آمار یک کشته و 10 زخمی مسلمان اعلام شد

حمله تروریستی با خودرو به نمازگزاران در لندن









گروه جهان/ مسلمانان نمازگزار و روزه‌دار لندن در آخرین ساعات یکشنبه هدف حمله‌ای که نخست‌وزیر این کشور آن را منطبق با مشخصات تروریستی خوانده و وزیر کشور انگلیس آن را تروریستی توصیف کرده، قرار گرفتند. در این حمله یک نمازگزار کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.
در سه ماه گذشته انگلیس شاهد سه حمله تروریستی در لندن و منچستر بوده که موجب بحرانی شدن وضعیت این کشور شده‌است. این بار نیز در یک اقدام تروریستی دیگر یک خودرو به صف نمازگزارانی هجوم برد که پس از اقامه نماز در حال خروج از مسجدی در شمال لندن بودند. به گزارش ایرنا، ساعت ۱۰ و ۸ دقیقه یکشنبه شب یک خودرو به نمازگزاران مسلمان در منطقه فینزبری پارک در شمال لندن که در حال خروج از مسجد بودند، حمله کرد که در پی آن یک نفر کشته شد. مهاجم سپس با سلاح سرد از خودرو بیرون پریده و دست‌کم یک نفر را با چاقو زخمی کرد. قربانیان این حادثه، مسلمانانی بودند که پس از انجام مراسم عبادی ماه رمضان در حال خارج شدن از مسجد فینزبری پارک بوده‌اند. در حالی که اخبار اولیه حکایت از این داشت که چهار نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند اما پلیس لندن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد یک نفرکشته و 10 نفرزخمی شدند.شاهدان عینی این حادثه گفتند، سه جوان سواربر خودروی مذکور بودند. آنها ابتدا با سرعت عادی در حال حرکت بود که ناگهان شتاب گرفته و شروع به زیر گرفتن نمازگزاران کردند. به گفته پلیس، یکی از مهاجمان جلیقه انفجاری بر تن داشت اما در بررسی‌های بعدی مشخص شده که این جلیقه واقعی نبوده است. تاکنون نیز یک فرد 48 ساله که راننده خودرو بود توسط نیروهای پلیس دستگیر شده است. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی از آن است که نیروهای  پلیس خیابان‌های اطراف را مسدود کردند و امدادگران به منطقه اعزام شدند.
واکنش‌های داخلی
در واکنش به این حادثه تروریستی، «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس ضمن اعلام همدردی با تمامی حادثه دیدگان، این رخداد را وحشتناک توصیف کرده و اعلام کرد گروه‌های امدادی و ضد ترور در محل حادثه مستقر شده و نیروهای پلیس تلاش خود را برای تحقیقات بیشتر آغاز کردند.«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر و رهبر اپوزیسیون این کشور نیز شدیداً نسبت به این حادثه ابراز ناراحتی کرد. شورای مسلمانان بریتانیا نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با قربانیان، این حادثه را محکوم کرد.در همین راستا «محمد کزبار» رئیس مسجد فینزبری پارک حادثه رخ داده را مانند آنچه در منچستر، وستمینستر و لاندن بریج رخ داده‌ بود، تروریستی نامید.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6524/20/416168/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها