50 هزار تومان کاهش قیمت سکه




گروه اقتصادی  / قیمت طلا در بازارهای جهانی که به‌عنوان سرمایه‌گذاری امن، بعد از بحران ویروس کرونا، رو به افزایش گذاشت، روز گذشته کاهشی شد. قیمت جهانی طلا در نخستین روز بازگشایی بازارهای جهانی 14 دلار کاهش یافت.
کاهش قیمت طلای داخلی
با کاهش قیمت طلای جهانی در بازارهای داخلی نیز قیمت سکه و طلا روز گذشته کاهشی شد. محمد کشتی آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلای تهران، در گفت‌و‌گو با «ایران» از عادی بودن روال داد و ستد در بازار طلا خبر داد و گفت: قیمت سکه در حال حاضر هیچگونه حباب ندارد و افزایش قیمت‌ها به‌خاطر افزایش نرخ ارز و قیمت جهانی طلا در چند وقت اخیر است. کشتی آرای با اشاره به کاهش 50 هزار تومانی قیمت سکه در روز گذشته گفت: با کاهش قیمت طلا در جهان قیمت سکه نیز روز گذشته در بازار تهران 50 هزار تومان کاهش یافت. قیمت طلای جهانی روز گذشته 14 دلار کاهش یافته بود. به این ترتیب قیمت سکه تمام که روز یکشنبه 5 میلیون و 50 هزار تومان بود به 5 میلیون تومان کاهش یافت. هر گرم طلای 18 عیار نیز که روز یکشنبه 514 هزار تومان بود روز گذشته به 509 هزار تومان کاهش یافت و 6 هزار تومان از قیمت خود را از دست داد. در بازار روز گذشته قیمت هر سکه تمام طرح قدیم، 4 میلیون و 980، طرح جدید 5 میلیون، نیم سکه 2 میلیون و 540، ربع سکه یک میلیون و 540 و سکه یک گرمی 930 هزار تومان قیمت داشت. قیمت هر مثقال طلا نیز
2 میلیون و 250 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 509 هزار تومان بود. کشتی آرای تأکید کرد: قیمت سکه و طلا در داخل تحت تأثیر قیمت ارز قرار دارد و تابع نرخ آن است.
 کاهش قیمت فروش دلار
در بازار ارز روز گذشته نیز، شاهد ثبات در قیمت خرید ارز و کاهش ۲۰ تومانی قیمت فروش دلار و یورو بودیم. روز گذشته صرافی‌های مجاز بانک مرکزی هر دلار امریکا را
۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان خریدند و ۱۳ هزار و ۳۸۰ تومان فروختند. نرخ خرید این ارز نسبت به روز یکشنبه ثابت مانده است اما نرخ فروش آن ۲۰ تومان کاهش داشته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7271/9/534972/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها