روایت رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از خدمات شهرداری به زائران اربعین




رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در طول مسیر پیاده‌روی امسال اربعین شاهد فرآیند خدمت‌رسانی جمع‌آوری زباله و پذیرایی مناسب بودیم، البته در بعضی بخش‌ها هم نیاز به بهبود دارد.
به گزارش خبرآنلاین، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از روند خدمت‌رسانی شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی، طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: به همراه مهندس هاشمی و فراهانی بازدید‌های مختلفی از روند خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله(ع) در اربعین داشتیم و در مجموعه این بازدیدها خدمت رسانی‌های متنوعی را از سوی شهرداری تهران در بخش‌های مختلف مشاهده کردیم.
او گفت: نقاطی که شهرداری تهران مسئولیت جمع‌آوری زباله و خدمت‌رسانی به زائران را بر عهده داشته با دیگر نقاط متفاوت است. هر چند که حجم جمعیت و سیل حضور مردم از سراسر عراق و ایران اسلامی به حدی زیاد است که خدمات شهرداری تهران در این فرآیند بخش کوچکی از مجموعه خدمت‌رسانی دیگر نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ایران و عراق و همچنین خیران و نیروهای داوطلب را تشکیل می‌دهد. سالاری با اشاره به سایر فعالیت‌های شهرداری تهران در حوزه درمانی، زیباسازی و فرهنگی گفت: از موکب سازمان بسیج شهرداری تهران در عمود 708 بازدید کردیم و شاهد بودیم که مجموعه بسیار خوبی از سوی سازمان بسیج شهرداری چیدمان و جانمایی شده است. در کنار آن تجهیزات و وسایل زیادی از تهران برای ارائه خدمات درمانی در نظر گرفته شده است. عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد طیف قابل توجهی از زائران اباعبدالله (ع) تحت پوشش خدمات درمانی شرکت شهر سالم شهرداری تهران شامل ویزیت توسط پزشکان، ارائه دارو و خدمات سرپایی قرار گرفتند. عضو کمیته نظارت و ارزشیابی فعالیت‌های شهرداری تهران در اربعین حسینی درباره نحوه حضور مدیریت شهری پایتخت در اجتماع سال‌های آتی عتبات عالیات نیز گفت: برای تصمیم‌گیری در این زمینه نیاز به آسیب شناسی جدی تری وجود دارد، به همین منظور در کمیته نظارت و ارزشیابی سازو کار چابکی را طراحی کردیم؛ به نحوی که در کلیه مرزهای ایران و عراق شامل چزابه، مهران و شلمچه ناظرانی را به صورت ثابت در دو شیفت قرار دادیم که به صورت مستمر گزارش‌های خود را ارائه می‌دهند. همچنین در شهرهای کربلا، نجف، کوت و در طول مسیر پیاده روی نیز ناظرانی را تعیین کرده‌ایم که به موجب هماهنگی‌های صورت گرفته گزارش‌های خود را ارائه دهند. سالاری گفت: باید کلیه این نظرات را به همراه مشاهدات و تیم همراه رئیس شورای شهر، در کنار گزارش‌های شهرداری تهران جمع‌بندی کنیم و به تصمیم قطعی برسیم اما بر اساس مشاهدات موجود، به نظر می‌رسد که نوع خدمت‌رسانی شهرداری تهران باید تغییرات اساسی پیدا کند. رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود سیل جمعیت عزادار، برخی برنامه ریزی‌های موازی و جزیره‌ای از سوی بخش‌های مختلف وجود دارد که این امر نشان می‌دهد به یک مدیریت هماهنگ و یکپارچه و مبتنی بر نیازسنجی در هر محدوده، شهر و مرز و مسیر‌ها نیاز داریم. وی با اشاره به تنوع نحوه خدمت‌رسانی در محدوده‌های مختلف مرزی و شهرهای عراق، گفت: در طول مسیر پیاده روی شاهد بودیم که فرآیند خدمت‌رسانی جمع‌آوری زباله و پذیرایی مناسب است و در بعضی بخش‌ها نیز نیاز به بهبود دارد.
حضور برخی از مقامات در مراسم اربعین
همزمان با برگزاری اربعین حسینی جمعی از مقامات دولت ، شهرداری و شورای شهر در مراسم پیاده روی اربعین در عراق شرکت کردند. در این مراسم دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، محمود علوی وزیر اطلاعات، سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، آذری جهرمی وزیر ارتباطات، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر و تعدادی از اعضای شورا و جمعی معاونین و مدیران شهرداری در نجف و کربلا  حضور داشتند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6640/4/445955/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها