رضایت زائران اربعین از وضعیت اینترنت




رئیس پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران از استفاده همزمان 150 تا 200 نفر از اینترنت وای فای بالنی در مرز مهران خبر داد و گفت: کاربران از سرویس وای فای اینترنت بالنی رضایت دارند.
به گزارش«ایران»، رحیم احسانی درباره وضعیت سرویس‌دهی بالن اینترنتی در مرز مهران گفت: بین 150 تا 200 نفر به صورت همزمان و روزانه هزار نفر از زوار اربعین حسینی از سرویس وای فای رایگان ارائه شده توسط این بالن استفاده می‌کنند. وی تصریح کرد: مأموریتی که برای بالن اینترنتی در نظر گرفته شده بود، تقریباً محقق شد و برنامه داریم بعد از این ایام نیز در موقعیت‌ها و مکان‌های دیگر از این ظرفیت استفاده کنیم. احسانی با اشاره به اینکه این بالن امکان استقرار در ارتفاع 500 متری را دارد، اظهار داشت: این بالن به دلیل سرعت وزش باد در ارتفاع 300 متری مستقر شده و به وضعیت پایداری در ارائه سرویس رسیده است. وی تأکید کرد: این بالن با دارا بودن محموله مخابراتی، سیگنال خود را از دکل مخابراتی داخل شهر مهران دریافت می‌کند و با پهنای باند یکصد مگابیت بر ثانیه، ارائه سرویس می‌کند. رئیس پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینکه اینترنت ارائه شده توسط بالن از کیفیت مناسبی برخوردار است، گفت: از طریق این سرویس ارتباطات تصویری، صوتی و دانلود تصاویر امکانپذیر است و با نظرسنجی انجام شده در چند روز گذشته، کاربران سرویس اینترنت بالنی از این سرویس اظهار رضایت کردند. وی با عنوان اینکه این بالن شعاع 4 کیلومتری را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، افزود: حدود 15 نفر از کارکنان پژوهشکده وظیفه پشتیبانی و ارائه سرویس را در کنار بالن اینترنتی برعهده دارند که 7 نفر از این تعداد متخصصان این حوزه هستند و در منطقه حضور دارند. احسانی به کاربرد دیگر این بالن در منطقه مرزی مهران نیز اشاره کرد و گفت: با هماهنگی با وزارت کشور از طریق این بالن در ارتفاع 200 متری، از منطقه تصویربرداری شده است که در صورت نیاز امکان استفاده از آن وجود دارد. وی با بیان اینکه این بالن از 10 آبان ماه در منطقه مرزی مهران در حال ارائه سرویس است، تأکید کرد: ارائه سرویس وای فای رایگان تا 22آبان ماه در این منطقه از طریق این بالن ادامه دارد.
تبادل 31 میلیون دقیقه مکالمه
بین ایران و عراق
مسئول کمیته ارتقای کیفیت ارتباطات عتبات عالیات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از تبادل 31 میلیون دقیقه مکالمه بین کشورهای ایران و عراق تا 15 آبان ماه خبر داد. اسماعیل رادکانی درباره میزان ترافیک مبادله شده بین ایران و عراق در ایام اربعین حسینی گفت: تا نیمه شب 15 آبان ماه، 31 میلیون دقیقه ترافیک مکالمه بین ایران و عراق مبادله شده است. وی تصریح کرد: از این حجم مبادله 19 میلیون دقیقه ترافیک صادره از ایران و 12میلیون دقیقه نیز ترافیک وارده از عراق  است. وی بیشترین حجم تبادل ترافیک را مربوط به 14 آبان ماه عنوان کرد و افزود: در این روز بیش از 5 میلیون دقیقه ترافیک بین دو کشور ایران و عراق مبادله شده است. رادکانی تأکید کرد: سیم‌کارت‌های ایرانی فعال در عراق تا 15 آبان ماه به بیش از یک میلیون و 900 هزار سیم‌کارت رسیده که از این تعداد 60 درصد اپراتور اول، 36 درصد اپراتور دوم و 4 درصد نیز برای اپراتور سوم بوده است.   
ارائه خدمات به زائران
با ماهواره «ایرانست ۲۱»
در ایام اربعین، سلامت زائران نیز بسیار مورد توجه بود و در همین راستا ماهواره مخابراتی «ایرانست ۲۱» برای خدمت رسانی به ایستگاه‌های جمعیت هلال احمر در ایام اربعین حسینی به کار گرفته شد. به گزارش مهر، همزمان با برگزاری آیین پیاده‌روی اربعین در پایگاه‌های مرزی ورودی کشور عراق، سازمان فضایی ایران وظیفه پشتیبانی از خدمات ارتباطی ایستگاه‌های جمعیت هلال احمر بر بستر ماهواره «ایرانست ۲۱» را برعهده گرفت. ایستگاه‌های ارائه خدمات ارتباط ماهواره ای در مرزهای مهران و شلمچه و پایگاه مرکزی سازمان امداد و نجات هلال احمر واقع شده و وظیفه ارائه خدمات بی‌سیم، ویدئو کنفرانس، مشاوره و پزشکی از راه دور را برعهده دارد. ماهواره ایرانست ۲۱، ماهواره مخابراتی ایران است که در سال ۱۳۸۹ با مشارکت کمپانی عرب‌ست تحت عنوان بدر۵ به فضا پرتاب شد و در حال حاضر سرویس‌های ماهواره‌ای مهمی در کشور از جمله در حوزه‌های بانکی، نفت و گاز، تلفن روستایی و سایر حوزه‌هایی که نیاز به ارتباط مخابراتی دارند را تأمین می‌کند. (پزشکی از دور یا tele-medicine به عنوان یکی از کاربردهای ارتباطات ماهواره‌ای بخصوص در مواقع بحرانی  یا در مناطقی که از زیرساخت‌های ارتباطی مناسبی بهره‌مند نیستند، شناخته شده است).
در اینگونه کاربردها امکان تبادل اطلاعات و اسناد پزشکی و نیز برقراری ارتباط صوتی و تصویری بیماران یا آسیب‌دیدگان با پزشکان حاضر در مراکز پزشکی، از طریق بستر ارتباطی ماهواره مخابراتی فراهم می شود. در صورت ارتقای شبکه ایجاد شده در این پروژه، امکان برقراری ارتباط ماهواره‌ای خودروهای سازمان هلال احمر که به پایانه‌های ارتباط ماهواره‌ای مجهز باشند، از طریق ماهواره «ایرانست ۲۱ » در سراسر کشور فراهم خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6640/8/445861/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها