توئیتر




 با اینکه مسئولان فرودگاه‌های کشور از کنترل مسافران ورودی خبر می‌دهند اما برخی کاربران می‌گویند این کنترل‌ها سفت و سخت نیست.
 کاربری نوشت: برادرم امروز صبح، ۶ اسفند با پرواز امارات بعد از توقفی کوتاه در دوبی، از چین به تهران آمد.حتی یک تست ساده کرونا هم از او نگرفتند.برادرم اصرار کرد که من از چین آمده‌ام از من تست نمی گیرین؟مأموران فرودگاه به وی گفتند «اینجا ایرانه».عین دیالوگ!ما چه انتظاری داریم؟

 کاربر دیگری نوشت: برخی مدیران با سهل‌انگاری، خسارت زیادی به سلامتی مردم می زنند. در حالی که کشورهای منطقه از پذیرش مسافران ایرانی خودداری می کنند چرا در فرودگاه‌های ما سختگیری نمی‌شود؟

 کاربران دیگر توئیتر به مشکلات مسافرانی اشاره می‌کنند که برای روزهای اخیر یا روزهای آینده بلیت تهیه کرده‌اند، اما پروازشان لغو شده است. بیشتر مشکلات در مورد برگشت پول بلیت است.

 کاربری هم نوشت: مسئولان سازمان هواپیمایی مصاحبه می‌کنند که بدون جریمه بلیت‌های هوایی رو استرداد کنید.اما ایرلاین‌ها: فعلاً تصمیمی نگرفتیم که بدون جریمه استرداد کنیم طبق روال سابق ادامه دهید.مردم در تماس با آژانس‌ها: پولمون رو چرا نمی‌دهند، مگر وزیر نگفته که پول خرید بلیت بر می‌گردد.این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی تأکید کرده به‌دلیل شیوع ویروس کرونا کنسلی بلیت قطار و هواپیما برای مردم هزینه‌ای ندارد و مردم می‌توانند بلیت‌های خود را کنسل کنند.

 همیشه آخر سال زمانی است که دستمزد کارگران برای سال آینده تعیین می‌شود. به همین دلیل در روزهای اخیر برخی کاربران به موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران پرداخته‌اند. به نوشته یکی از کاربران «حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۹ در خوشبینانه‌ترین حالت به اندازه تورم بهمن امسال هم افزایش پیدا کند، به ۲میلیون تومان می‌رسد.در حالی که خط فقر مطلق خانوار ۴نفره: ۳.۳میلیون با تخمین بانک جهانی است.همچنین براساس برآورد نماینده‌های کارگران سبد معیشتی یک خانواده ایرانی ۵میلیون تومان است.»

 کاربر دیگری نوشت: شاخصی که بانک جهانی برای فقر مشخص می‌کند، ۲ دلار در روز برای هر نفر است.یعنی با توجه به قیمت دلار کنونی، اگر یک خانواده ۴نفره کمتر از ۳.۳ میلیون تومان در ماه داشته باشد، در فقر مطلق به سر می‌برد. اکنون حداقل دستمزد چقدر است؟ ۱.۵ میلیون تومان!

 با شیوع کرونا تقاضا برای برخی مواد غذایی افزایش یافته است.اما به نوشته برخی کاربران قیمت این کالاها نیز مانند ماسک و الکل و ضدعفونی‌کننده سیر صعودی در بازار دارد. کاربری با اشاره به قیمت‌ها نوشت:
سیر کیلویی ۷۰
زنجبیل کیلویی ۶۰
لیموترش ۴۵
این قیمت‌ها تا هفته‌ پیش کمتر از نصفِ الان بود. لیموترش حتی کیلویی ۱۵ تومن بود‌.

 برخی کاربران نیزبه بودجه اختصاص داده شده برای مبارزه با کرونا اشاره کرده‌اند.به اعتقاد این کاربران این بودجه برای مبارزه با بیماری کافی نیست. کاربری نوشت: دولت پونصد و سی میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا اختصاص داده که میشه معادل سی و پنج میلیون یورو. در حالی که برخی کشورها بودجه‌های بسیار بیشتری برای مبارزه با این بیماری اختصاص داده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7289/9/537195/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها