اخبــــــار



۲۵ درصد دیابتی‌ها در ایران از بیماری خود خبر ندارند

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، گفت: بیش از ۵۰ درصد مردم جهان از ابتلای خود به دیابت نوع ۲ خبر ندارند اما این آمار در ایران ۲۵ درصد است.
بنابر اعلام وبدا، علیرضا مهدوی، در حاشیه افتتاح اتوبوس دیابت، افزود: اتوبوس دیابت، یک پروژه شرکتی است که نخستین بار با مشارکت شهرداری تهران با وزارت بهداشت در کشور راه‌اندازی و پس از آن در سایر دانشگاه‌های کشور ایجاد شد و اکنون در شیراز شاهد راه‌اندازی هفتمین اتوبوس دیابت هستیم. معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، ادامه داد: بیش از نیمی از مردم جهان از ابتلای خود به دیابت نوع ۲ بی‌خبر هستند اما خوشبختانه به‌دلیل انجام اقدامات و برنامه‌های متعدد کشوری، این آمار در کشور ما ۲۵ درصد است.
وی تأکید کرد: انجام غربالگری بیماری دیابت در جمعیت بالای ۲۵ سال کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و بر اساس آمار و مطالعات انجام شده تا سال ۹۵، حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور ما به دیابت نوع ۲ دچار هستند که ۱۱ درصد جمعیت کشور می‌شود.
مهدوی  با اشاره به اقداماتی که در اتوبوس دیابت، انجام می‌شود، عنوان کرد: این اتوبوس‌ها با ایستادن در میادین پرتردد شهری، قند خون شهروندان را چک می‌کنند و به آنها مشاوره در حوزه خود مراقبتی ارائه می‌کنند.

افتتاح زیرگذر گیشا در نیمه نخست اسفند

شهردار تهران از افتتاح زیر گذر گیشا در نیمه نخست اسفند ماه سال‌جاری خبر داد.
به‌گزارش ایسنا، پیروز حناچی در آیین بهره‌برداری از ۵۵ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۲۲ تهران گفت: اتصال منطقه ۲۲ به شبکه مترو مغفول مانده که در اولویت اقدامات ما برای این منطقه قرار گرفته است. همچنین پروژه‌های خدماتی در سطح منطقه ادامه پیدا خواهند کرد تا افراد برای بهره‌گیری از خدمات مجبور به طی کردن مسافت‌های طولانی با خودرو نشوند.
حناچی گفت: امسال ۵۵ پروژه با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان در سطح منطقه ۲۲ از احداث میدان میوه و تره بار تا پارک و بوستان به بهره‌برداری رسید. منطقه ۲۲ در بخش مسکونی توسعه بی‌رویه‌ای داشته است و خدمات متناسب با آن توسعه پیدا نکرده لذا اکثر پروژه‌هایی که امروز(شنبه) به بهره‌برداری رسید از جنس خدمات محلی و با هدف کاهش ترددهای درون شهری بوده است. وی تأکید کرد: مطمئناً شهر فقط مسکن نیست هرچند که مسکن برای استقرار خانواده‌ها لازم است اما توسعه خدمات و توجه به اوقات فراغت نیز باید مدنظر قرار بگیرد هرچه خدمات محلی بیشتر تأمین شود از سفرهای درون شهری کاسته می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7280/5/536114/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها