دیگه چه خبر




تحلیل «آتلانتیک» از تحولات منطقه
نشریه امریکایی آتلانتیک با اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه نوشته است که این منطقه  در آستانه یک انفجار قرار دارد. به گزارش انتخاب، یک دیپلمات اروپایی که نخواسته نامش برده شود، به روزنامه اسرائیلی‌ هاآرتص گفت: اکنون که ایران موقعیت خود را در عراق و سوریه تثبیت کرده و به نوعی پیروزی دست یافته، عربستان شایسته دانسته است که جنگ نیابتی علیه ایران را به جبهه لبنان بکشاند.‌
هاآرتص نوشت: اکنون باید دید که تلاش عربستان برای تضعیف حزب‌الله و تقویت نفوذ دولت ریاض چه نتیجه‌ای به دنبال خواهد آورد – ولی می‌توان یادآوری کرد که تلاش 10 سال پیش عربستان برای رسیدن به همین هدف ناکام ماند. در آن هنگام، شیعیان و اهل تسنن لبنان در خیابان‌های بیروت درگیر شدند و آشوب بزرگی بر پا شد. ولی بنا بر ارزیابی ‌هاآرتص، نتیجه آن کشمکش بین شیعیان و سنی‌ها، تقویت نفوذ و تحکیم قدرت حزب‌الله در لبنان بود.

احتمال رفع حصر تا پایان سال ۹۶
رئیس کتابخانه ملی گفت: توافقی صورت گرفته که تا پایان سال ۹۶ دامنه حصر آرام آرام کم یا برداشته شود. اشرف بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره محدودیت‌های رئیس دولت اصلاحات و رفع حصر گفت: این مباحث خاص است که باید با مذاکره‌ای که آقای روحانی شروع کرده‌اند، به سرانجام برسد. در همین راستا  فرزند مهدی کروبی درباره دیدار شخصیت‌های سیاسی با پدرش توضیحاتی داد.
به گزارش تابناک، حسین کروبی نیز گفت: من از نمایندگان عضو کمیته رفع حصر شنیده‌ام که آقای شمخانی در دیدار حدود یک ماه پیش گفته فعلاً سه نفر انتخاب شدند که با آقای کروبی دیدار کنند. این سه نفر آقایان مجتبی ذوالنور، رحمت‌الله بیگدلی و اسماعیل دوستی بودند که ملاقات آقای دوستی انجام شده و دو نفر دیگر هنوز ملاقات نداشته‌اند.

بارزانی: کردها قصد تقابل
یا رقابت با ایران را ندارند

رئیس سابق اقلیم کردستان عراق در ادامه گفت‌وگوهای خود با رسانه‌های غربی در مصاحبه با نیوزویک از همه‌پرسی اخیر در این منطقه از عراق دفاع کرد و آن را نه تصمیم فردی بلکه تصمیم همه احزاب کرد دانست. به گزارش تابناک، مسعود بارزانی در پاسخ به پرسش نیوزویک در این خصوص که «آیا شما معتقدید ورود نظامیان عراقی به کرکوک و دیگر مناطق اقلیم کردستان با تأیید امریکا بوده؟» گفت: بله، معتقدیم که عملیات بازپس‌گیری کرکوک با هدایت ایرانی‌ها و با اطلاع مقامات امریکا و انگلیس انجام شد.
وی همچنین ادعا کرد که سرنوشت عراق در دست ایران است. کردها قصد تقابل یا رقابت با ایران را ندارند. بارزانی در پاسخ به این سؤال که  آیا شما به همکاری با ایران ادامه می‌دهید، گفت: این موضوعی است که در آینده درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

ادعاهای معاون سابق احمدی‌نژاد
علیه مشایی و بقایی

روح‌الله احمدزاده کرمانی، معاون احمدی‌نژاد در دولت او در کانال خود نوشته است: «آقای بقایی بگم؟ بگم؟! بگم ماجرای استعفای من از دولت در سال ۹۰ چی بود؟ بگم بین من و تو در آذرماه ۹۰ چی گذشت؟ بگم در مورد چیزایی که اگه بگم مثل بمب می‌ترکه! پس اگه بگم بگم رو می‌خوای نگم، به قانون تن بده!» بگم بگم اول: یادته سید الف. ع. از مسئولین ‌حراست و از بچه‌های حفاظت وزارت اطلاعات اومد پیش من و پرده از راز مهمی از گذشته‌ شما برداشت و بعد توی دولت که کنار هم نشسته بودیم، وقتی در گوش ات آن راز را گفتم...»
به گزارش تابناک، وی همچنین خطاب به مشایی نوشته است: جناب! هیأت دولت در بیرجند و ماجرای دستور به بنده درخصوص امحای پرونده‌ مه‌آفرید امیرخسروی و عدم تمکین من در برابر این دستور غیرقانونی و تهدید به عزل و اینکه گفتید ماجرا به بولتن‌های فوق محرمانه درز کرده...»
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6640/3/445951/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها