روی خط خبر




بازدید ظریف از نمایشگاه «نیمروز»
محمدجواد ظریف عصر سه‌شنبه 16 آبان ماه با حضور در فرهنگسرای نیاوران از «نیمروز» - نمایشگاه هنرهای معاصر تجسمی افغانستان - که با مشارکت ۵۳ هنرمند افغان در حال برگزاری است، بازدید کرد.

انتشار کتاب صوتی «محمد(ص)»
نسخه صوتی کتاب «محمد بر پایه کهن‌ترین منابع» نوشته مارتین لینگز با ترجمه سعید تهرانی‌نسب منتشر شد. کتاب صوتی «محمد (ص)» با روایت حامد فعال با زمانی برابر با ۲۶ ساعت و ۳۵ دقیقه از سوی نشر صوتی «نوار» ضبط و در بازار دیجیتال عرضه شده است.

ترمیم «روسری آبی» بعد از 23 سال
با توجه به اینکه قرار است نسخه اصلاح و مرمت‌شده فیلم «روسری آبی» به پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره فیلم مالاتیای ترکیه به ‌نمایش درآید و به لحاظ اینکه نگاتیو صدا و تصویر این فیلم در فیلمخانه ملی ایران در شرایط مناسبی حفظ و نگهداری شده، عملیات ترمیم «روسری آبی» ساخته رخشان بنی‌اعتماد با سرعت و کیفیت بسیار بالایی در حال انجام است.

«راهنمای کتیبه‌های فارسی میانه» منتشر شد
کتاب «راهنمای کتیبه‌های فارسی میانه» (پهلوی ساسانی) نوشته دکتر محمود جعفری دهقی منتشر شده است.این کتاب در ۲۳۸ صفحه، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۱ هزار تومان توسط نشر زبان‌شناسی راهی بازار شده است.

افتتاح دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه روسیه
سرویس مطبوعاتی دانشگاه دولتی جمهوری اوستیای شمالی اعلام کرد: دوره آموزشی زبان فارسی و خواندن شاهنامه برای دانشجویان و استادان این دانشگاه در مرکز فرهنگ ایرانی دانشگاه دولتی اوستیای شمالی افتتاح شد. تدریس رایگان زبان فارسی در دانشگاه دولتی اوستیای شمالی با امضای موافقتنامه همکاری بین این دانشگاه و دانشگاه علامه طباطبایی تهران امکانپذیر شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6640/22/445972/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها