انتقال بیماران یمنی به امان برای نخستین بار پس از 4 سال




گروه جهان / برای نخستین بار پس از 4 سال، یک هواپیما حامل بیماران یمنی که در وضعیت بسیار وخیمی بودند به‌همراه خانواده‌هایشان از فرودگاه صنعا به مقصد امان پرواز کرد تا در آنجا بیماران تحت درمان قرار بگیرند.
به گزارش الجزیره، سازمان بهداشت جهانی دیروز دوشنبه در یک پست توئیتری این خبر را اعلام کرد و نوشت، اغلب بیماران زن هستند و دچار سرطان پیشرفته یا تومور مغزی پیشرفته یا نیازمند پیوند هستند. آنها نخستین کاروان اعزامی بیماران از فرودگاه صنعا به بیرون از مرزهای یمن از سال 2016 به این سو هستند.
برخی منابع تعداد بیماران منتقل شده از یمن را 7 نفر و برخی 16 نفر اعلام کردند و درباره مقاصد احتمالی بعدی پروازهای درمانی از مصر و اردن یاد کردند. لیز گرند، هماهنگ‌کننده امور شهروندان سازمان ملل متحد درباره این پرواز به خبرگزاری فرانسه گفت: این نخستین پرواز بود و ما امیدواریم این پروازهای درمانی ادامه یابد. ما امروز احساس کردیم که یک گشایش بزرگ در یمن اتفاق افتاد و این نشانه خوبی برای امیدواری است.
از سال 2015 که عربستان سعودی و 9 کشور عربی در قالب ائتلاف نظامی به یمن تجاوز کرده‌اند، تقریباً تمام زیرساخت‌های این کشور فقیر از بین رفته و تحریم‌های حمل و نقل، غذایی و دارویی ائتلاف متجاوز باعث شده بیماران یمنی در وضعیت بسیار اسفباری قرار
بگیرند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7271/4/534941/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها