نگاه - 2







علی رفیعی

نوید بخش آینده‌ای درخشان تر و جهانشمول‌تر
روز دوشنبه به هر جا مراجعه می‌کردی صحبت از یک افتخارآفرینی فرهنگی بود و نشان از آن داشت که این اتفاق یک خوشحالی جمعی است و افتخار آن برای مردم و کل مملکت است. من که با شنیدن این دو خبر بشدت احساس وجد می‌کنم و به خودم می‌بالم که یک ایرانی هستم.
درباره تأثیرگذاری چنین افتخاراتی در ایجاد فضای امید در میان اهالی فرهنگ و هنر و همچنین ثمرات آن در معرفی چهره فرهنگی از کشورمان در مجامع جهانی هر چقدر بگوییم کم گفته‌ایم. به طور قطع این افتخارات و این دستاوردها هر دو تأثیر را به غایت دارند، تا دلتان بخواهد.
اما من این اتفاق را یک امید می‌دانم و در عین حال یک هشدار تلقی می‌کنم برای مسئولان فرهنگ و سینما و هنر. بدانیم که هنوز شهاب حسینی‌ها و اصغر فرهادی‌ها در نسل جوان ما هستند که روز به روز بدرخشند و برای کشورمان افتخار کسب کنند ولی بسیاری از آنها استعدادهایشان در نطفه خاموش می‌شود. مدیران فرهنگی تا جایی که مقدور است به پیشرفت و توسعه هنر سینما و در مجموع هنرهای نمایشی بیشتر و بیشتر بپردازند. قدر و ارج بیشتری برای هنرمندان‌مان قائل باشیم. فرهادی شخصیتی همیشه غافلگیرکننده است و البته کسب این جایزه با او نه چندان دور از انتظار. با این وجود هنوز اصغر فرهادی در آغاز مسیر طولانی است که در پیش رو دارد و نوید بخش آینده‌ای درخشان تر و جهانشمول تر؛ بیشتر و باز هم بیشتر.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6220/24/374684/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها