اخبـــار




غربالگری 23 میلیون نفر در مرحله دوم بسیج مقابله با کرونا

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مرحله دوم بسیج ملی مقابله با کرونا تاکنون 23 میلیون نفر دوباره غربالگری شده‌اند.  دکتر علی‌رضا رئیسی در نشست معاون اول رئیس جمهوری و معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت افزود: در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، دو مرحله غربالگری را آغاز کردیم. در مرحله اول حدود ۷۱ میلیون نفر غربالگری شدند که به‌عنوان نمونه حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آنها افراد پرخطر و پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افراد بالای ۶۰ سال بودند. وی ادامه داد: در مرحله اول غربالگری، حدود یک میلیون نفر مشورت گرفته و خیلی از آنها به پزشک ارجاع داده شدند و یک هزار و ۲۰۰ مرکز ۱۶ ساعته برای کووید ۱۹ در کشور ایجاد کردیم. حدود ۷۸۰ هزار مورد ویزیت شدند که ۵۷۰ هزار نفر دارای مشکلات جدی نبودند، برای حدود ۲۲ هزار نفر مراقبت در منزل در حال انجام است و از ۷۱ میلیون نفری که غربالگری شدند، ۹ هزار نفر نیاز به خدمات بیمارستانی و بستری داشتند. رئیسی بیان کرد: با اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، میزان بستری روزانه در بیمارستان‌ها که حدود یک هزار مورد بود، حداقل به نصف کاهش یافته و روزانه حدود ۵۰۰ نفر بیمار کووید ۱۹ با شرایط عمومی مناسب پیدا می‌کنیم و بیماریابی بشدت تقویت شده است و این افراد در منزل ایزوله می‌شوند و افرادی که با آنها در ارتباط بوده‌اند شناسایی و آزمایش می‌کنیم.
هشدار معاون وزیر بهداشت در مورد بازگشت ویروس کرونا
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط در کشور عادی نشده است و ممکن است دوباره شاهد بازگشت ویروس باشیم و این نیازمند هوشیاری همگانی است. به‌گزارش فارس، ایرج حریرچی افزود: باید انسجامی که در مبارزه با ویروس بود حفظ شود و اینکه مردم فکر کنند شرایط عادی است یک خطر بزرگ است. او با بیان اینکه چند استراتژی برای مبارزه با این ویروس وجود دارد و همه اقدامات در این چند استراتژی نهفته است، گفت: استراتژی نخست رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت عمومی است. وی اظهار کرد: صنعت و اقتصاد باید فعال شوند ولی آنچه مهم است این است که مردم فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشتی را رعایت کنند. معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: شناسایی افراد مبتلا در مراحل اولیه یکی دیگر از راه‌های مباررزه است که با غربالگری و تست بیشتر ممکن می‌شود.

۱۰۰۶ ابتلای جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۰۰۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد.به‌گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از ظهر روز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر رسید.به‌گفته او، متأسفانه تا ظهر روز جمعه، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰۹۱ نفر رسید.جهانپور افزود: خوشبختانه ۷۶هزار و ۳۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.همچنین ۲۸۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. او ادامه داد: تاکنون ۴۷۵هزار و ۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
تکذیب شایعه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، مساجد و اماکن زیارتی
سخنگوی وزارت بهداشت اظهاراتی مبنی بر دستور رئیس جمهوری و موافقت وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های ۱۱ استان از اول هفته آینده را شایعه و کذب محض خواند وگفت: چنین دستوری به‌هیچ وجه از سوی رئیس‌جمهوری صادر نشده است و چنین مصوبه‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا وجود خارجی ندارد. جهانپور افزود: موضوع تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در همه استان‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان بر قوت خود باقیست و در سایر موارد نیز حسب وضعیت و ارزیابی خطر در هر منطقه، فهرست مناطق با وضعیت سفید در جلسات آتی ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و در صورت تصویب ستاد، صرفاً در این مناطق آن هم مشروط به رعایت پروتکل‌های ابلاغی احتمالاً شاهد بازگشایی برخی اماکن یا برگزاری محدود و مشروط برخی تجمعات از جمله نمازهای جمعه یا جماعت خواهیم بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7336/5/542032/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها