از نوع دیگر



راهکارهای ترغیب کار بران فضای مجازی به خواندن خبرها  
دوره دوم کلاس سئو (Search Engine Optimization= SEO) با تدریس «علی نورهانی» با محوریت «تحلیل رسانه‌های خارجی بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان» در تولید محتوا و دلایل رتبه بالای آنها در جست‌و‌جوی گوگل در مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران برگزار شد.
به گزارش «ایران»، نورهانی در این کلاس با بیان اینکه از زمانی که شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده، شرایط بازنشر خبر تغییرکرده است گفت: همزمان با این تغییرات، گوگل هم در بحث امتیاز دهی به سایت‌ها رویه متفاوتی دارد که مهم‌ترین آن ، مدت زمان ماندن کاربر در سایت‌ها است.
وی با بیان اینکه به‌کارگیری کلمات و المان‌های خاص موجب می‌شود کاربر در سایت ماندگار شده و اخبار سایت‌ها بیشتر دیده شود، افزود: یکی از المان‌ها تیتر است و تیتر باید به تیتر مهم و جذاب تبدیل شود. به عبارتی باید احساسات مخاطب را در هنگام خواندن تیتر تحریک کرد. از سوی دیگر باید در تیتر از کلماتی استفاده شود که خواننده را به ادامه خواندن مطلب کنجکاو کند.
نورهانی با بیان اینکه تعداد خط‌های خبر و پارگراف‌ها باید کم و کوتاه باشد، گفت: اخبار نباید بیش از 2 خط باشد و روی تلفن همراه باید 6 خط شود چرا که هر چقدر پاراگراف‌ها بلند باشد خوانایی خود را از دست می‌دهد و وقتی تحلیل‌ها و خبرها کوتاه باشد، امکان اینکه بیشتر خوانده شود،
 زیاد است.
نورهانی افزود: برای اینکه بتوان این کار را عملی کرد، باید مهم‌ترین بخش‌های خبر را نوشت نه تمامی موضوع را و باید برای کنجکاو کردن کاربران میان تیترهای مهم به‌کار برد.
از سوی دیگر باید تمام آنچه مهم است را در 100 کلمه ابتدایی عنوان کرد به عبارتی باید در این 100 کلمه، از کلمات کلیدی بهره برد. همچنین از عبارت‌های خوبی در عنوان استفاده کرد و مهمتر اینکه میانگین کلمات به‌کار رفته در خبرها باید 1800 کلمه باشد نه بیشتر چون هر چه کلمات بیشتر باشد مخاطب رغبتی برای خواندن
مطلب ندارد.
این کارشناس سئو با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که خبر را جذاب می‌کند و گیرایی آن را برای خواننده بالا می‌برد استفاده از تصاویر درمتن است، گفت: باید کلمات کلیدی در هر پاراگراف به‌کار رود. یعنی دارای تگ توضیحات، عنوان اصلی و زیر عنوان‌ها باشد.
وی افزود: ارتباط با اخبار مرتبط  و استفاده از کلمات مرتبط از جمله کارهایی است که باید در بحث جذاب کردن خبر و تشویق کاربران به خواندن مطالب صورت گیرد.
نورهانی یکی دیگر از نکات مهم در خوانایش خبرها را استفاده از ویدئو در متن خبر عنوان کرد و گفت: مدیا (فیلم و عکس) یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های سایت‌ها و کانال‌ها است. اگر رسانه‌هایی چون «بی بی‌سی» و «سی‌ان‌ان» مطرح شده‌اند به این دلیل است که دیگر روش‌های سنتی را کنار کذاشته‌اند و رویکرد تولید خبرشان تغییر کرده است و بیشتر به سمت مدیا رفته‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6524/8/416120/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها