اخبـــار



واکنش سلطانی فر به مهاجرت ورزشکاران

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان روز دوشنبه درخصوص مهاجرت ورزشکاران کشورمان این گونه واکنش نشان داد: «اینها فرزندان مردم، ایران و نظام هستند و ما در قبال این موضوع به هیچ عنوان بی‌تفاوت نیستیم و معتقدیم با روش منطقی و غیر احساسی باید با ورزشکاران، پیشکسوتان و جوانان آینده ورزش کشور ارتباط برقرار کنیم و شنونده نیازهای آنان باشیم. معتقدم ما باید درها را باز بگذاریم و اجازه دهیم هر زمان که بخواهند، قهرمانان کشورمان به میهن بازگردند. بیشتر این ورزشکاران مشکلات شخصی از جمله مشکلات با ریاست فدراسیون، مربی و یا مشکلات دیگر شخصی داشتند. بنابراین نباید به این موضوع به عنوان بحران سیاسی و اجتماعی نگاه کنیم.»

مهردلان: خداحافظی کردم تا به غیرت مسئولان بربخورد

شاهین مهردلان، ملی‌پوش پرتاب وزنه ایران ماه گذشته در جریان رقابت‌های داخل سالن جام فجر رکورد پرتاب وزنه آسیا را شکست و پس از این موفقیت تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفت. آن هم در شرایطی که تنها 24 سال دارد. مهردلان درباره خداحافظی‌اش به تسنیم گفت:«من رکورد آسیا را شکستم، اما فدراسیون حتی تبریک هم نگفت و برایش مهم نبود که این رکورد شکسته شده است؛ رکوردی که یکی از آرزوهای فدراسیون دوومیدانی بود. وظیفه فدراسیون است که از ملی‌پوشانش حمایت کند. من این تصمیم را گرفتم، شاید به غیرت مسئولان فدراسیون بر بخورد.»

لغو فوتسال قهرمانی آسیا به خاطر کرونا

مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا 2020 که قرار بود اسفند در ترکمنستان برگزار شود، به سبب شیوع ویروس کرونا  به تعویق افتاد. AFC ضمن اعلام این خبر، احتمال به خطر افتادن جان بازیکنان را دلیل تصمیم خویش عنوان و ابراز امیدواری کرده که در نخستین فرصت مناسب  اقدام به برپایی این پیکارها کند. ایران یکی از مدعیان این رقابت‌ها بود که در دو ماه اخیر با همین هدف تمرین می‌کرد.
حذف بسکتبال‌ با ویلچر و فوتبال پنج‌نفره از پارالمپیک
هیأت رئیسه کمیته ملی پارالمپیک روز گذشته اعلام کرد که دو رشته ورزشی بسکتبال‌ با ویلچر و فوتبال پنج‌نفره از پارالمپیک 2020 ژاپن حذف شده است. بسکتبال با ویلچر ایران پیش از این قهرمان بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا  شد و تیم چهارم جهان است، تیم فوتبال نابینایان نیز به عنوان نایب قهرمان پارالمپیک 2016 دست یافته بود.

ناکامی کیانوش رستمی این بار در جام فجر

مسابقات وزنه برداری جام فجر و گزینشی المپیک 2020 در رشت در حال برگزاری است و در رقابت دسته 96 کیلوگرم مسابقات، کیانوش رستمی وزنه های 175 و 177 کیلوگرم را  در یک ضرب انداخت و همانند مسابقات قهرمانی جهان که مهرماه سال جاری در تایلند برگزار شد، مجدداً با انتخاب وزنه های سنگین اوت شد. البته رستمی در حرکت دو ضرب 215 کیلوگرم را بالای سر برد و طلا گرفت.

تغییر مکان دیدار استقلال و الشرطه عراق

دیدار استقلال با الشرطه عراق در چارچوب فصل جدید لیگ فوتبال قهرمانان آسیا که قرار بود روز دوشنبه 21 بهمن در کربلا برگزار شود، به درخواست همین باشگاه عراقی و با موافقت AFC به اربیل، دیگر شهر عراق منتقل شد. از سوی دیگر، مشخص شد محل انجام مسابقه الاهلی عربستان با استقلال در چارچوب همین دیدارها در 28 بهمن، با نظر الاهلی که میزبان است، کویت تعیین شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7271/18/535004/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها