رمزگشایی از پیام حمله موشکی به داعش سیلی محکم‌تری در راه است

سردار سنایی راد : حمله مجدد به داعشی ها تابع تصمیماتی است که در شورای عالی امنیت ملی ستاد فرماندهی کل قوا و مجموعه سپاه گرفته شود

موشکباران مقر فرماندهی داعش و پایگاه تجهیزاتی- انتحاری این گروه تروریستی از سوی سپاه پاسداران، با حمایت اعضای ارشد دیگر بازوی نظامی کشور، ارتش جمهوری اسلامی همراه شد. امیر احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه «موشکباران محدود، بخشی از توان تهاجمی فرزندان ولایت است» گفت: دفاع دیگر به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نیست و هر جا که تهدید باشد میدان عمل ماست. به گزارش فارس، وی با اشاره به عبارت قرآنی «و ما رمیت إذ رمیت و لکنّ الله رمی» اظهار داشت: دنیا مشاهده کرد که با خشم مقدس و کنترل شده فرزندان مدافع ملت در قالب موشک‌های «ذوالفقار»، توفانی مهیب و ویرانگر بر سر لانه‌ها و مخفیگاه‌های خفاشان داعشی باریدن گرفت. وی ادامه داد: این موشکباران محدود، هم رونمایی از بخشی از توان تهاجمی و بازدارندگی پشیمان کننده فرزندان ولایت است و هم پاسخی کوبنده و بیدارباش به آنانی است که با شیطنت و بلندپروازی‌های جاهلانه، قصد آتش افروزی دارند. 
پوردستان تأکید کرد: دنیا بداند، برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها، انگشت ما روی ماشه و پای ما آماده رفتن است؛ دفاعی که دیگر به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نبوده و هر جا که تهدید باشد میدان عمل ماست.
ساعتی پس از اصابت 6 موشکی که از کرمانشاه و کردستان به «دیارالزور» پرتاب شده بود، مسئولان عالیرتبه لشکری، ضمن قدردانی از این اقدام ، جزئیاتی درباره ابعاد حمله مطرح و از پیام این موشکباران،رمز گشایی کردند.
سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران درباره پیام‌های این حمله، به باشگاه خبرنگاران گفت:  حمله موشکی سپاه این پیام را به تروریست‌ها می دهد که اگر بخواهند به شرارت‌هایشان ادامه دهند با سیلی محکم مواجه می شوند و الزاماً ضربه زدن به آنها در داخل خاک جمهوری اســــــــــلامی ایران معنایی نمی دهد.
وی با بیان اینکه این حمله به دنبال اقدامات شرورانه تکفیری‌ها در تهران بود، ادامه داد: اقدام سپاه این پیام را به آنها داد که شرارت‌هایشان بی پاسخ نمی ماند و اراده برخورد با آنها در جمهوری اسلامی ایران و هر زمان که لازم باشد اعمال خواهد شد. سردار سنایی راد پیرامون حمله مجدد از سوی سپاه به مراکز تجمع تروریست‌ها یادآور شد : این تابع تصمیماتی است که در مجموعه شورای عالی امنیت ملی و ستاد فرماندهی کل قوا و مجموعه سپاه گرفته شود و بستگی به موقعیت‌های پیش رو خواهد داشت.
سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه  گفت: در صورت استمرار شرارت تروریست‌ها اقدامات جدی تر و سیلی محکم تری به گوش تروریست‌ها نواخته خواهد شد.
وی در مــــــــــــــــــــــورد مختصات موشک‌های شلیک شده سپاه، افزود: موشک‌ها در اصابت به هدف از دقت بالایی برخوردار بوده و به موشک‌های نقطه زن معروف است. جوانی درباره نوع موشک (ذوالفقار) به کار گرفته شده در این عملیات خاطرنشان کرد: این موشک در کلاس موشک‌های میانبرد قرار داشته و ضمن دقت قابل توجه نقطه زنی از قابلیت تخریب بسیار بالایی برخوردار است. حجم بالایی از این دست موشک‌ها در اختیار سپاه پاسداران قرار دارد. مضاف براینکه از سکوی‌های متحرک پرتاب می شود و در هر نقطه‌ای که لازم باشد می‌توان مبادرت به شلیک آن کرد.محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در حساب توئیتری خود نوشت: «این شروع انتقام از داعش بود. سیلی بزرگ‌تر در راه است. حامیان تروریسم نیز پیام اقتدار ایران را دریافت کنند.»علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در اینستاگرام خود با تأکید بر اینکه «امنیت ایران اسلامی خدشه ناپذیر است»، نوشت: مستقل‌ترین کشور جهان با اقتدار، پاسخ قاطع به بدخواهان، تروریست‌ها و دشمنان خود را در هر جایی که باشند داده و خواهد داد. وی افزود: اقدام ارزشمند، با صلابت و نرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انهدام مواضع تروریست‌های داعش نمونه و بخشی از توان بازدارندگی و بالای دفاعی کشور، همه جانبه و پشیمان کننده است که برای دشمنان می تواند بسیار کوبنده تر هم باشد. ولایتی تأکید کرد: امنیت، آرامش، توسعه و پیشرفت در سایه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری،عزم جزم و همت مسئولان دلسوز و وحدت محقق شده و می شود.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6524/2/416263/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها