اخبار




آیت‌الله نورمفیدی:
علی(ع) مصلحت اسلام را مراجعه به مردم می‌دانست
آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان در حساب اینستاگرامی خود نوشت: «در فضای غبارآلود هر سخنی مورد سوء استفاده قرار گرفته و فضای سیاسی کشور را آبستن نزاع‌ها و کشمکش‌های بی مورد می‌کند.»  به گزارش جماران، وی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین در خطبه ۹۲ نهج البلاغه تصریح کرد: کسی منکر حق خدادادی امیرالمومنین(ع) برای حکومت نیست؛ اما اگر زعامت سیاسی تعیین شده از ناحیه پروردگار محقق نشد، قطعاً بهترین راه مراجعه به آرای مردم و اقبال عمومی است.  آیت‌الله نورمفیدی افزود: با دقت در سخنان حضرت امیر (ع) درمی‌یابیم که آن حضرت علیرغم دفاع منطقی از حق خود و گلایه از نادیده گرفته شدن فرمان خدای متعال، در چنین شرایطی حفظ مصلحت اسلام و مسلمین را در مراجعه به رأی مردم می‌داند و با توجه به فضای به وجود آمده راهی جز تن دادن به خواست اکثریت را نمی‌پسندد. این سخن گهربار مولا را نیز باید در همین راستا تفسیر کرد.  با این نگاه، دموکراسی و مراجعه به رأی اکثریت را نباید سوغات غرب تلقی نمود چرا که در 14 قرن قبل همین مطلب توسط حضرت علی(ع) مورد تأیید قرار گرفته است.




قدردانی آیت‌الله نوری همدانی از سپاه
آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در پیامی با قدردانی از سپاه پاسداران در مبارزه با تروریست‌ها تصریح کرد: سپاه با مجاهدت و توانمندی و صلابت با شلیک موشک‌های خود لرزه بر اندام دشمنان این ملت انداخت.





عضو هیات مؤسس «جمنا»:
پایگاه رأی اصولگرایان ریزش کرده است
یحیی آل اسحاق، عضو هیات مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) به منتقدان این تشکل پاسخ داد.
وی در گفت‌وگو با خبرآنلاین تأکید کرد:  آنها که می‌گویند جمنا جواب نداد، برآورد زودهنگام دارند. اگر ملاک انتخابات ریاست جمهوری باشد، چه کسی می‌گوید جمنا موفق نبود؟ جمنا در مدت کوتاهی که شکل گرفت، توانست مجموعه نیروها را با هم هماهنگ کند و یک رأی 16 میلیونی بیاورد، انتظارش هم بیش از این نبود. ضمن آنکه جمنا با هدف برنامه‌ریزی برای انتخابات شکل نگرفت چون تشکیلش با ایام انتخابات همزمان شد در این حوزه نیز دخالت کرد.  آل اسحاق در پاسخ به این سؤال که «سال 84 آقای احمدی‌نژاد 18 میلیون و سال 88، 24 میلیون و 500 هزار رأی آورد، سال 92 نیز مجموع آرای نامزدهای اصولگرا (قالیباف، جلیلی، رضایی و ولایتی) 18 میلیون رأی بود؛ حال آنکه آقای رئیسی نامزد مورد حمایت جمنا در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم 15 میلیون و 700 هزار رأی کسب کرد آیا حضور در این دوره از انتخابات با تابلو جبهه مردمی نیروهای انقلاب موجب ریزش پایگاه اجتماعی اصولگرایان نشد؟» گفت: آیا آخر بازی با آمار و ارقام و طرح این نوع استنتاج‌ها می‌خواهد این شود که اصولگراها موفق نبودند؟ خب موفق نبودند. می‌خواهد این شود که پایگاه رأیشان ریزش کرد؟ خب بله ریزش کرد.



تولید تجهیزات راکتورهای جدید نیروگاه بوشهر
 «والری لیمارنکو» رئیس شرکت اتم استروی اکسپورت روسیه از آغاز تولید تجهیزات مورد نیاز برای ساخت راکتورهای جدید نیروگاه بوشهر خبر داد. به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، لیمارنکو گفت: باید در آینده‌ای نزدیک قراردادهای جدیدی در این رابطه میان طرفین به امضا برسد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6524/21/416295/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها