پرسش

پاسخ به سؤالات مردم درباره کرونا




کرونا ویروس جدید یا کووید 19 چه نوع بیماری است؟
کرونا ویروس‌ها خانواده گسترده‌ای از ویروس‌هایی هستند که برای نخستین بار در سال 2019 کشف شدند. نام این ویروس‌ها زمانی مورد متوجه متخصصان قرار گرفت که باعث اپیدمی فعال در بیماری سارس شدند.سندروم تنفسی که علائمی مانند کرونا ویروس‌ها از حیوان به انسان و از انسان به حیوان منتقل می‌شوند.

آیا این برای نخستین بار است که کرونا به شکل اپیدمی فعال درآمده است؟
پیش از این هم کرونا ویروس‌ها مسبب شیوع و ایجاد اپیدمی فعال شده‌اند.بیماری‌های سارس و مرس که از آن با عنوان ویروس خاورمیانه یا ویروس خلیج نام برده می‌شد منشأیی از کرونا ویروس‌ها داشتند.

مبتلایان در چه شرایطی قربانی این بیماری می‌شوند؟
بسیاری از مبتلایان به بیماری کووید 19 با دو روش حمایتی و نگهدارنده رو به بهبودی می‌روند. بیشتر قربانیان کرونا بالای 60 سال سن دارند. درگیر بیماری‌هایی مانند دیابت پنهان، بیماری‌های عفونی، ریوی و قلبی عروقی بوده‌اند.

کرونا برای چه گروه سنی خطرناک‌تر است؟
کووید 19 می‌تواند برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند خطرناک‌تر باشد.ویروس‌ها عملکرد سیستم ایمنی را بشدت کاهش می‌دهند و با تضعیف مرحله به مرحله آن در نهایت باعث مرگ بیمار می‌شوند.سالمندان از جمله گروه‌های سنی هستند که عملکرد سیستم ایمنی در بدن آنها ضعیف‌تر است.بنا بر این این افراد در خانواده‌ها باید از خطر ابتلا به سرماخوردگی ساده هم مصون بمانند.داشتن بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، تنگی نفس، بیماری‌های قلبی و عروقی و عفونی نیز می‌تواند فرد مبتلا را به سمت مرگ پیش ببرد.

آیا این درست است که کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند؟
کودکان نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند اما به نظر می‌رسد به دلایلی که فعلاً از لحاظ علمی قطعی نیستند این بیماری در کودکان مانند یک سرماخوردگی ساده و کم خطر بروز پیدا می‌کند. نکته مهم این است که کودکان در همین شرایط می‌توانند به سادگی ناقل این بیماری به افراد مسن‌تر باشند. پس اگر در خانواده کودکی دارید که علائم سرماخوردگی داشت در این روزها او را از سالمندان و افرادی که بواسطه بیماری عملکرد ضعیفی در سیستم ایمنی دارند دور نگه دارید.
منبع: فارس






آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7289/5/537247/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها