اخبـــار


محمود صادقی: وضعیت خوابگاه دختران دانشگاه شهید چمران فاجعه است


واکنش‌ها نسبت به وضعییت خوابگاه حضرت معصومه دانشگاه اهواز همچنان ادامه دارد تا جایی‌ که دیروزمحمود صادقی نماینده مردم تهران در بازدید از این خوابگاه اعلام کرد که وضع خوابگاه دانشگاه شهید چمران فاجعه است و دانشجویان تا امروز واقعاً شکیبایی به خرج داده‌اند. صادقی روایت‌اش را از یک بازدید چند ساعته از این خوابگاه دختران چنین توضیح داد: از طرف کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مأمور شدم تا به طور جدی درباره وضعییت خوابگاه دانشگاه شهید چمران  بررسی کنم تا بتوانم گزارشی را به مجلس ارائه دهم برای همین صبح دیروز به دانشگاه شهید چمران رفتم تا از نزدیک با مشکلات دانشجویان آشنا شوم متأسفانه رئیس دانشگاه و دو معاونش به دادسرای شهر اهواز احضار شده بودند و نتوانستم آنها را ببینم تا دلایل آنها را هم از وضعیت اسفناک خوابگاه بشنوم. به همین علت با همکاری چند تن از مدیران دانشگاه در خوابگاه حاضر شدم و از نزدیک مشکلات دانشجویان را شنیدم.
وی با شاره به اینکه خوابگاه‌ها قدمت 30 ساله دارند و بسیار فرسوده هستند اعلام کرد: شرایط زندگی دانشجویان در خوابگاهها بسیار سخت و غیر ممکن است بحث تهویه در خوابگاه حضرت معصومه فقط یکی از مشکلات دانشجویان است. البته دمای هوا بالای50 درجه است و تحمل چنین شرایطی برای دانشجویان خیلی سخت است. البته در طول بازدید در خوابگاه خودمان هم نفس کم آوردیم. فن‌ها جوابگوی این حجم از دانشجو نیست. سیستم تهویه قدیمی است. لوله‌های آب و خنک‌کننده‌های هوا نیاز به تعمیر و به روز شدن دارد. صادقی با اشاره به وضعیت بد بهداشتی در خوابگاه شهید چمران اظهار داشت: وارد خوابگاه که شدیم تصور کردم که وارد یک منطقه جنگ زده شده‌ام وضعیت سرویس بهداشتی افتضاح است و دانشجویان هم مجبورند که این وضعیت را تحمل کنند متأسفانه بی‌ثباتی در مدیریت این دانشگاه کاملاً مشهود است و باید در این باره به طور جدی تری تصمیم گیری شود.






3 مبتلا به تب کریمه در استان فارس


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: بر اساس نتایج آزمایش‌های انجام شده، ابتلای سه نفر به بیماری تب کریمه کنگو تأیید شد و آزمایش‌های آنها مثبت بود، از این سه نفر یک نفر فوت کرد و 2 نفر با دریافت خدمات سلامت از بیمارستان ترخیص شدند.
به گزارش ایرنا احمد رضا‌زاده افزود: تا کنون هشت نفر مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در بیمارستان‌های استان فارس بستری شده‌اند که آزمایش‌های پنج نفر از آنها منفی بوده و ابتلای آنان به تب کریمه تأیید نمی‌شود. وی اضافه کرد: در عین حال با مشاهده نخستین نشانه‌های ابتلا به این بیماری، افراد خدمات سلامت را دریافت کردند و به جز بانویی که از استان کهگیلویه و بویر احمد به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه و قبل از دریافت خدمات سلامت فوت کرد، افراد دیگر خدمات بستری و مراقبت‌های ویژه این بیماری را دریافت کردند هر چند آزمایش‌های تعدادی از آنها منفی بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6524/4/416251/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها