مرحله نخست رقابت های درون حزبی امریکا در آیووا





گروه جهان / نخستین مرحله از رقابت‌های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری امریکا دیروز دوشنبه به وقت محلی در ایالت مهم و تأثیرگذار آیووا برگزار شد و در این ایالت کاندیداهای دموکرات با شعار «ما باید ترامپ را شکست دهیم» به‌صورت درون حزبی به مصاف هم رفتند.
به‌گزارش سی‌ان‌بی‌سی، دیروز دوشنبه به وقت محلی در ایالت آیووا امریکا کمپین‌های انتخاباتی دموکرات‌ها بسیار پرتکاپو و پرهیجان بود، زیرا آنها نخستین مرحله از رقابت‌های درون حزبی انتخاباتی را با شعار «باید ترامپ را شکست دهیم» شروع کرده بودند اما خوب می‌دانستند که ابتدا باید از درون حزب خود پیروز شوند تا بتوانند در مرحله نهایی به مصاف ترامپ بروند و او را شکست دهند. در انتخابات آیووا دموکرات‌ها به‌دنبال تعیین ۴۱ نماینده برای کنوانسیون ملی حزب دموکرات که در تاریخ ۱۳- ۱۶ جولای در ویسکانسین برگزار می‌شود، هستند. در ماه جولای رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها عملاً تمام می‌شود و کنوانسیون دموکرات‌ها اعلام خواهد کرد که کدام کاندیدا بیشترین «دلیگیت» (نماینده) را در رقابت‌های مقدماتی کسب کرده و مجاز است به‌عنوان کاندیدای نهایی رقابت کند. این مسأله برای جمهوریخواهان کمی راحت‌تر است، زیرا تنها سه کاندیدای جمهوریخواه در رقابت‌های 2020 وجود دارد و به احتمال قریب به یقین کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه نام ترامپ را به‌عنوان کاندیدای نهایی اعلام کند. به طور سنتی آیووا ایالتی است که رقابت‌های درون حزبی در آن برگزار می‌شود و به‌عنوان مثال باراک اوباما که در سال 2008 در آیووا پیروز شده بود، در مقابل هیلاری کلینتون در مرحله نهایی به پیروزی رسید. از این رو، تقریباً تمام کاندیداهای دموکرات انتخابات 2020 سرمایه‌گذاری زیادی برای پیروزی در آیووا کرده بودند. با این حال نظرسنجی‌ها تا آخرین لحظه نمی‌توانستند به طور شفاف بگویند که کدام کاندیدا در شرایط بهتری نسبت به رقبایش قرار دارد.
البته برخی نظرسنجی‌های اخیر درباره ایالت آیووا نشان می‌داد که سندرز پیشتاز است و بعد از او بایدن و پیت بوتجج قرار دارند و الیزابت وارن در جایگاه چهارم قرار دارد. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌های کشوری جو بایدن با ۲۷.۲ درصد آرا در این حزب پیشتاز است و بعد از او برنی سندرز با ۲۲.۵ درصد و الیزابت وارن با ۱۵ درصد قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7271/4/534940/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها