اخبـــار




عسگری، نخستین کاراته کا المپیکی ایران

کمتر از 6 ماه به المپیک 2020 توکیو باقی مانده و مسابقات کسب سهمیه در رشته های مختلف درحال برگزاری است. در این میان، مرحله دوم لیگ برتر کاراته وان 2020 در امارات برگزار شد و در وزن 75- کیلوگرم، بهمن عسگری با صعود به دیدار رده‌بندی نخستین سهمیه المپیک کاراته ایران را قطعی کرد. همچنین روز گذشته هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های فوتبال 5 نفره و بسکتبال با ویلچر برای حضور در توکیو اظهار داشت:«ما دو نامه جداگانه برای این دو رشته به سازمان‌های جهانی مربوطه ارسال کردیم. با توجه به اینکه مهلت اعلام آمادگی برای حضور فوتبال 5 نفره به پایان رسیده بود، با حضور تیم ایران در پارالمپیک موافقت نشد و البته ایران در لیست رزرو قرار می‌گیرد تا اگر تیم دیگری انصراف داد، جایگزین شود. در خصوص بسکتبال با ویلچرهم باید بگویم که سازمان جهانی بسکتبال با ویلچر با حضور ایران در توکیو موافقت کرد.»

کسب 2 مدال طلا و نقره توسط تیراندازان کشورمان

دوره اول مسابقات آزاد تیراندازی دانمارک روز شنبه در رشته تفنگ بادی بانوان پیگیری شد که 2 نماینده کشورمان فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان با راهیابی به فینال توانستند به ترتیب مدال طلا و نقره را از آن خود کنند.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران داغدار شد

حمزه زرینی، دریافت کننده تیم والیبال شهرداری ارومیه و بازیکن سابق تیم ملی ایران روز گذشته درغم از دست دادن فرزند خردسالش به سوگ نشست. امیر ارسلان زرینی، فرزند حمزه زرینی بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد. گروه ورزش روزنامه ایران این ضایعه را به حمزه زرینی و خانواده‌ محترمش تسلیت عرض کرده و برای آنها از خداوند منان آرزوی صبر و سلامتی دارد.

فرامرزیان: قرار نبود به المپیکی‌ها، پاداش هم بدهیم

ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان درباره انتقاد برخی از ملی‌پوشان المپیکی در خصوص کسر مالیات ۱۰ درصدی از حقوق ۵ میلیون تومانی تا المپیک و همچنین پرداخت نشدن پاداش کسب سهمیه از سوی مسئولین ورزش، اظهار کرد: «قرار نبود به ورزشکاران المپیکی به جز حقوق پاداش داده شود، این حقوق همان پاداشی است که به صورت کمک هزینه به ورزشکاران در طی یکسال پرداخت خواهد شد. اما به هر حال این مبلغ به حساب فدراسیون ها واریز شد و خود فدراسیون ها به عنوان حقوق و کمک هزینه برای ورزشکاران محسوب می‌کنند و با کسر مالیات ۱۰ درصدی به حساب ورزشکاران واریز کردند و این کسر مالیات طبیعی است.»

کشمکش مجازی رحمتی- حسینی

در پی «پست» اخیر سیدمهدی رحمتی و اشارات او به شرایطش در استقلال و به ویژه رقابتی که با سیدحسین حسینی بر سر پیراهن شماره یک این تیم داشت، مسأله رقابت این دو نفر وارد ابعادی تازه شده است. رحمتی که اینک سنگربان شهرخودرو است، در پیام خود خواستار رقابت در میدان عمل شده و گفته است نباید به سلاح فحاشی روی آورد و در نهایت تصریح کرده است که عزت فقط در دست خداوند است. ساعتی بعد از این استوری، حسینی دست به قلم شد و نوشت یک بنده خدایی بعد از بازی اخیر با الکویت، به بازیکنانی که زیر پست من تبریک گفتند، پی‌ام داد و گفت که برای همتون دارم! البته این کارها قدیمی شده و من از این جور موارد زیاد دیده‌ام. همه اینها به معنای افزایش یک اختلاف قدیمی است که تصور می‌شد با کوچ رحمتی از جمع آبی‌ها پایان گرفته است.

5 کاندیدای ریاست فدراسیون امضاهای لازم را گرفتند

از جمع افراد کاندیدا شده برای تصدی پست ریاست فدراسیون فوتبال، 5 نفر تا دیروز 10 امضای مورد نیاز خود را از اعضای مجمع فدراسیون گرفتند. این یکی از شروط مهم نامزدها برای باقی ماندن در جمع کسانی است که روز 25 اسفند برای رئیس شدن در فدراسیون رقابت خواهد کرد. پنج فردی که امضاهای لازم را جمع‌آوری کرده‌اند، کاشانی، قریب، بهاروند، ممبینی و نبی هستند ولی چهار نفر دیگر هنوز به این توفیق نرسیده‌اند.

پیروزی آبی‌ها در دربی امیدهای پایتخت

دربی امیدهای پایتخت عصر دیروز برگزار و به برتری 0-2 آبی‌ها مقابل قرمزها در ورزشگاه امام رضا منجر شد. گل‌های این مسابقه را عابدی در دقیقه 7 و داوری در دقیقه 89 به ثمر رساندند. استقلال اینک با 5 امتیاز برتری بر پرسپولیس، صاحب جایگاه دوم در جدول رده‌بندی است و پرسپولیس در مکان سوم قرار دارد. ناگفته نماند که بازی دیروز برخی حواشی هم داشت که درگیر شدن تعدادی از بازیکنان دو تیم در دقایقی از مسابقه، عمده‌ترین آنها بود.

توضیح وکیل بین‌المللی درباره شکایت سرخ‌ها از الدحیل

در پی طرح شکایت پرسپولیس از باشگاه الدحیل قطر به سبب استفاده این تیم از یک بازیکن غیرمجاز و محروم (معزعلی)، غلامرضا رفیعی، وکیل بین‌المللی فوتبال متذکر شد این شکایت بیهوده است و بی ثمر خواهد ماند. سرخ‌ها معتقدند حضور معزعلی در این مسابقه غیرقانونی بوده و در نتیجه باخت 0-2 پرسپولیس باید ملغی اعلام و این تیم 3-0 برنده اعلام شود. با این حال رفیعی به ایرنا گفت:«معزعلی دو اخطارش را در دو دیدار مختلف در مراحل مختلف فصل گذشته گرفته که این گونه مجازات‌ها به فصل بعد انتقال نمی‌یابد. بنابراین توصیه من به پرسپولیسی‌ها این است که با طرح شکایات بیهوده، وقت خود را هدر نداده و توقع هواداران را بالا نبرند.» پیش از اظهارات رفیعی، تصور می‌شد AFC با استناد به مسأله مذکور، احتمالاً نتیجه دیدار هفته پیش سرخ‌ها با الدحیل را تغییر خواهد داد.

نفت آبادان به دنبال غرامت از اسکوچیچ

باشگاه نفت آبادان قصد دارد تا آخرین ریال غرامت جدایی دراگان اسکوچیچ از این تیم لیگ برتری را از وی بگیرد و در صورت عدم تمکین وی، به فیفا شکایت خواهد کرد. نفتی‌ها مدعی‌اند که به چنین مواردی و نحوه دریافت خسارت در متن قرارداد فیمابین که اخیراً توسط این مربی کروات فسخ و پایه‌گذار انتقال او به تیم ملی ایران شد، اشاره شده است.

پیشنهاد ایران برای المپیکی شدن واترپلو

مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک 2020 توکیو که قرار بود 20 تا 26 بهمن به میزبانی قزاقستان برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد. پس از این موضوع، فدراسیون جهانی شنا پیشنهاد داد تا برگزاری این مسابقات کلاً لغو شود و به جای آن قهرمان بازی‌های آسیایی 2018 در بخش مردان و بانوان(قزاقستان و چین) راهی المپیک 2020 توکیو شوند. پیش از این قرار بود تیم های چین، ایران، قزاقستان و کره جنوبی در این مسابقات حضور یابند که تیم چین به دلیل ویروس کرونا از حضور در این مسابقات انصراف داد و کره جنوبی هم اعتراضی نسبت به اعزام قهرمان بازی های آسیایی جاکارتا (قزاقستان) نداشته و تنها ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا سوم شده، نسبت به این موضوع معترض است. فدراسیون ایران پیشنهاد داد که یا یک بازی به صورت رفت و برگشت بین تیم‌های ایران و قزاقستان برگزار شود و یا اینکه این دو تیم در یک کشور بی‌طرف مقابل هم قرار بگیرند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7280/18/536188/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها