وزیر دفاع: سردار احمد متوسلیان زنده است


وزیر دفاع ایران از زنده بودن سردار احمد متوسلیان خبر داد و گفت: «4 دیپلمات ربوده شده ایرانی در اسارات رژیم صهیونیستی بوده و زنده هستند.» سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به خبرگزاری دفاع مقدس گفته است: «ادعای ما این است که اینها زنده و در اسارت رژیم صهیونیستی هستند و مدارکی دال بر این موضوع وجود دارد. آنها مسئولیت سلامت و امنیت چهار دیپلمات را باید برعهده بگیرند و هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ سیاسی دنبال می‌کنیم تا بتوانیم اینان را آزاد کنیم. دولت این مسأله را پیگیری خواهد کرد.»
این نخستین بار نیست که موضوع زنده بودن سردار متوسلیان و 3 دیپلمات ایرانی همراه او که 14 تیرماه سال 61 در مسیر سفارت ایران در بیروت ربوده شدند، مطرح می‌شود. پیش از این سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در سخنانی گفته بود که «نشانه‌‌هایی وجود دارد که دیپلمات‌های ایرانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بسر می‌‌برند. اسرائیل در گزارش خود ادعا می‌کند که چهار دیپلمات ایرانی توسط فالانژ‌ها ربوده شده و به دست این نیروها کشته شدند و اجساد آنان دفن شده است. اسرائیل دشمن ما است و ما نمی‌توانیم به گزارش‌های آن اعتماد کنیم. همان طور که اسرائیلی‌‌ها در گذشته هم حضور بعضی اسیران در زندان‌های خود را تکذیب می‌کردند، اما مشخص شد که این اسیران در زندان‌های این رژیم بوده‌‌اند.»
شهید غضنفر رکن‌آبادی، سفیر پیشین ایران در بیروت نیز در مراسم سی و یکمین سالگرد ربایش این چهار دیپلمات که 13 تیرماه 1392 در محل سندیکای روزنامه‌نگاران لبنان برگزار شد، اعلام کرده بود که «چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی زنده و در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند.»
حسین جابری انصاری، ‌سخنگوی وزارت خارجه نیز روز گذشته درباره اخبار مربوط به زنده بودن متوسلیان با بیان اینکه «چهار دیپلمات ایرانی در حالی که زنده بودند و در یک شرایط آرام و در منطقه‌ای بدون درگیری ربوده شده‌اند و از ماشین‌های خود پیاده شده و تحویل صهیونیست‌ها داده شده‌اند»، گفت: «تا شواهد و مدارک اثبات کننده دیگری صادر نشود که بیانگر این باشد که موضوع چیز دیگری است، ما همچنان مسئولیت این ربایش را برعهده رژیم صهیونیستی می‌دانیم. این چهار دیپلمات توسط همپیمانان صهیونیست‌ها ربوده شده و تحویل صهیونیست‌ها داده شده‌اند.»
سردار احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران در بیروت، تقی رستگار مقدم کارمند سفارت ایران و کاظم اخوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ، 4 دیپلمات ایرانی هستند که در 14 تیرماه سال 61 در مسیر سفارت ایران در بیروت و در یک پست بازرسی توسط یک گروه شبه نظامیان فالانژ، ربوده شده و بعدها طبق خبرهای رسمی و غیررسمی، تحویل رژیم صهیونیستی شدند.
دولت لبنان مدت‌ها است که یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی این موضوع و رسیدن به اطلاعات، تشکیل داده  است اما تاکنون هیچ نتیجه روشنی از بررسی‌های این کمیته منتشر نشده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/2/374674/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها