اخبـــار




موادفروشان دو مأمور را ربودند

گروه حوادث / سوداگران مرگ که دو مأمور بسیج را ربوده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، چند روز قبل مرد جوانی سراسیمه با پلیس تماس گرفت و از ربوده شدن خود و همکارش توسط سرنشینان یک خودروی پرشیا خبر داد و گفت: من مأمور بسیج هستم و به همراه یکی از همکارانم به سراغ خرده فروشان مواد مخدر در خیابان ۱۷ شهریور رفتیم تا به آنها تذکر بدهیم. مرد معتاد خرده فروشی را دیدیم و در حال بازرسی او بودیم که ناگهان یک خودروی پرشیا با دو سرنشین راه را بر ما بستند. او ادامه داد: پژو سواران با زور من و همکارم را سوار خودرو کرده و به راه افتادند. به آنها گفتیم که مأمور هستیم ولی آنها به حرف هایمان توجهی نمی‌کردند. ناگهان به چراغ قرمز رسیدیم و راننده مجبور شد توقف کند. من هم گاز اشک‌آوری که همراهم بود را به صورت آنها پاشیدم و از خودرو فرار کردم و خودم را به مغازه سوپرمارکتی رساندم و با شما تماس گرفتم.
بدنبال این تماس بلافاصله مشخصات خودروی پرشیا به کلیه واحدهای گشت اعلام شد و مأموران موفق شدند سرنشینان خودروی پرشیا را بازداشت و مرد جوان که گروگانشان بود را آزاد کنند.
دو مرد جوان در تحقیقات گفتند: ما قاچاقچی مواد مخدر هستیم. مدتی است که در محدوده فعالیت ما افرادی با عنوان جعلی مأمور به سراغ معتادان و خرده فروشان مواد می‌روند و از آنها اخاذی می‌کنند. روز حادثه ما در حال عبور از خیابان بودیم که این دو نفر را دیدیم  که در حال بازرسی یکی از خرده فروشانمان بودند. با این تصور که آنها نیز مأمور قلابی هستند آنها را سوار خودرومان کردیم تا زهرچشمی از آنها بگیریم.با اعتراف دو فروشنده مواد، بازپرس زمانی از شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، متهمان را در اختیار اداره آگاهی قرار داد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

یک قاتل سرکرده باند سرقت بود

گروه حوادث / مرد قاتل که پس از آزادی از زندان باند سرقت مسلحانه تشکیل داده و از خانه‌های شمال غرب پایتخت با تهدید سلاح سرد و گرم سرقت می‌کرد در عملیات پلیسی به دام افتاد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران» اوایل بهمن امسال با وصول سه پرونده مشابه سرقت منزل با تهدید سلاح سرد و گرم در محدوده‌های سعادت آباد، جنت آباد و شهرک غرب به پایگاه دوم پلیس آگاهی دستگیری اعضای این باند در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. مأموران در تحقیقات میدانی از محل‌های وقوع جرم دریافتند، سارقان با تخریب در ورودی یا از طریق بالکن وارد اتاق خواب مالباختگان شده و اموال آنها را سرقت کرده‌اند و در صورت روبه‌رو شدن با مالباخته با تهدید سلاح سرد یا گرم متواری می‌شدند. در پایش‌های اطلاعاتی هویت سرکرده باند به نام هاشم 30 ساله که دارای سوابق متعدد کیفری است شناسایی و مشخص شد این سارق چند ماه گذشته به اتهام قتل عمد به حبس محکوم شده بود اما با جلب رضایت اولیای دم از زندان آزاد شده است و پس از رهایی از زندان با تشکیل باندی اقدام به سرقت منزل با همکاری 3 نفر از همدستانش می‌کند.
سردار لطفی- رئیس پلیس آگاهی پایتخت - با بیان اینکه اطلاعات به‌دست آمده در اختیار بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران قرار گرفت و دستور دستگیری هاشم و 3 همدستش صادر شد، خاطرنشان کرد: مأموران 28 بهمن هاشم و همدستانش را در محدوده شهریار و اندیشه در عملیات‌های همزمان و هماهنگ دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها برخی از اموال سرقتی به‌همراه چند قبضه سلاح سرد و گرم، کشف کردند.
با اعتراف صریح متهمان، هر 4 سارق با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و دستگیری مالخرهای این پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

دستگیری مسافری با یک کیلو هروئین

گروه حوادث / مرد جوانی که در حال انتقال بیش از یک کیلو مواد مخدر هروئین و شیشه در یکی از پایانه‌های غرب پایتخت بود توسط مأموران پلیس دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز دوشنبه مرد جوانی در جلوی یکی از تعاونی‌های مسافربری پایانه غرب ایستاده بود و قصد داشت محموله‌ای را انتقال دهد که با دیدن مأموران تغییر مسیر داد و همین مسأله باعث شد تا او مورد ظن مأموران قرار گیرد و بازداشت شود. در بازرسی از داخل کیسه دستی او یک کیلو و 150 گرم هروئین و شیشه کشف و ضبط شد.
متهم در اعترافاتش عنوان کرد: قصد داشته این مواد را از طریق اتوبوس به یکی از شهرستان‌های اطراف تهران منتقل کند. متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پایگاه پنجم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران قرار گرفت.

3 کشته در دو تصادف

گروه حوادث / تصادف کامیون با خودروی سواری در جاده قدیم همدان دو کشته برجا گذاشت.
حسین آزاد - مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی - در این باره گفت: عصر دوشنبه تصادفی بین کامیون بنز و خودروی سواری جیلی در جاده قدیم همدان روی پل راهدارخانه رخ داد که مأموران در محل واقع در محدوده نوبران حاضر شدند. در این سانحه دو نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر مصدوم شدند که به درمانگاه نوبران اعزام و پس از اقدامات اولیه به بیمارستان شهید مدرس ساوه اعزام شدند.
همچنین براساس اعلام پلیس در سانحه دیگری که در همین ساعت و در کیلومتر ۴۷ همین محور مواصلاتی در اثر برخورد یک دستگاه کامیون با خودروی سواری رخ داد، یک نفر از سرنشینان سواری نیز جان خود را از دست داد. علت این سوانح مرگبار از سوی کارشناسان پلیس در دست بررسی است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7289/12/537206/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها