توطئه نافرجام راست‌های افراطی برای امنیت آلمان



گروه جهان/ دوازده عضو اصلی راست‌های افراطی آلمان که مظنون به توطئه حمله به سیاستمداران، مهاجران و مسلمانان هستند، در عملیات ضربتی پلیس این کشور دستگیر شدند.
به‌گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع وزارت داخلی و دادستانی آلمان، این عملیات با تمهیدات شدید نظامی و امنیتی روز جمعه در 13 محله 6 استان آلمان انجام شد و مظنونان به بازداشتگاه فرستاده شدند.
براساس بیانیه پلیس فدرال آلمان، 4 نفر از مظنونان اصلی با توطئه چینی علیه سیاستمداران، مهاجران و جامعه مسلمانان قصد ایجاد شرایطی مشابه جنگ داخلی داشتند و 8 متهم دیگر نیز مظنون به تأمین هزینه‌های مالی این گروه شورشی هستند. بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد یکی از دستگیرشدگان از مأموران پلیس آلمان است که از مدتی پیش روابطی با راست گرایان افراطی داشته است. هدف این گروه افراطی که کمتر از 4 ماه از عمر آن می‌گذرد، ایجاد ناآرامی در کشور و بر هم زدن نظم بوده است. براساس اعلام وزارت داخلی آلمان که پیش‌تر 600 پیام تهدید‌آمیز از این گروه کشف کرده، این گروه که از طریق نرم افزارهای مکالمه‌ای و در فضای مجازی با یکدیگر در ارتباط بودند با هماهنگی دو نفر از سرشاخه‌ها جلسات حضوری را نیز برگزار می‌کردند. همچنین تیم‌های امنیتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری سلاح را کشف و توقیف کردند. دستگیری این گروه 12 نفره در حالی صورت گرفته که قرار بود دیروز راستگرایان افراطی تظاهراتی سراسری را در آلمان برگزار کنند.
افزایش تمهیدات امنیتی برای اقلیت‌های دینی
براساس گزارش «دویچه وله»، مقامات آلمان از اواخر ژوئن سال گذشته و پس از قتل «والتر لوبکه»، یکی از سیاستمداران محافظه کار و حمله به یک عبادتگاه در شهر هاله، تحرکات راستگرایان را زیر نظر گرفته بودند و 48 مظنون نیز تحت نظر قرار گرفتند. گرچه این عملیات در آن زمان به نتیجه‌ای نرسید اما زمینه ساز تحقیقات بعدی پلیس شد. سخنگوی فدرال آلمان اعلام کرد پس‌از عملیات روز جمعه تمهیدات امنیتی در اطراف مؤسسات مذهبی افزایش داشته است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز با محکوم کردن این تحرکات، تهدید  حمله به مؤسسات مذهبی را رفتاری منفور خواند و به آن واکنش نشان داد. مقامات آلمانی شمار راست گرایان افراطی را بیش از 12 هزار تن برآورد کرده‌اند که به‌عنوان خطر بالقوه برای کشور قلمداد می‌شوند. گفته می‌شود ماه گذشته نیز پلیس در فرآیند مبارزه با راستگرایان یک گروه نئونازی را تحت نظر قرار داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7280/4/536151/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها