اخبار


رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد    
انهدام ۳۰ باند سرقت وکشف
24 میلیارد تومان اموال مسروقه

گروه حوادث / فرمانده انتظامی تهران بزرگ ازعملیات ویژه پلیس و دستگیری ۳۰ باند بزرگ سرقت، سرقت مسلحانه و کیف قاپی وکشف اموال مسروقه به ارزش 24 میلیارد تومان خبرداد.به گزارش «ایران» سردار حسین ساجدی‌نیا دیروز و همزمان با اجرای طرح برخورد با سارقان سابقه‌دار در جمع خبرنگاران گفت: از بعدازظهرشنبه تا پیش از ظهر یکشنبه با اجرای طرح امنیت محله محور و رصد سارقان سابقه‌داری که بعد از گذران دوران محکومیت بار دیگر جذب باندهای تبهکاری شده‌اند مأموران پلیس آگاهی موفق به شناسایی وانهدام ۳۰ باند و دستگیری ۱۴۵ سارق سابقه دار شدند که انواع سرقت، کیف قاپی، زورگیری و سرقت مسلحانه می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از افراد دستگیر شده در این طرح از متهمان سابقه دارهستند افزود: در جریان اجرای این طرح، کارآگاهان موفق شدند دو باند سرقت مسلحانه را که یکی از باندها اقدام به سرقت کرده و باند دیگر قصد انجام سرقت مسلحانه از یک مغازه  فرش فروشی را داشت، شناسایی و دستگیر کنند.فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه طرح‌های امنیت محله محور در سطح شهر تهران و همه محله‌ها اجرا می‌شود و ادامه دارد، اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مدارس و همچنین تعطیلات تابستانی، سعی من و همکارانم در پلیس آگاهی افزایش گشت‌ها بویژه در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها است. ساجدی نیا با اعلام اینکه طرح امنیت محله محور به هیچ عنوان تعطیل بردار نیست تأکید کرد: در کنار اجرای طرح شناسایی سارقان سابقه دار بحث شناسایی اراذل و اوباش که باعث ایجاد مزاحمت برای نوامیس می‌شوند نیز در حال اجراست و امیدواریم با همکاری مردم و اعلام محل‌های حضور اراذل و اوباش نسبت به دستگیری و شناسایی این افراد نیز اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از متهمان دستگیر شده در اجرای طرح شب گذشته در حاشیه تهران و شهرستان‌های اطراف شناسایی و دستگیر شده‌اند افزود: ۶۰ درصد از متهمان ساکن و اهل تهران بودند که این افراد در رصدهای اطلاعاتی پلیس در سطح شهر تهران شناسایی و دستگیر شده‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر تهران گفت: طرح‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز تعطیل بردار نیست ولی برای انجام طرح‌های گسترده به همکاری همه دستگاه‌های ذیربط احتیاج داریم. از ابتدای سال تاکنون، ظرفیت جمع‌آوری معتادان متجاهر، ۷۰۰ نفر افزایش یافته است که در صورت افزایش مجدد این ظرفیت پلیس با جدیت طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر را اجرایی می‌کند.ساجدی نیا در ادامه با اشاره به اینکه تهران خوشبختانه از امنیت بسیار بالایی برخوردار است به همکاری بجا و بموقع شهروندان در اطلاع‌رسانی موارد مشکوک اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بعد از حادثه تروریستی که در تهران اتفاق افتاد، مردم شاهد افزایش گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در سطح شهر تهران هستند. این گشت‌ها از قبل نیز وجود داشت اما در حال حاضر به‌دلیل حضور مأموران پلیس در پایانه‌ها، همچنین مبادی ورودی شهر تهران و ایستگاه‌های مترو شاهد افزایش امنیت پایدار در سطح شهر تهران هستیم.
وی با اعلام اینکه گشت‌ها و ایست‌های بازرسی پلیس تا برقراری کامل امنیت در سطح شهر تهران حضور خواهند داشت تصریح کرد: طرح‌های امنیت محله محور در سطح شهر تهران و در همه محله‌ها به صورت شبانه‌روزی اجرا می‌شود.رئیس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود درباره تمهیدات پلیس برای روز قدس نیز خاطرنشان کرد: برابر هماهنگی‌های انجام شده بین مأموران پلیس راهور و دستگاه‌های ذیربط تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم راهپیمایی اتخاذ شده است و مأموران پلیس نیز در کنار آحاد مردم در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.وی در پایان با اشاره به اینکه پلیس در اجرای برنامه‌های خود بشدت نیازمند کمک و همیاری شهروندان است گفت: از شهروندان مسئول تهرانی درخواست دارم هر گونه موارد مشکوک را هر چه سریعتر با سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند تا همکارانم در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع مزاحمت اقدام کنند.
 


برخورد با مأموران خاطی در جریان تجمع‌ مقابل «ثامن»

رئیس پلیس پایتخت در ادامه توضیحاتی درباره فیلم منتشر شده از درگیری مأموران خاطی پلیس با تجمع‌کنندگان مقابل مؤسسه مالی و اعتباری ثامن ارائه کرد و از برخورد با آنها خبر داد.
 سردار ساجدی نیا اظهار کرد: روز شنبه در مقابل یکی از مؤسسات مالی پایتخت درگیری بین تجمع‌کنندگان و نیروهای پلیس ایجاد شد که متأسفانه چند نفر از عوامل پلیس به صورت خودسرانه عمل کرده و با تجمع‌کنندگان درگیر شدند.وی با بیان اینکه فرمانده میدان بلافاصله وارد عمل شده و به این اقدام آنها معترض شد، گفت: از این‌رو سایر مأموران پلیس برای ممانعت از درگیری مأموران خاطی با مردم وارد عمل شدند.ساجدی‌نیا با تأکید بر اینکه با مشخص شدن موضوع و بررسی ابعاد مختلف خاطیان شناسایی شدند، تصریح کرد: برخورد قانونی لازم با این افراد انجام شد.




کیک تولد ،خانواده ای را راهی بیمارستان کرد

گروه حوادث / شش نفر از اعضای یک خانواده کوهرنگی پس از مصرف کیک تولد راهی بیمارستان شدند.
 این خانواده ساکن یکی از روستاهای شهرستان کوهرنگ بودند که شامگاه شنبه هنگام برگزاری جشن تولد وپس ازخوردن کیک دچار مسمومیت غذایی شدید شدند. به‌دنبال اعلام این حادثه به مرکز پیام اورژانس 115 چمن گلی، 2 دستگاه آمبولانس راهی خانه مورد نظرشده وپس از درمان‌های مقدماتی به بیمارستان انتقال یافتند. حال عمومی مسموم شدگان رضایت بخش است و آنها از بیمارستان ترخیص شدند.




کارخانه نایلون باقرشهر آتش گرفت

گروه حوادث/ صبح دیروز کارخانه تولید نایلون و کارتن در باقرشهر، طعمه حریق شد و آتش‌نشانان پس از سه ساعت تلاش موفق به مهار آتش شدند.این حریق به دلیل سهل‌انگاری یک کارگر رخ داده بود. در این آتش‌سوزی ۲۰ تن نایلون و ۳۰ هزار کارتن طعمه حریق شد.




 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6524/17/416195/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها