اخبار




خیز عربستان برای تسخیر بازار عراق
رئیس میز عراق در سازمان توسعه تجارت گفت: به نظر می‌رسد عربستان برای افزایش سهم خود در بازار عراق خیز بلند برداشته است.ابراهیم رضا‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با اقدام اخیر عراق مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی تعرفه گمرکی لبنیات ایران اظهار کرد: در عراق قانونی مبنی بر حمایت از تولیدکننده وجود دارد که بر اساس آن کارخانه‌های این کشور در هر زمینه به خودکفایی برسند، می‌توانند از دولت درخواست کنند که واردات آن کالا ممنوع شود. وی ادامه داد: بر این اساس دولت عراق به شرط آنکه توقف واردات کالاها تأثیری بر روی قیمت مصرف‌کننده نگذارد، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

قیمت «بیت‌کوین» رکورد جدیدی ثبت کرد
 پس از اینکه توسعه‌دهندگان پول دیجیتال اعلام کردند که از بروزرسانی «سگ‌ویت۲اکس» که یک واحد پول خرد از بیت‌کوین منشعب می‌کرد، صرف‌نظر کرده‌اند، قیمت بیت‌کوین جهش کرد. به گزارش مهر،طبق اعلام کوین‌دسک، قیمت بیت‌کوین به رکورد ۷۸۷۹.۰۶ دلار دست یافت؛ اما پس از این که بسیاری از سودهای خود را از دست داد و به حداقل قیمت ۷۰۷۸.۹۶ رسید، در پایان معاملات روز پنجشنبه در نرخ ۷۲۱۲ دلار تثبیت شد.

صادرات به روسیه کم شد
 بر اساس آخرین آمارها واردات روسیه از ایران کاهش‌ یافته اما صادرات روسیه به ایران بیشتر شده است. از سوی دیگر به گفته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه، ایران در تلاش است که در زمینه پیمان پولی با روسیه به جای استفاده از یورو و دلار در معاملات، ریال و روبل را در آینده نزدیک جایگزین کند. به گزارش ایسنا، اسدالله عسگر اولادی - رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه - می گوید دو مشکل بزرگ در این زمینه‌ داریم. مشکل اول، موانع بانکی است. بانک‌های روسیه هنوز با ما کار نمی‌کنند و مسأله دوم، واحد پولی است که در تلاشیم با مذاکره به‌ جای استفاده از یورو و دلار از ریال و روبل استفاده و هر شش ماه یک‌بار حساب‌ها را تسویه کنیم که این کار هم با تفاهم بانک مرکزی دو کشور ممکن خواهد بود.

هلندی‌ها طراحی بندر را به ایرانی ها آموزش می‌دهند
سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری دانشگاه دلف هلند نخستین دوره آموزشی طراحی بنادر را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌کند. به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در راستای تفاهمنامه منعقد شده فی‌مابین سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و به‌منظور ارتقای سطح دانش تخصصی و افزایش مهارت‌های شغلی فعالان حوزه مهندسی بنادر، دوره آموزشی طراحی بنادر (port planning) از روز شنبه ۲۰ تا ۲۴ آبان سال جاری در محل دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

توزیع سکه‌های تقلبی از طریق فروشندگان سرپایی  
درپی مطرح شدن موضوعی مبنی بر فروش سکه‌های تقلبی وکیوم شده در بازار مصرف، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: این گونه اجناس تقلبی نمی‌توانند واحدهای شناسنامه‌دار باشند و از جانب فروشندگان سرپایی توزیع می‌شوند. ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه واحدهای صنفی شناسنامه‌دار نمی‌توانند نسبت به فروش سکه‌های مشکل‌دار و تقلبی اقدام کنند، اظهار کرد: چیزی که در ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های مجازی نشان داده شد، با واقعیت ماجرا تفاوت داشت و بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که واحد صنفی که در کلیپ سکه طلای وکیوم شده تقلبی از آن نام برده می‌شود، خود قربانی این کلاهبرداری شده و اصلاً در عرضه چنین سکه‌ای دست نداشته است.

آسفالت‌سازی سالانه ۸میلیون مترمربع از معابر روستایی
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: سالانه ۸میلیون مترمربع از معابر روستایی در کشور آسفالت‌سازی می‌شود. به گزارش ایسنا، محمدرضا شاملو در نشست با سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری، درباره اقدامات بنیاد مسکن جهت آماده‌سازی روستاهای هدف گردشگری برای توسعه این صنعت مهم در کشور، گفت: روستاهای بسیاری در کشور داریم که دارای بافت باارزش و یا هسته باارزش هستند که طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش این روستاها از برنامه سوم توسعه در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت. وی زنده‌سازی معماری بومی در بناهای باارزش را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد و افزود: در بسیاری از روستاهای شناسایی شده، بناهای بسیار باارزشی وجود دارند که تحت‌عنوان نوسازی در حال نابودی بودند که مقابل تخریب بناهای با ارزش و ساخت و سازهای بی‌رویه در روستاها که برخی نیز خارج از ضوابط بودند، گرفته شد. وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر، ۲۷ میلیون مترمربع از معابر روستایی کشور آسفالت شده است، تصریح کرد: امسال نیز، معابر ۳۰هزار و ۵۰۰ روستای کشور آسفالت خواهد شد.

نقشه راه بهبود وضع ایمنی جاده‌ها نهایی شد
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اول هفته، نتایج نشست جمع‌بندی نقشه راه بهبود وضع ایمنی جاده‌های کشور و نسخه نهایی برای معاون‌اول رئیس‌جمهوری ارسال می‌شود تا ایشان در این‌باره جلسه‌ای تشکیل بدهد. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، در دومین نشست کمیته ویژه نقشه راه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی حضور داشتند. آخوندی درباره جزئیات این جلسه گفت: نشست جمع‌بندی نهایی کمیته ویژه نقشه راه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به منظور بررسی دستور معاون اول رئیس جمهوری درباره تهیه نقشه راه بهبود وضع ایمنی جاده‌های کشور با حضور نمایندگانی از همه دستگاه‌های ذیربط کارشناسی و بررسی شد.

تکذیب خبر صادر نشدن کارت پرواز
با نسخه الکترونیک بلیت در فرودگاه نجف

سازمان هواپیمایی کشوری خبر منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها را درباره خودداری فرودگاه نجف از صدور کارت پرواز با ارائه نسخه الکترونیک (پی.دی.اف) بلیت، تکذیب کرد. به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر روابط عمومی این سازمان تأکید کرد این خبر که موجب نگرانی مسافران شده است، صحت ندارد. «رضا جعفرزاده» افزود: با الکترونیکی شدن بلیت پروازها و ارسال برخط (آنلاین) مشخصات مسافران به فرودگاه‌ها، صدور کارت پرواز فقط با در دست داشتن کارت شناسایی امکانپذیر است. وی ادامه داد: دریافت کارت پرواز چه با ارائه بلیت کاغذی یا نسخه الکترونیکی موجود در تلفن‌های همراه انجام می‌شود و جای نگرانی نیست.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6640/5/445898/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها