طومار ایرانیان خارج از کشور برای لغو تحریم‌های دارویی



جمعی از ایرانیان خارج از کشور در طوماری خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس سازمان جهانی بهداشت، خواستار اقدام جدی آنها در راستای لغو تحریم‌های دارویی علیه ایران بویژه در شرایط کنونی که کشور با اپیدمی کرونا مواجه است، شدند.
به گزارش ایرنا، در طوماری که به ابتکار ابوالفضل فاتح مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایسنا و با هدف تسهیل کمک ایرانیان خارج از کشور به میهن خود تهیه شده، آمده است: تحریم‌های شدید مستقیم و غیرمستقیم علیه دارو و تجهیزات پزشکی می‌تواند به گسترش ویروس کرونا و به خطر افتادن جان تعداد بیشتری از هموطنان ما بینجامد. بویژه که با افزایش تعداد بیماران، از ذخایر دارویی و تجهیزاتی کشور کاسته خواهد شد.
تهیه کننده این طومار خواستار امضای آن از سوی ایرانیان خارج از کشور با هدف کمک به رفع تحریم‌های دارویی و تجهیزات پزشکی علیه ایران شده است. در این طومار اشاره شده که ایرانیان خارج از کشور به دلیل شرایط تحریم‌ها، مانند سابق امکان کمک رسانی به داخل کشور را ندارند. این در حالی است که دسترسی به اقلام پزشکی و بهداشتی فارغ از نژاد، مذهب و ملیت افراد از حقوق اولیه انسان به‌شمار می‌رود.
در پایان این طومار از دبیر کل سازمان ملل و مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خواسته شده تا سریعاً تمام اقدامات لازم را برای لغو تحریم‌ها و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کوید-۱۹ در ایران صورت دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7289/2/537296/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها