اخبار




رونق بازار مسکن از نیمه دوم امسال
مدیرعامل سامانه ملی ساختمانی کشور با اشاره به رکود بازار مسکن گفت: انتظار داریم با توجه به روند افزایش حجم معاملات، بازار مسکن از نیمه دوم امسال وارد مرحله رونق شود. به گزارش ایرنا، امیر فتوحی افزود: ضعف مدیریت، کمبود منابع مالی و کاهش قدرت خرید مردم از دلایل رکود بازار مسکن است. وی با بیان اینکه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن محدودیت‌های زیادی قائل می‌شوند، گفت: بیش از 80 درصد صنعت ساختمانی کشور به بخش خصوصی تعلق دارد و کمبود نقدینگی سبب شده در سال‌های اخیر شاهد سرمایه‌گذاری کمتری در صنعت ساخت و ساز کشور باشیم.




ثبت بیش از ۵۰ درصد تأخیر در پروازهای اردیبهشت ۹۶
طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بیش از ۵۰ درصد پروازهای انجام شده در اردیبشهت ماه ۱۳۹۶ در فرودگاه مهرآباد با تأخیر انجام شده است. به گزارش ایسنا، براین اساس از ۶۱۶۲ پرواز صورت گرفته در فرودگاه مهرآباد تهران ۳۰۲۳ پرواز بموقع و ۳۱۳۹ پرواز با تأخیر انجام شده است.



اعطای 57 هزار میلیارد تومان تسهیلات ظرف 2 ماه
بانک مرکزی اعلام کرد: شبکه بانکی کشور در دو ماهه نخست امسال 569.7 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های اقتصادی پرداخت کرد که در مقایسه با دوره مشابه پارسال به میزان 80.3 هزار میلیارد ریال معادل 16.4 درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی،  سهم تسهیلات در گردش همه بخش‌های اقتصادی در 2 ماهه سال‌جاری مبلغ 386.4 هزار میلیارد ریال معادل 67.8 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 61.9 هزار میلیارد ریال معادل 19.1 درصد افزایش داشته است.




1.6 میلیون نفر اتباع خارجی در ایران زندگی می‌کنند
مرکز آمار ایران اعلام کرد: بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر اتباع خارجی در ایران زندگی می‌کنند که بیشترین اتباع خارجی متعلق به کشور افغانستان با یک میلیون و 583 هزار و 979 نفر است. بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395  از مجموع افراد ساکن در ایران در زمان سرشماری 34 هزار و 532 نفر تابعیت کشور عراق و 14 هزار و 320 نفر تابعیت کشور پاکستان را داشته‏ اند. استان تهران حدود یک سوم از افراد افغان را در خود جای داده است.  همچنین نتایج سرشماری نشان می‌دهد، 713 نفر تابع کشور ترکیه و 20هزار و 844 نفر تابع دیگر کشورها در ایران زندگی می‌کنند.




پیک مصرف برق شب و روز از مرز 49 هزار مگاوات گذشت
وزارت نیرو اعلام کرد: پیک مصرف برق امسال برای نخستین بار، در روز یکشنبه در نوبت‌های روز و شب، از مرز 49 هزار مگاوات گذشت، پیک مصرف روزانه برق با ثبت 49 هزار و 273 مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 هزار و 685 مگاوات افزایش یافت. گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارتخانه مزبور حاکی است، پیک مصرف شبانه برق نیز با ثبت عدد 49 هزار و 162 مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و 839 مگاوات افزایش داشت.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6524/5/416201/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها