گزیده




آغاز پذیره‌نویسی اوراق
مرابحه گندم در فرابورس از امروز
پذیره‌نویسی 20 میلیون ورقه مرابحه گندم با هدف تأمین مالی این بخش از امروز شنبه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران به روش حراج آغاز می‌شود و بیست‌ودوم همین ماه پایان می‌یابد. به گزارش سازمان فرابورس، اوراق مرابحه «گندم2» دارای نرخ 17 درصدی سالانه است و سود آنها نیز هر 6 ماه یک‌بار توسط عامل پرداخت یعنی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود.

تردد روزانه 500 کامیون
کالای صادراتی از مرز خسروی
دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: اکنون روزانه به طور میانگین 500 کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز رسمی خسروی به عراق می‌رود. به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات کالا از مرز رسمی خسروی طبق روال گذشته است. در نیمه نخست امسال، 164 هزار تن کالا به ارزش 33 میلیون دلار توسط 7 هزار و 500 کامیون از طریق مرز رسمی خسروی به عراق صادر شد. البته ممنوعیت تردد مسافران از این مرز همچنان ادامه دارد و فقط فعالیت‌های تجاری در مرز خسروی از سر گرفته شده است.

زوم اوپک روی نفت ۷۰ دلاری
نفت برنت ۱۰ روز پیش به ۶۰دلار در هر بشکه صعود کرد و از آن زمان بالای این قیمت مانده و باعث شده این تصور ایجاد شود که نفت کف قیمت جدیدی پیدا کرده و رشد آن به ۷۰ دلار در کوتاه مدت نه تنها رؤیای دوری نیست بلکه احتمال آن وجود دارد. به گزارش ایسنا، اگرچه اوپک هرگز رسما تأیید نکرده اما تحلیلگران بر این باورند که رساندن نفت به ۶۰ دلار یکی از اهداف این سازمان در اجرای توافق کاهش تولید بوده است.

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به وزارت نفت رسید
وزیر نفت در احکام جداگانه از خدمات و همکاری پنج مشاور خود قدردانی کرد و به قرارداد کاری آنان پایان داد. به گزارش ایرنا، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اداری و اجرایی از بیستم آبان ماه امسال عملیاتی می‌شود. در همین پیوند تارنمای وزارت نفت از برکناری پنج مشاور وزیر نفت خبر داد. «بیژن زنگنه» در حکم‌هایی از خدمات «محمدهادی نژادحسینیان، احمد ناطق نوری، محمد جواد عاصمی‌پور، احمد شفاعت و سید رحیم عقیق» قدردانی کرد.

اخذ مجوز برای صادرات CNG از شرکت ملی گاز
مشاور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از اخذ مجوزهای لازم از شرکت ملی گاز ایران برای صادرات CNG خبر داد و گفت:بازار هدف صادرات CNG کشورهای حاشیه خلیج‌فارس هستند. منصور ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکهCNG گاز فشرده‌ای است که باید در محل مورد استفاده قرار بگیرد، اظهار کرد: CNG می‌تواند توسط ایستگاه‌های مادر- دختر فشرده‌سازی شده در مخازنی قرار بگیرد و این مخازن در کانتینرهای مخصوص برای حمل قرار بگیرد تا بتوان آن را صادر کرد.

کارشناسان آمار به مسئولان اجازه دروغگویی نمی‌دهند
مدیر کل دفتر حساب‌های اقتصادی مرکز آمار ایران می‌گوید بدنه کارشناسی مرکز آمار ایران به قدری نسبت به صحت آمارهای ارائه شده از سوی این مرکز مقید است که اگر مسئولی آمار اشتباه ارائه دهد، به او اعتراض خواهند کرد. صالحی در گفت‌و‌گو با ایسنا همچنین درباره رشد اقتصادی سه ماهه نخست سال‌جاری این نکته را مطرح کرد که این رشد مربوط به صنایع بزرگ است و رشد بنگاه‌های کوچک و متوسط در آن لحاظ نشده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6640/6/445906/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها