دیگه چه خبر


حکم اعدام برای یک عربستانی به ادعای جاسوسی برای ایران

  خبر اول اینکه، منابع سعودی دیروز مدعی شدند که دادگاه جزایی ریاض به بهانه آنچه جاسوسی برای ایران خوانده، ۷ شهروند سعودی را به زندان و یک نفر دیگر را به اعدام محکوم کرده است. به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، این دادگاه یکی از متهمان را به اعدام محکوم کرده و مدعی است که این فرد اطلاعاتی را در اختیار ایران قرار داده که منافع ملی عربستان سعودی را به خطر انداخته است. بر اساس اعلام منابع سعودی برای این متهمان در مجموع 58 سال زندان صادر شده است. این افراد اطلاعاتی درباره اوضاع داخلی عربستان و اقتصاد آن در ازای دریافت پول داده‌اند. این افراد به خیانت به عربستان و همکاری به نفع یک کشور خارجی متهم شده‌اند. دادگاه بدوی ریاض این افراد را متهم به همکاری با ایران کرده و مدعی است که آنها اطلاعات بسیار محرمانه در اختیار ایران قرار داده‌اند که امنیت ملی عربستان را به خطر انداخته است و همچنین اطلاعاتی از دو سفارتخانه خارجی داده‌اند.
 
درخواست ترامپ از ایران برای ادامه روند مبارزه با داعش

  خبر دیگر اینکه، دونالد ترامپ از ایران خواست به اقدامات خود علیه گروه تروریستی داعش ادامه دهد. به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ که به هند سفر کرده، گفت: ایران از داعش بیزار است و باید با آن بجنگد. او از ایران خواست تا به اقدامات خود علیه داعش ادامه دهد. ترامپ در عین حال گفت که امریکا مصمم است نیروهایش را از افغانستان که یکی از مناطق حضور داعش است، خارج کند.

 مراجع مخالف قرنطینه قم نیستند

  دست آخر اینکه، یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌گوید مخالف نشان دادن اولیای حوزه و مراجع با نظر کارشناسان در زمینه قرنطینه قم، تهمت ناروا است. به گزارش ایسنا، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، مدرس حوزه علمیه و عضو جامعه مدرسین دراین باره گفت: «اخیراً نادانان یا بدخواهان حوزه‌های علمیه، روحانیت و مرجعیت درحد نسبتاً گسترده در فضای مجازی وانمود کرده‌اند که مسئولان امرو کارشناسان خواستار قرنطینه قم هستند و این اولیای حوزه و مراجع تقلیدند که مخالفت می‌کنند؛ این دشمنی و تهمت ناروا را باید زدود. بزرگان دین همیشه جزو سردمداران توصیه به رعایت قانون، احترام به نظر کارشناسان بوده و هستند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7289/3/537257/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها