وزیر آموزش و پرورش:

سیاست ما کاهش دغدغه معلمان است




وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست ما کاستن از دغدغه‌های همکاران فرهنگی است تا فرهنگیان بتوانند بر هدف اصلی خود یعنی تعلیم‌ و‌تربیت متمرکز شوند.
به‌گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در دیدار صمیمی با جمعی از معلمان کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با گرامی شمردن هفته بزرگداشت مقام معلم و تشکر از زحمات و تلاش‌های معلمان، اظهار کرد: سیاست ما کاستن دغدغه‌های همکاران فرهنگی است. در این زمینه گام‌هایی برداشتیم و توانستیم در ترمیم حقوق فرهنگیان، ارائه تسهیلات و مسکن فرهنگیان فعالیت‌هایی داشته باشیم و این موضوع را همچنان پیگیری می‌کنیم.
وی با بیان اینکه بستر شبکه آموزش تعاملی نیست و ما نیازمند بستری تعاملی بودیم تا ارتباط بین دانش‌آموزان و معلمان برقرار شود اظهار کرد: باید دانش‌آموزان می‌توانستند سؤالات خود را از معلمان بپرسند یا معلمان تکالیفی مناسب با درس‌های داده شده به دانش‌آموزان می‌دادند و تکالیف انجام شده را بررسی می‌کردند که آموزش‌های تلویزیونی چنین قابلیتی را نداشت.
حاجی میرزایی گفت: برای سایر دانش‌آموزان که دسترسی به شبکه شاد ندارند باید بر استفاده از روش‌های دیگر از جمله راهبران آموزشی، ارائه بسته‌های آموزشی و آموزش‌های تلویزیونی و سایر روش‌ها تأکید شود و این اتفاق در استان‌ها و مناطق افتاده است و ما شاهد هستیم که راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری با رعایت فاصله اجتماعی در این مناطق کلاس‌های درس را تشکیل داده‌اند. حاجی میرزایی با تاکید بر لزوم اجرایی کردن سند تحول به‌دلیل تأکید بر اهداف بالا اظهار کرد: برای اجرا کردن سند تحول باید جامعه را آگاه کنیم و برای این کار باید مفاهیمی را از سند تحول استخراج و در مورد آن با جامعه گفت‌و‌گو کنیم. بنابراین هر چقدر بتوانیم حوزه حساسیت و توجه جامعه را برانگیزانیم می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.
برنامه جبرانی برای دانش‌آموزان ابتدایی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه ارزشیابی پایانی از دانش‌آموزان دوره ابتدایی گفت: برگزاری برنامه‌های جبرانی برای اطمینان از فراگیری کامل سه مهارت پایه‌ای خواندن، نوشتن و حساب کردن در ابتدای سال تحصیلی آینده پیش‌بینی شده است.
رضوان حکیم‌زاده درباره نحوه ارزشیابی‌های پایانی دوره ابتدایی اظهار کرد: برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی طبق دستورالعمل تهیه شده و جلساتی که در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد ارزشیابی کیفی - توصیفی و بر پایه ارزیابی معلم انجام خواهد شد.
وی افزود: در سال‌های گذشته امتحان هماهنگ منطقه‌ای در پایه ششم ابتدایی برگزار می‌شد که البته از قبل هم انتقادهایی بر آن وارد بود و در تجدیدنظرهای آیین‌نامه ارزشیابی کیفی توصیفی پیش‌بینی کرده بودیم که آزمون هماهنگ منطقه‌ای را حذف کنیم و امسال به‌دلیل شرایط خاصی که پیش آمد این آزمون را نخواهیم داشت. خانواده‌ها از این جهت اصلاً نگرانی نداشته باشند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده با توجه به اهمیت مهارت‌های پایه خواندن، نوشتن وحساب کردن بویژه در پایه‌های اول دبستان اگر لازم باشد برنامه‌های جبرانی در شروع سال تحصیلی آینده لحاظ شود، اظهار کرد: معلمان زحمت می‌کشند و ارزشیابی انجام می‌دهند که حتماً دانش‌آموزان این مهارت‌ها را کسب کرده و به پایه بعدی بروند. اطمینان از یادگیری صحیح مهارت‌های پایه در برنامه کار آموزش و پرورش خواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7336/5/542030/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها