معاون اول رئیس جمهوری:

امنیت مردم ایران خط قرمز است

ظریف : توان موشکی ایران از شهروندانش در دفاع مشروع و قانونی حمایت می‌کند و همزمان مبارزه مشترک جهانی با داعش و تروریسم افراط‌گرا را پیش می‌راند

معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه «امنیت مردم خط قرمز ایران است» گفت: توان موشکی ایران بازدارنده و در خدمت صلح، ثبات و امنیت منطقه است. به گزارش ایسنا، وی روز گذشته در دیدار با نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «ایران در مبارزه با تروریسم صادق و مقتدر است» دو عملیات تروریستی گروه داعش در تهران را کور، بی‌هدف و ناشیانه توصیف کرد و اظهار داشت: خوشبختانه پاسخ مناسبی به گروه تروریستی داعش داده شد و جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر حرکتی پاسخی متناسب و سنگین خواهد داد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا نشان داده که از اراده‌ای قاطع در مبارزه با تروریسم برخوردار است و امیدوارم با مبارزه جدی ریشه تروریسم از منطقه کنده شود. جهانگیری همچنین در توئیتی نوشت : « امنیت مردم ایران خط قرمزاست.ایران در مبارزه با تروریسم صادق و مقتدر است توان موشکی ایران بازدارنده و درخدمت  صلح و ثبات و امنیت منطقه است»
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که هنگام انجام این عملیات، در الجزایر حضور داشت،  به حمایت از این اقدام پرداخت و  در توئیتی نوشت : «توان موشکی ایران از شهروندانش در دفاع مشروع و قانونی حمایت می‌کند و همزمان مبارزه مشترک جهانی با داعش و تروریسم افراط‌گرا را پیش می‌راند.»
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست‌ها در دیرالزور سوریه را گامی بلند در مبارزه با گروه‌های تروریستی و با اطلاع دولت سوریه عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر اقدامات بی‌ثبات کننده مماشات نخواهد کرد. به گزارش ایرنا وی ضمن هشدار به گروه‌های تروریستی-تکفیری و حامیان آنها تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه اقدام بی‌ثبات کننده‌ای که امنیت ملی و امنیت شهروندان کشور را به مخاطره بیندازد، مماشات نخواهد کرد و واکنش به این‌گونه اقدامات از سوی ایران،قاطع، به موقع و همراه با هوشمندی خواهد بود. به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی «حمله موشکی به عناصر تروریستی و پایگاه‌های آنها نیز در راستای تأمین امنیت شهروندان کشور و با اتکا به توان و زیرساخت‌های دفاعی ملی و نیروهای نظامی با ایمان کشور صورت گرفته است.» قاسمی با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران همواره نسبت به گسترش و تهدیدات ناشی از پدیده شوم تروریسم در منطقه و جهان هشدار داده است» افزود:سیاست ما همکاری با کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی برای ریشه کنی تروریسم و افراطی گری در منطقه و جهان است و در همین چارچوب، به هرگونه تعرض و تهدیدی که متوجه کشور باشد با بهره‌گیری از توانمندی‌های نیروهای نظامی خود، پاسخی قاطعانه خواهیم داد.
حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه هم با بیان اینکه حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها برای تنبیه داعش و پاسخ به عملیات تروریستی آنها در تهران بود، گفت: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که همان منطقه‌ و نقطه‌ای را که عملیات تروریستی تهران در آنجا طراحی شده بود، از خاک ایران هدف قرار داده دقیقاً آن منطقه را منهدم کردیم که این مهم نشانگر اوج قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران است. شیخ‌الاسلام گفت: ایران، داعش را تنبیه کرد، منتهی صدای این سیلی را باید حامیان داعش از جمله رژیم سعودی بشنوند.
پرویز اسماعیلی معاون اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در واکنش به حمله موشکی سپاه، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بالاخره بعضی‌ها در منطقه باید می‌فهمیدند که ما فقط موشک تست نمی‌کنیم، لازم باشد استفاده هم خواهیم کرد. آتش به اختیار ماست. حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار عکسی از شلیک موشک سپاه، در کانال تلگرامی خود نوشت: «وسَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَی مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ» و آنان که ظلم و ستم کردند، به زودی خواهند دانست به چه کیفرگاه و دوزخ انتقامی بازخواهند گشت. حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلستان هم در توئیت خود نوشت:حمله موشکی ایران علیه پایگاه نظامی داعش اراده و ظرفیت ایران برای مقابله با تروریسم و تهدیدات امنیتی را به نمایش گذاشت.علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور نیز با صدور پیامی تصریح کرد: حمله موشکی به پایگاه داعش رونمایی از قدرت انقلاب اسلامی و صلابت ملت ایران است.وی افزود: این اقدام پیام واضح و روشن به تروریست ها و حامیانشان است که بدانند با تمام وجود از هویت انقلابی وتمامیت ارضی ایران دفاع خواهیم کرد.به گفته احمدی « این اقدام بیانگر عزم همه مسئولان ودلسوزان نظام است که در اصول انقلابی و امنیت ملی یکدل و یکصدا هستند و در اجرای تدابیر رهبر فرزانه و فرماندهی معظم کل قوا برابر تمامی توطئه‌ها خواهند ایستاد.»
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6524/2/416261/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها