اخبار




تکذیب خبر استیضاح
وزیر آموزش و پرورش

عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد که نامه‌ای حاوی درخواست نمایندگان به منظور استیضاح آقای بطحایی به هیأت رئیسه مجلس نرسیده است. به گزارش خانه ملت، اکبر رنجبرزاده با اشاره به خبرهای مرتبط با استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: نامه‌ای حاوی درخواست نمایندگان به منظور استیضاح آقای بطحایی به هیأت رئیسه مجلس نرسیده است. نماینده اسدآباد در مجلس خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها را کذب خواند و افزود: خبری از این باب از سوی نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس نرسیده است و از اساس چنین موضوعی مطرح نشده و این خبر شایعه مطلق است. عضو هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: حتی در این رابطه زمزمه‌هایی میان نمایندگان رد و بدل نشده است.

مأموریت ویژه علی مطهری
نایب رئیس مجلس از مأموریت هیأت رئیسه به وی برای جلسه با سؤال کنندگان از رئیس جمهوری درباره بحران مؤسسات اعتباری خبر داد. به گزارش خانه ملت، علی مطهری افزود: بنده به نمایندگی از هیأت رئیسه مجلس مأمور شده بودم که با سؤال کنندگان از رئیس جمهوری درباره بحران مؤسسات اعتباری تشکیل جلسه دهم و میزان جدیت نمایندگان را بررسی کنم. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنده باید بررسی می‌کردم که آیا نمایندگان بر موضوع سؤال از رئیس جمهوری اصرار دارند یا خیر و گزارش بررسی را به هیأت رئیسه تقدیم کنم که این جلسه برگزار شد و گزارش بررسی‌ها به هیأت رئیسه تقدیم شد.

عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس:
آسیب‌های اجتماعی زیبنده نظام اسلامی نیست
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که وضعیت آسیب‌های اجتماعی بویژه در تهران زیبنده نظام اسلامی نیست. به گزارش ایسنا،  محمدرضا عارف در توئیتی  نوشت: کاش آنچه در برخی مناطق جنوب تهران مشاهده شد صرفاً در خواب دیده می‌شد ولی متأسفانه واقعیتی است که در بیداری و در پایتخت کشور آن را مشاهده کردیم.

موافقت با افزایش تعداد نمایندگان
معاون سیاسی وزیر کشور از موافقت این وزارتخانه با افزایش ۴۰ نفری تعداد نماینده­ های مجلس شورای اسلامی خبر داد. اسماعیل جبارزاده در گفت و گو با خانه ملت  گفت: افزایش تعداد نمایندگان مجلس تکلیف قانونی است اما از سال ها پیش این بخش از قانون اجرا نشده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه طبق قانون هر ۱۰ سال باید ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی اضافه شود و از سوی دیگر از 20 سال گذشته تاکنون تعداد نمایندگان افزایش نیافته، اهتمام جدی برای اجرای قانون وجود دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6640/21/445962/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها