اخبـــــار




ظرفیت ایجاد ۵ کارخانه نوآوری در تهران

مدیرکل توسعه پارک فناوری پردیس با بیان اینکه تهران ظرفیت دارد تا ۵ شعبه پارک فناوری پردیس در قالب کارخانه نوآوری داشته باشد، بیان کرد: سومین شعبه در حال راه‌اندازی است. به‌گزارش مهر، مهدی عظیمیان گفت: این کارخانه نوآوری آزادی شعبه اول پارک فناوری پردیس به‌شمار می‌رود که سال گذشته با حضور رئیس جمهوری افتتاح رسمی شد واکنون تعداد زیادی از استارتاپ‌ها در آن مشغول فعالیت هستند. به گفته عظیمیان، شعبه دوم پارک فناوری پردیس که اکنون در حال تکمیل است در شرق راه‌اندازی شده و هشتاد درصد تیم‌ها اکنون درآن مستقرهستند. وی در خصوص شعبه دوم پارک فناوری پردیس در قالب کارخانه نوآوری «های وی» گفت: اینجا فضایی در اختیار سازمان فضایی بوده که کارهای اداری درآن انجام می‌شد و به معاونت علمی واگذار شد. متراژ این مکان برابر با ۵ هزار متر است که شعبه دیگر پارک فناوری محسوب می‌شود. عظیمیان با تأکید براینکه برای ایجاد شعبه سوم پارک فناوری پردیس «پردیس سامیت» هم در حال رایزنی هستیم، گفت: به‌نظر می‌رسد تا ۵ شعبه در تهران امکان فعالیت و خروجی مطلوب داشته باشد.

باز کردن قفل آیفون با ماسک ممکن شد

اپل به‌تازگی نسخه بتا و آزمایشی سیستم عامل ios را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده که قابلیت باز کردن قفل آیفون به هنگام پوشیدن ماسک روی صورت کاربران را داراست. به‌گزارش ایسنا، با توجه به آنکه خیل عظیمی از کاربران گوشی‌های آیفون از قابلیت تشخیص هوشمند چهره موسوم به فیس آی‌ دی استفاده می‌کنند و در زمان شیوع گسترده ویروس کرونا به‌منظور رعایت نکات بهداشتی روی صورت خود ماسک می‌زنند، اپل با ارائه و انتشار نسخه بتای سیستم عامل ios برای توسعه‌دهندگان اعلام کرده است که کاربران از این پس در صورتی که روی صورت خود ماسک زده باشند، برای باز کردن قفل گوشی آیفون خود با مشکل مواجه نخواهند شد. براساس گزارش وب سایت تک کرانچ، در حال حاضر در صورتی که کاربری قابلیت فیس آی‌دی را روی گوشی آیفون خود فعال‌سازی کرده باشد، هنگام پوشیدن ماسک برای باز کردن قفل گوشی با تأخیر آزاردهنده‌ای روبه‌رو می‌شود و در آخر نیز مجبور می‌شود ماسک را از صورت خود بردارد که این کار از لحاظ رعایت نکات بهداشتی در زمان شیوع گسترده ویروس کرونا مورد تأیید نخواهد بود. حالا دراین نسخه جدید ios ۱۳.۵، اپل فرآیند باز کردن قفل گوشی‌های آیفون را برای کاربرانی که از ماسک استفاده می‌کنند، تسهیل کرده و صفحه passcode را به صفحه اصلی آورده است.

بدافزار جدید اندرویدی در کمین مشتریان بانک ها

به تازگی یک بدافزار جدید اندرویدی از راه رسیده که به مشتریان بانک‌ها و مؤسسات مالی حمله می‌کند تا اطلاعات حساس و پول‌های آنها را سرقت کند. به‌گزارش فارس بررسی‌های مؤسسه امنیتی ناکترنوس نشان می‌دهد که بدافزار ایون بات از مارس گذشته از راه رسیده و در قالب یک تروجان برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران تلاش می‌کند. تروجان یادشده بعد از سرقت اطلاعات کاربران به جاسوسی از آنها برای دسترسی به داده‌های بیشتر تلاش می‌کند.
ایون بات تا به حال بیش از ۲۰۰ برنامه و اپلیکیشن مالی و ارز دیجیتال را هدف قرار داده که توسط مؤسسات و شرکت‌هایی مانند پی پال، بارکلیز، کاپیتال وان، کوین بیس، ترانسفر وایز و ریولت ارائه می‌شوند. بدافزار یادشده به سیستم‌های بانکی و مالی مختلفی در اروپا و امریکا حمله کرده، هر چند هنوز اطلاعات دقیقی در مورد میزان خسارات وارده به علت این حملات منتشر نشده است. این بدافزار که هنوز فعال است، درسه نسخه متفاوت منتشر شده و این نگرانی وجود دارد که فایل نصب آن به‌طور مخفیانه در برخی از برنامه‌های عرضه شده در پلی استور گوگل وجود داشته باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7336/13/542068/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها