تمرینات تیم ملی درآورده است؟! سؤالی که لابد کی‌روش بسرعت جوابی را برای آن جور خواهد کرد!


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/23/374651/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها