هشتـگ

#کادر_درمانی



یگانه خدامی
در این روزهایی که همه نگران بیماری کرونا هستند و تلاش می‌کنند مبتلا نشوند کادر درمانی بیمارستان‌ها روزهای سختی را می‌گذرانند. حجم بالای کار و امکان بالای ابتلا و در کنارش کمبود تجهیزات کارشان را سخت‌تر کرده و اینها باعث شده در شبکه‌های اجتماعی درباره شان بنویسند و عکس‌هایی از کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر کرونا منتشر کنند. مانند عکسی که از کادر درمانی بیمارستان مسیح دانشوری تهران پخش شد و بسیاری از چهره‌ها و کاربران با انتشارش از پزشکان و پرستاران تشکر کردند: «‏سنگرها یکیست. هدف یکیست؛ ازجان گذشتن.... این روزا بیشتر از خودم و حتی خانواده‌ام واسه کادر درمانی دعا می‌کنم که سلامت بمونن
دوستتون داریم: «‏شما‌ها چقدر خوبید، شما‌ها چقدر عجیبید، شما‌ها چقدر بزرگید، شما‌ها چقدر مایه امیدید، شما‌ها که می‌دانم امکاناتى در حد لیگ‌هاى دست چندم دارید  ولی در حد لیگ قهرمانان با ‎کرونا مبارزه مى‌کنید.»، «‏دم همه دکترها، پرستارها، کادر درمانی گرم. خیلی کار بزرگی دارین میکنین تو این روزای سخت و وحشتناک! ماچ به تک تکتون»، «‏وقتی می‌شنوم که به کادر درمانی امکانات نمیدن و اونها دارن همچنان تلاش می‌کنن یادم میاد که توی این کشور همیشه با تن‌ها و تنهایی به جنگ رفته‌ایم. کاش مریض نشید، خسته نشید، جونتون، جوانی‌تون، هر نفستون برای ما ارزش داره.»، «‏کادر درمانی ایران واقعاً داره شاهکار می‌کنه. یه خبر موثقی شنیدم که پروتکلی رو ایجاد کردن که حتی زودتر از کیت‌های تشخیصی بتونن تشخیص بدن. تونستن بیمارها رو stable کنن. تو این بی‌دارویی و بدون هیچ منابع و امکاناتی شاید واقعاً مردم متوجه نشن که چه شاهکاری داره اون پشت اتفاق می‌افته.»، «‏برای ما پزشکان، پرستاران، بچه‌های فوریت و کادر درمان بالاتر از ترس از ابتلا به کورونا، ترس از اینه که ناقل بشیم و به بقیه جامعه و خانواده بیماری رو انتقال بدیم»، «‏کادر درمان تا یه ماه پیش منفورترین و داغون‌ترین موجودات جامعه بودن الآن شدیم عزیزدل. زیبا نیست؟»، «‏پزشکان، پرستاران، تمام عزیزانی که در مراکز خدمات درمانی مشغول هستین، اونایی که مایحتاج مردم رو از هر طریقی به دستشون می‌رسونین و مجبورین تو این شرایط سر کار باشین، دم همتون گرم، چشم هممون به دست‌های شماست. مراقب خودتون باشید و خدا پشت و پناهتون.»، «‏هی از پزشکان و رزیدنت‌ها و اینترن‌ها و پرستاران به عنوان خط اول مواجهه با کرونا یاد کردیم و تشکر، ولی یادمون نره تو بیمارستانا یه قشر مظلومی وجود دارن به اسم نیروهای خدماتی که اونا هم خط اول مواجهه هستن. آرزوی سلامتی برای همه کادر بیمارستان‌ها»، «‏این عکس پرستاران و کادر بیمارستان مسیح دانشوری خیلی انرژی مثبت داره»، «یک طرف مردمی که نگران هستند و احساس امنیت می‌کنند. یک طرف خود کادر پزشکی. باید تو بحران دل به دریا زده باشی به قلب حادثه رفته باشی تا بگیری چی می‌گم.»
«خستگی شدید، ترس، عصبانیت و در عین حال حس خوب مفید بودن»، «‏پرستارانِ امروز در خط مقدم مبارزه با ‎کرونا، همان آتش‌نشان‌های فداکار حادثه ‎پلاسکو هستند! به احترام هردو می‌ایستیم و کلاه از سر برمی‌داریم»، «‏هرچی آرزوی خوبه مال شماها. تاریخ برای آیندگان داستان دلاوری پرستاران و دکترهای بیمارستان مسیح دانشوری را چون اساطیر تعریف خواهد کرد. خدا ازتمامی بلاها حفظتون کنه.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7289/20/537271/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها