اخبــار




تکذیب خبر قرنطینه
آیت‌الله شبیری زنجانی
رئیس دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید روز سه‌شنبه در گفت گو با ایرنا، اعمال قرنطینه برای این مرجع تقلید و دفتر ایشان را به خاطر بیماری کرونا تکذیب کرد و گفت: حال این مرجع تقلید خوب است و در منزل در حال استراحت هستند. حجت‌الاسلام محمد رضا باباخانی همچنین در خصوص فوت یکی از اعضای دفتر در روزهای اخیر و ارتباط دادن آن با بیماری کرونا گفت: آقای فاضلی مسئول مالی دفتر از دو هفته قبل بیمار بودند، ایشان سابقه بیماری دیابت داشتند و فوت معلوم نیست به‌دلیل سرماخوردگی، آنفلوانزا یا کرونا باشد ولی سابقه بیماری داشتند. سیدمهدی شبیری‌زنجانی، نوه آیت‌الله شبیری زنجانی با تأیید فوت آقای فاضلی از اعضای دفتر پدربزرگش بر اثر بیماری کرونا، به ایلنا گفت که پدربزرگش از یک هفته پیش در منزل هستند و حتی در برنامه نماز جماعت حرم حضرت معصومه(س) هم شرکت نکردند.
ظریف: کرونا و تروریسم مرز نمی‌شناسد
محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران، در صفحه خود در توئیتر نوشت: «کرونای ۱۹ نیز مانند سایر ویروس‌ها – از جمله تروریسم – مرزی نمی‌شناسد و تفاوتی میان اقوام و ادیان قائل نیست. برای مبارزه با آن، ما هم نباید تفاوتی قائل شویم.هم راستا با امید، ایران خواهان همکاری‌های بیشتر منطقه‌ای ازجمله تشکیل مرکز مشترک کنترل و پیشگیری بیماری است.»
نماینده تهران کرونا گرفت
در حالی که علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دیروز  ابتلای چهار نماینده به ویروس کرونا را رد کرد، محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب در صفحه توئیتر خود از ابتلا به بیماری کرونا خبر داد و نوشت: تست کرونای من مثبت شد. این پیام را در شرایطی می‌دهم که چندان امیدی به ادامه حیات در این دنیا را ندارم. صادقی در پیام ویدیویی دیگری گفت با وجود مثبت بودن تست کرونا حالش بسیار خوب است.
 اجلاسیه خبرگان لغو شد
 دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بنا بر تصمیم هیأت رئیسه در راستای عمل به توصیه‌های پیشگیرانه، هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان که قرار بود در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند ۹۸ برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد.
درخواست شمخانی از دادستانی برای صحت‌سنجی ادعای نماینده قم
دبیر شورای عالی امنیت ملی خواستار صحت‌سنجی اظهارات اخیر احمد امیرآبادی، نماینده مجلس از سوی دادستان کل درباره تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان کرونا در قم شد. علی شمخانی در حساب کاربری خود در توئیتر با زدن هشتگ حق‌الناس نوشت: «دیروز از دادستان کل کشور خواستم که اظهارات آقای امیرآبادی نماینده مردم شریف قم در مجلس را در مورد تعداد مبتلایان و فوت شدگان کرونا در قم، صحت‌سنجی و نتیجه را به مردم اعلام کند». وی ادامه داد: «انتشار اخبار غیرواقعی و پنهانکاری هر دو مخل امنیت ملی و زائل‌کننده سرمایه اجتماعی است».دو روز پیش نماینده مردم قم در مجلس با طرح ادعاهایی علیه دولت و وزیر بهداشت، مدعی فوت ۵۰ شهروند قمی به‌دلیل ابتلا به کرونا شد. این خبر از سوی وزارت بهداشت تکذیب شد.
بازگشایی مرز ایران- افغانستان
سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در پیامی توئیتری از بازگشایی مرز این کشور با ایران خبر داد. به‌گزارش ایسنا، جاوید فیصل در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: بنابر تصمیم کمیته کاری ویروس کرونا، مجموعه رفت و آمدها با ایران مطابق با دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت، اقدامات اجرایی کنترل وزارت بهداشت و وزارت امورخارجه افغانستان انجام خواهد گرفت. وی در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون مسافران می‌توانند از هر دو مرز تردد کنند. شورای امنیت ملی افغانستان روز یکشنبه اعلام کرده بود که رفت و آمدهای زمینی و هوایی با ایران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به‌طور موقت، متوقف خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7289/2/537294/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها