خــبـــر




با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی صورت گرفت
افتتاح پروژه های ارتباطی به ارزش ۶۹۱ میلیارد ریال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف بررسی روند توسعه ارتباطات در خراسان جنوبی و افتتاح پروژه‌های شبکه ارتباطی استان به بیرجند سفر کرد.
به‌گزارش «ایران» محمدجواد آذری جهرمی در بدو ورود به استان خراسان جنوبی راهی روستای گارجگان شد تا پروژه اتصال سایت همراه این روستا به فیبرنوری را بازدید کند. با تکمیل این سایت ارتباطی، روستای گارجگان با ۲۵ خانوار ظرف کمتر از ده روز آینده به نسل سوم و چهارم شبکه ارتباطی متصل می‌شود. آذری جهرمی در ادامه این سفر راهی شهر خوسف می‌شود تا پروژه‌ بهینه‌سازی شبکه مخابراتی این شهر را افتتاح کند. وی سپس در نشست شورای مدیران واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خراسان جنوبی و فعالان بخش ارتباطات شرکت و دستور افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان را صادر می‌کند. پروژه‌های ارتباطی استان خراسان جنوبی شامل توسعه شبکه پهن باند تلفن همراه، توسعه شبکه فیبرنوری روستایی، توسعه شبکه فیبر منازل و توسعه انتقال پهنای باند به ارزش ۶۹۱ میلیارد ریال است.

به مناسبت روز ملی فناوری فضا
پرتاب ماهواره ظفر تا قبل از ۲۲ بهمن

ایران در حالی روز ملی فناوری فضا در سال ۱۳۹۸ را جشن می‌گیرد که پس از چهار پرتاب موفق و دو پرتاب ناموفق در انتظار پرتاب ماهواره‌های ظفر۱ و ۲ است و طبق اعلام وزیر ارتباطات، زیرساخت‌های پرتاب این دو ماهواره در حال اجراست وتا قبل از ۲۲ بهمن در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین  قرار گیرد.
به‌گزارش ایسنا، روز ملی فناوری فضایی روزی است که در آن ایران با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «امید» در ۱۴ بهمن سال ۱۳۸۷ به جمع کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست؛ پس‌از این ایران هرسال در این روز سالگرد پرتاب این ماهواره را جشن می‌گیرد. طراحی و ساخت ماهواره ظفر1 و ۲ از چهار سال گذشته در دستور کار مرکز تحقیقات دانشگاه علم و صنعت قرار گرفت و به گفته وزیر ارتباطات، ماهواره ظفر۲ نسخه دوم ماهواره ظفر۱ است و در صورت عدم موفقیت‌آمیز بودن پرتاب، سریعاً ماهواره دوم جایگزین می‌شود. این ماهواره قبل از ۲۲ بهمن پرتاب خواهد شد. ماهواره ظفر ۱ مجهز به دوربین ۲۵ متری و ظفر ۲ مجهز به دوربین رنگی ۱۶ متری است و هر دو ماهواره از محموله ذخیره و ارسال داده برخوردار هستند، به گونه‌ای که ۲۵۶ کاربر در جهان می‌توانند با این ماهواره ارتباط برقرار کنند و ارسال و دریافت پیام داشته باشند.
این ماهواره‌ها در پوشش ایستگاه‌های زمینی مجهز به موبایل ماهواره‌ای هستند و این امر موجب می‌شود که دو نفر بتوانند با موبایل با یکدیگر تماس داشته باشند. این ماهواره‌ها همچنین مجهز به محموله اندازه‌گیری تشعشعات فضایی هستند که این محموله جزو فناوری‌های روز دنیا به شمار می‌رود. چهار بخش از تجهیزات مورد نیاز برای طراحی و ساخت این ماهواره‌ها از خارج از کشور تهیه و مابقی تجهیزات نیز در داخل کشور طراحی و ساخته شده‌اند. قرار است این ماهواره در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار گیرد و ماهواره ظفر ۱ روزانه ۱۵ بار به دور کره زمین بچرخد. سه ایستگاه ماهدشت، چرمشهر و قشم به‌عنوان ایستگاه‌های زمینی ماهواره ظفر در نظر گرفته شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7271/17/534987/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها