اخبار




روش‌های تأمین مالی
پروژه‌های راه‌آهن تغییر می‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه روش‌های تأمین منابع مالی ساخت راه‌آهن در کشور تغییر خواهد کرد، گفت: خطوط جدید یا درحال احداث ازجمله راه‌آهن چابهار– زاهدان با روش بی.اُ.تی (BOT) تأمین مالی می‌شود. در این روش ساخت و بهره‌برداری پروژه به مدت معینی توسط شرکتی تحت عنوان«شرکت پروژه» انجام و انتقال طرح به کارفرما پس از گذشت مدتی معین و بعد از تحصیل درآمد لازم محقق می‌شود. بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: با تمرکز و تخصیص منابع به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تا شهریورماه بیش از 62 درصد پیشرفت فیزیکی در مجموع 89 پروژه اقتصاد مقاومتی حاصل شده است. وی به سرانجام رساندن پروژه‌های اولویت دار و تکمیل کریدورهای کشور را از اولویت‌های سال آینده برشمرد و افزود: احداث 418 کیلومتر خط ریلی، 401 کیلومتر آزادراه و هزار و 132 کیلومتر بزرگراه از جمله برنامه‌هایی است که در سال آینده دنبال خواهیم کرد.

طلب 42 هزارمیلیارد ریالی بانک‌ها از روستاییان
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس برآورد و اعلام بانک مرکزی، روستاییان کشور بابت اصل و سود تسهیلات ویژه مسکن روستایی، 42 هزار میلیارد ریال به بانک‌ها بدهکارند. عزیزالله مهدیان در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: تأخیر در پرداخت این اقساط معوق، سبب می‌شود تا رغبت بانک‌ها به پرداخت تسهیلات به روستاییان کم شود.

برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی عامل تشکیل گردوغبار
رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: استفاده بی‌رویه از آب‌‌های زیرزمینی علاوه بر افت شدید سطح سفره‌های آب زیرزمینی و فرونشست دشت‌‌ها، بحران دیگری را به‌صورت کانون‌های گرد و غبار پدید آورده است. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «علی بیت‌اللهی» ادامه داد: برداشت بی‌رویه40 تا 50 سال گذشته از منابع آب زیرزمینی کشور موجب شده است میزان افت سالانه سطح آب سفره‌های زیرزمینی در اغلب دشت‌های کشور به بیش از یک تا سه متر در سال برسد. وی یادآوری کرد: از 609 دشت کشور، تا سال 1394 تعداد 309 دشت از نظر توسعه برداشت آب زیرزمینی ممنوع اعلام شد.

بلاتکلیفی اجرای طرح کارت خرید کالا
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در ارتباط با طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال ۱۳۹۶ به‌دنبال بهانه‌جویی است، اعلام کرد که به نظر می‌رسد این طرح در سال‌جاری اجرایی نشود. حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره علت تأخیر طولانی در اجرایی شدن طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال ۱۳۹۶ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی، اظهار کرد: پیگیری‌های مختلفی در این رابطه انجام داده‌ایم، اما هنوز این طرح به نتیجه نرسیده و هر خبری در ارتباط با اجرایی شدن طرح کارت اعتباری کالای ایرانی در سال ۱۳۹۶ صحت ندارد و به هیچ وجه در حال حاضر این مسأله مطرح نیست و به نظر می‌رسد در سال‌جاری به نتیجه نرسد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6640/6/445901/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها