حذف جوانان ایران به دلیل بی‌اطلاعی از قوانین!




مرحله مقدماتی قهرمانی فوتبال زیر
۱۹ سال آسیا در اردن چهارشنبه شب برگزار شد و تیم ملی جوانان ایران که در گروه E با تیم‌های سوریه، اردن و فلسطین همگروه بود، با دو تساوی به مصاف فلسطین رفت و با پیروزی 4 بر صفر مقابل فلسطین امیدوار شد به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا صعود کند. در بازی بعدی دو تیم اردن و سوریه به مصاف هم رفتند که اردن با شکست 2 بر یک حریف صدرنشین شد و به صورت مستقیم راهی مرحله نهایی این مسابقات که سال آینده در اندونزی برگزار می‌شود، شد و تیم ایران با پنج امتیاز در رده دوم قرار گرفت و به دلیل امتیاز کمتر نسبت به سایر تیم‌های دوم این دوره از مسابقات، نتوانست به مرحله نهایی صعود کند تا یک ناکامی دیگر در کارنامه فوتبال ایران ثبت شود. این در حالی است که به گفته برخی از کارشناسان فوتبال، تیم ملی فوتبال جوانان به خاطر بی اطلاعی کادر فنی این تیم به قوانین و تصور اشتباهی که از صعود به مرحله نهایی قهرمانی آسیا داشتند، از دور مسابقات حذف شد تا فوتبال ملی یک‌بار دیگر قربانی بی اطلاعی و بی‌توجهی مسئولان شود!
عجیب‌تر و ناباورانه‌ تر از ناکامی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در صعود به رقابت‌های قهرمانی زیر 19 سال آسیا و در نتیجه از دست دادن جام جهانی 2019، صحبت‌های فرهاد پورغلامی در نشست خبری پایان مسابقات بود. او می‌گوید از حذف تیمش به خاطر قوانین عجیب AFC متعجب و شوکه است. صحبت‌های پورغلامی در حالی است که به نظر می‌رسد او و همکارانش توجهی به قوانین این مسابقات نداشتند و بدون علم و اشراف بر قوانین گام به مسابقات گذاشتند.
مرحله مقدماتی قهرمانی زیر 19 سال آسیا با حضور 10 تیم صدرنشین به همراه پنج تیم دوم گروه‌های دهگانه و اندونزی میزبان مسابقات برگزار می‌شود. بعد از اینکه ایران در گروه خود صدرنشین نشد، پورغلامی امیدوار بود تیمش با کسب پنج امتیاز بتواند جزو پنج تیم دوم برتر مسابقات باشد اما طبق قوانین AFC که مختص به امروز و دیروز نیست، ایران جزو ضعیف‌ترین تیم‌های دوم گروه‌های دهگانه بود. به دلیل گستردگی قاره آسیا، AFC مسابقات را به صورت منطقه‌ای برگزار می‌کند و به همین دلیل برخی از گروه‌ها با پنج تیم و برخی با سه تیم برگزار می‌شوند و طبیعتاً تیمی که بازی بیشتری برگزار کند، امکان کسب امتیاز بیشتر را هم خواهد داشت. AFC  برای انتخاب برترین تیم دوم، فقط دو بازی تیم‌ها را مدنظر قرار می‌دهد که تیم‌های حاضر در جدول‌های سه تیمی متضرر نشوند. به این ترتیب فقط بازی تیم‌های دوم برابر تیم‌های صدرنشین و سوم گروه‌های خود را ملاک قرار می‌دهد که بر اساس این قانون، تیم‌های ازبکستان (9 امتیازی)، عمان (7 امتیازی) و ایران (5 امتیازی) موفق به صعود نشدند اما تیم‌های عراق (4 امتیازی) و کره شمالی (3 امتیازی) جواز حضور در دور پایانی را به دست آوردند.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6640/23/445891/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها