گفت‌وگوی «ایران» با ستاره شمشیربازی؛ رشته‌ای که نخستین بار سهمیه تیمی المپیک را به دست آورد

مجتبی عابدینی: هر لحظه‌ام با رؤیای مدال المپیک می‌گذرد




حامد جیرودی / تیم ملی شمشیربازی سابر که با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی و با هدایت پیمان فخری در جام جهانی لهستان شرکت کرده بود، موفق شد با شکست تیم قدرتمند مجارستان (تیم دوم رنکینگ جهانی) و تیم‌های ژاپن و چین که تعقیب کننده ایران در قاره آسیا هستند، سهمیه المپیک توکیو را به صورت «تیمی» کسب کند. اتفاقی که برای نخستین بار رخ داد و ایران در تاریخ این رشته ورزشی، با 4 ورزشکار خود در المپیک 2020 حضور خواهد داشت.
این موضوع باعث شد تماسی با مجتبی عابدینی عضو تیم ملی شمشیربازی در اسلحه سابر داشته باشیم و او که در لهستان حضور داشت، درباره این موفقیت بزرگ به خبرنگار «ایران» گفت: «مسابقات لهســـتان جـــزو رقـــابــت‌هــــــای کســـب ســـهمیه المپیـــک محســــوب می‌شـــد و بـــرای همیــــن اهمیت زیادی داشت. کار ما برای رسیدن به هدف خیلی سخت بود ولی خدا را شکر می‌کنم که توانستیم سهمیه تیمی را به دست آوریم و 4 نفر به المپیک راه پیدا کنیم. خیلی از این بابت خوشحالم و به مردم عزیز ایران تبریک می‌گویم. 2 تورنمنت دیگر در راه کسب سهمیه المپیک در ایتالیا و مجارستان باقی مانده، اما ما استرسی نداریم. چون به هدف‌مان رسیدیم و حالا فقط می‌خواهیم رنکینگ مان را حفظ و آن را تا المپیک ارتقا دهیم.»
عابدینی درخصوص وضعیت خودش هم صحبت کرد: «من در بخش انفرادی هم عملکرد خوبی داشتم و دهم شدم. رده بسیار خوبی است و از اینکه توانستم از یازدهم به دهم برسم، خیلی از خودم راضی ام. مهم این است که آقای پیمان فخری هم از من راضی بود و ان‌شاء الله همین روند تا المپیک ادامه داشته باشد و امیدوارم که در بخش انفرادی و تیمی بتوانیم مدال بگیریم.»
او در حالی خود را برای حضور در المپیک 2020 آماده می‌کند که در المپیک ۲۰۱۶ ریو تا آستانه کسب مدالی تاریخی برای کاروان ورزش ایران پیش رفت اما دستش از رسیدن به این مهم کوتاه ماند. عابدینی به جمع 4 شمشیرباز برتر المپیک ریو صعود کرد ولی در مسابقه نیمه نهایی و سپس رده بندی مغلوب شد تا به مقام چهارمی بسنده کند. گرچه همین مقام چهارمی هم انتظارها را از عابدینی و شمشیربازی در المپیک پیش رو بالا برده است. او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان از شمشیربازی انتظار مدال داشت؟ چنین پاسخ داد: «کسب مدال در بخش انفرادی و تیمی المپیک توکیو، همان چیزی است که ما هر لحظه به آن فکر می‌کنیم. من خودم در المپیک 2016 مدال را از دست دادم و قطعاً به فکر کسب مدال در این دوره هستم. در واقع هر لحظه ام با رؤیای مدال المپیک می‌گذرد. همه مان امیدواریم بهترین نتیجه و البته مدال را برای کشور عزیزمان به دست آوریم.»
کاروان ایران معمولاً روی رشته‌هایی مانند کشتی، وزنه برداری و تکواندو برای کسب مدال در المپیک حساب می‌کند. البته در المپیک پیش رو، امید به درخشش کاراته هم بسیار زیاد است. ستاره شمشیربازی ایران که مدال نقره جام جهانی ایتالیا در سال 2017 و برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۹ مجارستان را در کارنامه اش دارد، درباره اینکه آیا شمشیربازی می‌تواند سورپرایز کاروان ایران در المپیک توکیو باشد؟ گفت: «قطعاً دوست داریم مثل کشتی، وزنه برداری و تکواندو مدال آور باشیم ولی رقابت در شمشیربازی خیلی سخت است. گرچه من با مدال‌هایی که گرفته ام، توانسته ام پتانسیل شمشیربازی را ثابت کنم. در هر حال ما برنامه‌های مان را ادامه می‌دهیم و مسئولان ورزش هم باید توجه ویژه ای به شمشیربازی در ماه‌های باقی مانده تا المپیک داشته باشند و مشکلات و دغدغه‌های ما را حل کنند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7289/18/537230/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها