نگاه - 1


علی نصیریان

درباره موفقیت سینمای ایران
در جشنواره های جهانی
کن؛ یک فرصت بین‌المللی
اصغر فرهادی نیازی به تعریف و تمجید ندارد.همه کارهایش هوشمندانه است و به غایت هنرمندانه چه به لحاظ تکنیک و ساختار و چه از منظر زیبایی شناسی. کسب جایزه کن و انتخاب هیأت داوران این جشنواره مهر تأییدی است بر این مدعا که ایشان به مسائل دراماتیکی و شخصیت‌پردازی احاطه کامل دارد.
اما خوشحالی کسب جایزه بهترین بازیگری توسط جوان رعنای سینمای ایران برای من دو چندان است. برای شهاب حسینی بسیار بسیار خوشحالم. فوق العاده خوشحالم. در همکاری با مجموعه «شهرزاد» می‌دیدم که چقدر این جوان به لحاظ شخصیت انسانی و هم از منظر هنری و تعهد کاری شریف، منظم و متعهد و به معنای واقعی هنرمند است و بااستعداد. چقدر کسب این جایزه توسط ایشان برای من افتخار است و چقدر شهاب حسینی لایق این جایزه. من به هر دو این بزرگواران تبریک می‌گویم. این اتفاق مبارک و میمون نشان می‌دهد که ما در همه زمینه‌ها صاحب نیروهای بالقوه بسیار هستیم که آن طور که باید و شاید بهره‌برداری درست از آنها نشده است. ما در زمینه هنری نیروهای فوق العاده مستعدی در گوشه و کنار این مملکت داریم که کشف نشده‌اند و مثل یک معدن کشف ناشده هنوز فرصت بروز پیدا نکرده‌اند. من امیدوارم با زمینه‌سازی و بسترسازی مناسب این امکان را به وجود بیاوریم که استعدادهای درخشان ایرانی جلوه کنند و در محافل بین‌المللی بدرخشند نه فقط در زمینه هنر بلکه در تمام حوزه‌ها.
کن و اسکار فرصتی بین‌المللی است و چشم همه دنیا به برگزیدگان این جشنواره‌های سینمایی است. ما باید با دنیا ارتباط داشته باشیم. این ارتباط است که می‌تواند استعدادهای ما را در مجامع بین‌المللی مطرح کند. اگر ما این ارتباط را با دنیا برقرار نکنیم مهجور و دورافتاده و متروک خواهیم شد. مطرح شدن آثار اصغر فرهادی در کن و اسکار نشانه‌ای است بر این اتفاق مبارک که ما داریم وارد عرصه‌های جهانی می‌شویم و این امکان جلوه و دیده شدن بیشتر آثار ایرانی را فراهم می‌کند.
درخشش هر چهره سینمایی کشورمان در چنین محافل بین‌المللی فقط محدود به جامعه سینمایی نیست بلکه این افتخار باعث سربلندی ایران و همه مردم آن است. یک ایرانی البته که باید افتخار کند که کشورش چنین استعدادهایی دارد؛ استعدادهایی که فقط منحصر به سینما نمی‌شود و در همه زمینه‌های فرهنگی، علمی، سیاسی، اقتصادی و... وجود دارد. شهاب حسینی و اصغر فرهادی و عباس کیارستمی‌هایی که برای سینمای ایران افتخار آفریده‌اند مایه مباهات و افتخار همه ما هستند. همه ما در این شادی و افتخار سهیم هستیم و خودمان را به عنوان یک هموطن در این جایزه سهیم می‌دانیم.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/24/374683/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها