آن سوی مرز


<چند قدم تا رستگاری> در میامی
جشنواره جهانی فیلم‌های کوتاه میامی امریکا در ماه نوامبر (آبان) میزبان فیلم کوتاه «چند قدم تا رستگاری» به کارگردانی محمد حسن‌زاده، به نویسندگی سیما حاج‌محمد خواهد بود. این فیلم کوتاه، با تدوین ارس پوربیژن و بازیگری سونیا کولاویتا، علاوه بر جشنواره میامی امریکا، در چند جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه در کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه نیز منتخب شده است. ایده اولیه این فیلم در جریان یک پروژه عکاسی آنالوگ در گورستان قدیمی شهر رم (ورانو) شکل گرفته است.

افتتاح جشنواره فیلم کلکته با «زرد»
فیلم «زرد» ساخته مصطفی تقی‌زاده و به تهیه‌کنندگی کامران مجیدی در بیست‌ و سومین دوره جشنواره بین‌المللی کلکته هند به نمایش درمی‌آید و این رویداد را افتتاح می‌کند. این جشنواره از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ نوامبر (۱۹ تا ۲۶ آبان‌ماه) در شهر کلکته‌ هندوستان برگزار می‌شود.
 
اتمام فیلمبرداری «مصادره» در ارمنستان
فیلمبرداری بخش ارمنستان فیلم سینمایی «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی، با حضور سفیر ایران در این کشور به پایان رسید. در این دیدار، مهران احمدی از حمایت‌های سفارت ایران برای ساخت فیلم در کشور ارمنستان تشکر کرد و گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان از روزهای ابتدایی پیش تولید فیلم در کنار عوامل تولید بود و در تمامی مراحل فیلمبرداری از اخذ مجوزهای مختلف تا انتخاب لوکیشن‌ها، اقامت گروه و تجهیزات فیلمبرداری کمک‌های زیادی کرد. او همچنین تأکید کرد: آقای ظریف به کارکنان دستگاه دیپلماسی مؤکداً توصیه کرده‌اند که توجه خاصی به هنرمندان کشور که معرف فرهنگ، تمدن، افتخار و غرور ایرانی هستند، داشته باشند.

نخستین حضور «دلم می‌خواد» در یک جشنواره جهانی
«سی و دومین جشنواره فیلم «ماردل پلاتا» که تنها جشنواره سینمایی رده الف جهانی در امریکای جنوبی است از ٢٦ آبان تا ٥ آذر در آرژانتین برگزار خواهد شد و فیلم «دلم می‌خواد» ساخته بهمن فرمان آرا در نخستین نمایش جهانی در بخش مؤلفان این رویداد به نمایش در می‌آید. فیلم «دلربا» ساخته میلاد اعلمی و محصول دانمارک نیز طبق اعلام سایت «سینه ایران» در بخش مؤلفان جدید و فیلم «در را باز کن» ساخته شهرام کریمی و محصول آلمان و ایتالیا در بخش فیلم‌های مستند حضور خواهند داشت.

نمایش 12 فیلم ایرانی در جشنواره «شید» دالاس
12 فیلم سینمایی ایرانی در جشنواره فیلم‌های ایرانی «شید» در شهر دالاس ایالت تگزاس امریکا به نمایش در می‌آیند. فیلم‌های «بدون تاریخ بدون امضاء» ساخته وحید جلیلوند، «فراری» ساخته علیرضا داوودنژاد، «مرداد» ساخته بهمن کامیار، «باران می‌بارید» ساخته علی صفی‌خانی، «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی، «گذر موقت» ساخته افشین هاشمی، «آذر» ساخته محمد حمزه‌ای، «زرد» ساخته مصطفی تقی‌زاده، «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری، «نقطه طلایی» ساخته پوریا کاکاوند، «شنل» ساخته حسین کندری و «اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده در جشنواره «شید» در ایالت تگزاس روی پرده می‌روند. در هیأت داوران این جشنواره، جاناتان روزنبام، ریچارد پنیا و هوشنگ گلمکانی عضویت دارند.

فیلم مشترک ایران، چک و اوکراین جایزه گرفت
فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» محصول مشترک سینمای ایران، چک و اوکراین موفق به کسب 2 جایزه از جشنواره ونزوئلا شد. از سوی دیگر جایزه ویژه هیأت داوران در بخش کارگردانی و موسیقی در هشتمین جشنواره پنج قاره ونزوئلا در حالی به «خاطرات پاییزی» تعلق گرفت که فیلم‌هایی از 23 کشور جهان در 7 بخش این جشنواره با هم رقابت می‌کردند. فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» به کارگردانی علی فخرموسوی و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده و ویکتور ویلهلم، عاشقانه‌ای ضد جنگ است که در سکوت کامل خبری و با عوامل اروپایی در مرز اوکراین و اسلوواکی فیلمبرداری شده است.

«به کجا می‌رویم؟» راهی جشنواره سبز روسیه شد
مستند «به کجا می‌رویم؟» با نویسندگی و کارگردانی رضا مجلسی به جشنواره محیط‌ زیستی گرین ویژن (Green Vision) روسیه راه یافته است. این فیلم مستند درباره مشکل پسماند و تبعات زیست محیطی ناشی از آن هشدار می‌دهد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6640/22/445971/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها