اخبار




کاهش 40 درصدی
تصادف های مرگبار در ایام اربعین

گروه حوادث / رئیس پلیس راهور گفت:‌تصادف‌های منجر به جرح و فوت در ایام اربعین حسینی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است.به گزارش «ایران»، سردار تقی مهری گفت: موج بازگشت زائران اربعین حسینی آغاز شده است و زائران، کشور عراق را به مقصد شهرهای خود ترک می‌کنند.
وی افزود: زائرانی که با خودروی شخصی تا مرز کشور آمده‌اند و وسیله نقلیه آنها در پارکینگ پارک بوده، به طورحتم از سلامت خودرو اطمینان حاصل  و سپس به سمت مقصد حرکت کنند.
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه رانندگان باید به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند، ادامه داد: رانندگان به توصیه‌های پلیس و تابلوهای راهنمای مسیر توجه داشته باشند و از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کرده و با سرعت مطمئن رانندگی کنند.وی گفت:‌سفرها در ایام اربعین حسینی در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته و بیش از ۲ میلیون نفر از مرزها عبور کردند.سردار مهری با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی حوادث رانندگی در اربعین گفت: در ایام اربعین حسینی تصادفات منجر به جرح و فوت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است.

واژگونی اتوبوس زائران‎
گروه حوادث / اتوبوس حامل زائران اربعین درحال بازگشت به قم از جاده منحرف و واژگون شد.این حادثه دست کم یک کشته و 6 مصدوم برجا گذاشت.به گزارش «ایران»، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی دراین باره گفت : در حادثه مذکورکه بامداد پنجشنبه رخ داد، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا حامل زائران که از مرز مهران به سمت قم درحال تردد بود در کیلومتر 41 محور اراک - قم  دچار سانحه شد.سرهنگ ایرج کهریزی افزود: متأسفانه شاگرد راننده اتوبوس در این حادثه بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و 6 نفر از سرنشینانش نیز مجروح شدند.
 بلافاصله نیز تیم‌های امدادی و انتظامی در محل حادثه حاضر شدند و همزمان با نجات مسافران، مجروحان را نیز برای درمان به مراکز درمانی منتقل کردند.رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی علت این سانحه را بی‌توجهی راننده اتوبوس به جلو اعلام کرد.

غافلگیری دو سوداگر مرگ در استراحتگاه
گروه حوادث/ دو قاچاقچی حرفه‌ای که در پوشش مسافرت‌های خانوادگی اقدام به حمل و توزیع مواد مخدر در بخش‌های مختلف تهران و البرز می‌کردند، درعملیات غافلگیرانه مأموران پلیس دستگیر شدند.سرهنگ «مهدی فضلی علیشاه» ، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز دراین باره گفت: «با دریافت گزارش فعالیت مشکوک یکی از ساکنان استان- که اصلیت جنوبی داشت- و همدستش در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر، تحقیقات تخصصی دراین باره آغاز شد. بررسی‌های مقدماتی نشان داد مظنون اصلی پرونده با یک خودروی سواری وهمراه خانواده‌اش، مواد مخدر را به استان‌های البرز و تهران انتقال می‌دهد. همچنین درادامه بررسی‌های نامحسوس مشخص شد دو قاچاقچی بتازگی محموله‌ای از شرق کشور دریافت کرده و قصد انتقال آن به استان البرز را دارند. بنابراین تیمی از مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر به محورهای اصلی منتهی به استان البرز اعزام شدند و به کمین نشستند تا اینکه پس ازچند ساعت کنترل خودروهای مشکوک، سرانجام خودروی پژو 405 مورد نظر را شناسایی و به صورت نامحسوس آن را تعقیب کردند. وقتی دو قاچاقچی در استراحتگاه بین راهی توقف کردند مأموران وارد عمل شده و در کف صندلی عقب 10بسته بزرگ 10کیلویی و 2 بسته کوچک و در مجموع 108کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در یک پوشش مخصوص جاسازی شده بود  کشف کردند.قاچاقچیان نیز پس ازدستگیری تحت بازجویی‌های تخصصی قرارگرفته‌اند.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6640/18/445844/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها