اخبــــار




رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای‌عالی حوزه‌های علمیه:
صیانت از شور انقلابی و طلاب جوان یک ضرورت است

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (دوشنبه) در دیدار اعضای شورای‌عالی حوزه‌های علمیه بر برنامه‌ریزی برای شناسایی و به‌کارگیری استعدادهای برتر فکری از میان طلاب جوان تأکید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبرمعظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، نقش شورای عالی حوزه‌های علمیه در سیاستگذاری برای تربیت معلمان و مربیان دینی در جامعه را بسیار مهم و حیاتی دانستند و با قدردانی از زحمات اعضای این شورا و مدیریت حوزه، افزودند: حد و مرز وظایف شورای‌عالی و مدیریت حوزه یعنی تفاوت بین سیاستگذاری و اجرا باید هر چه مشخص‌تر باشد تا بازده کار چند برابر شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هدف از انقلاب اسلامی و جان‌فشانی و فداکاری‌های امام بزرگوار در به ثمر رساندن این نهضت را تحقق حاکمیت و شریعت اسلامی خواندند و گفتند: دشمن برای شناسایی نقاط مؤثر انقلاب و ضربه زدن به مبانی اساسی آن برنامه دارد و از جمله مقاصد آنها حوزه‌های علمیه است. صیانت از شور انقلابی و طلاب جوان با توجه به آنچه امام راحل در اواخر حیات مبارکشان بیان فرمودند (منشور روحانیت) یک ضرورت است. ایشان با تأکید بر شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های پنهان فکری در طلاب جوان، افزودند: در بخش‌های گوناگون کشور، بعضاً کارهای بزرگ و ابتکارات شگفت‌انگیزی به‌دست جوانان انجام می‌شود و در بخش حوزه و طلبگی نیز یقیناً چنین استعدادهایی وجود دارند که باید شناسایی و در حلقه‌های فکری به‌کار گرفته شوند و از آنها مسئولیت خواسته شود. رهبر انقلاب اسلامی همچنین با برشمردن نمونه‌هایی از حضور علمای بزرگ و تراز اول سابق در شهرهای مختلف کشور، افزودند: مقوله هجرت طلاب به شهرها برای رونق دادن به امور دینی و تربیتی آن مناطق کار بسیار خوب و لازمی است و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شهرهای مختلف از حضور عالمان دین خالی نشود.
در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌بوشهری دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نیز گزارشی از فعالیت‌های چهارساله شورای‌عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه بیان کردند.

لاریجانی: سندنویسی انبوه و متراکم آفت کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی نظریه‌پردازی برای دستیابی به الگوی اسلامی -ایرانی پیشرفت را لازمه حرکت کشور به سوی این الگو دانست.
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز دوشنبه در سی و پنجمین نشست گفت‌وگوهای راهبردی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت با تبریک فرا رسیدن دهه فجر، گفت: الگوی اسلامی - ایرانی برای حکمرانی کشور امری مهم محسوب می‌شود. لاریجانی یکی از دغدغه‌های شهید مطهری را به اتمام رساندن طرح‌های ناتمام و بنیادین انقلاب عنوان کرد و گفت: الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت از مقوله‌های مهم کشور است که تحقق آن به پشتوانه نظری در حوزه فلسفه سیاسی نیاز دارد و بدون داشتن نظریه‌ای واحد و منسجم در این زمینه، نمی‌توان از مبانی به افق جست زد. وی نظریه‌پردازی برای دستیابی به الگوی اسلامی -ایرانی پیشرفت را لازمه حرکت کشور به سوی این الگو دانست و تأکید کرد: بدون ایجاد نظریه‌ای منسجم، مبتلا به سندنویسی‌های متعدد و متراکم می‌شویم که آفت امروز کشور است و بسیاری از آنها حتی در ذهن نمی‌مانند.

مهدی طائب: خروج از برجام خسارت محض برای ایران است
وزرای دولت فرزندان انقلاب هستند

مهدی طائب گفت: بی‌گدار به آب زدن و خروج از برجام خسارتی محض برای ایران خواهد بود و نباید اجازه دهیم که طبق خواسته امریکا و غربی‎ها ایران این توافق بین‌المللی را ترک کند. به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه عمار روز دوشنبه در نشست شاخصه‌های «مجلس تراز اسلامی در انقلاب اسلامی» در مدرسه معصومیه قم بیان کرد: ما نباید بگذاریم امریکا در بازی برجام پیروز شود و ایران مجبور به خروج از آن شود. وی اضافه کرد: ادامه حضور در برجام ضرری برای ایران ندارد اما خروج از آن در شرایط کنونی برای منافع ملی و سوء استفاده‌های رسانه‌ای سرشار از خسارت است.
طائب با اشاره به مصاحبه اخیر وزیر خارجه ایران با نشریه آلمانی «اشپیگل» افزود: مذاکره و همکاری با امریکا اگر بر اساس توافقات 1+5 باشد ممکن است اما مذاکره در قالب برجام دو و مسائل جدید غیرممکن است. وی گفت: اگر امریکا به تعهدات برجامی خود بازگردد امکان ادامه تعامل در قالب گروه اقدام مشترک 1+5 مسیر تعامل و مذاکره مانند سابق فراهم است. فرمانده قرارگاه عمار در ادامه عنوان کرد: دولت فعلی موفقیت‌هایی را برای انقلاب رقم زده که یکی از این مسائل افزایش مشارکت‌های مردمی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود. وی ادامه داد: در صورتی که چنین مسأله‌ای در کشور وجود نداشت ۳۵ میلیون جمعیت سال ۹۶ پای صندوق‌های رأی حاضر نمی‌شدند. طائب اضافه کرد: وزرای دولت کنونی فرزندان انقلاب بوده و ارتباط مطلوبی با رئیس جمهوری دارند در حالی که در دولت دهم، رئیس جمهوری وقت وزرای کابینه خودش را له می‌کرد. فرمانده قرارگاه عمار خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بحرانی در کشور وجود ندارد و دولت بخوبی مسائل را کنترل کرده است. طائب اضافه کرد: در این شرایط برخی زمزمه‌ها در عزل رئیس جمهوری به هیچ عنوان جایگاه نداشته و این دولت باید تا سال ۱۴۰۰ روی کار باشد. طائب همچنین تصریح کرد: اینکه این روزها برخی مدعی خروج از «ان پی تی» هستند، سخن بی منطقی است، معنی این سخن ساخت بمب اتم است که نتیجه آن ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت می‌باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی: به مقدسات اهل سنت
 نباید اهانت شود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و همکاری کشورهای همسایه از جمله ایران و افغانستان، گفت: کوچک‌ترین اهانتی به مقدسات اهل سنت نباید بشود. به گزارش ایرنا، وی در دیدار سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در کشورمان با اشاره به وجوه اشتراک متعدد دو کشور ایران و افغانستان، بیان کرد: این ۲ کشور به لحاظ مذهبی، دینی و زبان مشترکات بسیاری با یکدیگر دارند و باید بیش‌ از پیش با هم نزدیک باشند. این مرجع تقلید در ادامه بر لزوم پیگیری حل مشکلات طلاب و دانشجویان افغانستانی مقیم در جمهوری اسلامی ایران از سوی سفیر محترم افغانستان تأکید کرد و با اشاره به شرایط حساس جهان اسلام، افزود: ما منادی وحدت هستیم و تأکید کرده‌ایم که نباید کوچک‌ترین اهانتی به مقدسات مذاهب اهل سنت بشود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7271/2/535037/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها