سفر هیأت اروپایی به ایران برای بررسی تاسیس دفتر اتحادیه اروپا




هیأت ۷۰ نفره از مقامات و فعالان اقتصادی اتحادیه اروپا که ۲۵ نفر از آنها عالی رتبه هستند، امروز در تهران حضور می‌یابند و در صورت مثبت بودن نتیجه مذاکرات، وعده تأسیس دفتر اتحادیه قاره سبز در ایران داده شده است، تا شرایط تجارت با کشورمان تسهیل شود. این هیأت با ریاست فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا، صبح فردا
دو دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران و اعضای اتاق بازرگانی، خواهند داشت.
همچنین اعضای عالی رتبه، فعالان اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی، صنایع غذایی و توسعه روستایی در ایران حضور می‌یابند. هدف از حضور این هیأت در ایران، بررسی ظرفیت‌های موجود و افزایش همکاری‌های تجاری بویژه در بخش محصولات کشاورزی کشورمان اعلام شده است. کاوه زرگران، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران میزبانی این هیأت را برعهده دارد.
او با تأکید بر اهمیت اقتصادی این دیدارها به روزنامه ایران توضیح می‌دهد:«اطلاعات اقتصادی هر دو طرف در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی برای آگاهی فعالین اقتصادی، تجار و علاقه مندان به توسعه روابط اقتصادی و تجاری، در این مراسم ارائه می‌شود. برنامه بازدید از تعدادی از واحدهای  تولیدی غذایی، دامداری‌ و گلخانه‌ نیز روز یکشنبه برای این گروه در نظر گرفته شده است. آنها به این ترتیب از نزدیک با توانمندی‌های تولیدی کشور آشنا می‌شوند. همچنین بازدید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز در برنامه این گروه قرار دارد.»
زرگران ادامه می‌دهد:«کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا بزرگ ترین مقام سیاسی کشاورزی و غذایی این اتحادیه با قدرت اجرایی بالاست. حضور این افراد در ایران و استقبال آنها از تعامل با ایران، چیزی جز مزایای گسترده برجام نیست. اتحادیه اروپا چه در جریان به نتیجه رسیدن این توافق و چه پس از آن همواره به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند بوده و بر خلاف مخالفت‌های دولت جدید ایالات متحده امریکا بر این توافق پایبند بوده است.»
برای صادرات محصولات کشاورزی به اروپا موانعی جدی مانند نقل و انتقال پول و تعرفه‌های گمرکی وجود دارد و در صورت مثبت بودن نتیجه مذاکرات، وعده تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران مطرح شده است که تحقق آن، صادرات به این قاره را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد و در مجموع حجم تجارت ایران با اروپا را افزایش
می‌دهد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6640/6/445900/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها