شهروند مجـــازی




یگانه خدامی

هشتـگ
#روز_معلم

روز معلم بهانه‌ای شد برای نوشتن از معلم‌ها در شبکه‌های اجتماعی. کاربران زیادی این روز را به معلم‌ها تبریک گفتند و معلم‌ها هم از خاطراتشان نوشتند: «‏روز معلم برای من روز تبریک به مامانه که سالها در محرومترین مناطق به شاگردانش درس داد و دلسوزشون بود.این روز مبارک همه معلم‌های خوب تایم‌لاین باشه، همه اونایی که معلمی فقط براشون درس دادن نیست و برای حداقل‌های زندگی شاگرداشون هم تلاش می‌کنند»، «‏امسال که مدرسه‌ها تعطیله چه جوری حداقل یک کادوی کوچیک به معلما بدیم؟»، «‏برای مادرم که آنقدر برای بچه‌ها سرمشق نوشت که انگشتان دستانش آرتروز گرفت و حالا پس از ۳۰ سال گچ ‌تخته خوردن، ۳ میلیون تومان حقوق بازنشستگی می‌گیرد.»، «‌‎روز معلم را بر معلمان غیور و فداکار ایران که حتی درحال مبارزه با ‎کرونا و روی تخت بیمارستان به دنبال تعلیم به دانش‌آموزانشان هستند تبریک می‌گویم.معلمانی که با وجود مشکلات اقتصادی و در مناطق محروم با پای پیاده در گرما و سرما
به خانه‌های شاگردانشان می‌روند تا درس زندگی را آموزش دهند. روز معلمه»، «درسته نه جشن داریم و نه کادو ولی خوشحالم، چون معلم بودن بهم معنی میده...»، «‏روز کم درآمدترین و بدون تسهیلات‌ترین و عاشقانه‌ترین شغل مبارک باد.»، «‏روز معلم رو فقط به اون معلمی تبریک میگم که داشت به هزار جور زحمت به دانش‌آموزاش داخل واتساپ‌ درس میداد و بخاطر سن بالاش و لهجه‌ای که داشت کلمات رو نمیتونست خوب ادا کنه ولی خیلی‌ها اومدن ادای این خانم رو در آوردن و شروع به مسخره بازی کردن و لایک و غیره گرفتن…»، «‏تا عمر دارم معلم پنجم دبستانم رو فراموش نمی‌کنم. توی یه مدرسه دولتی کوچیک و قدیمی، سعی می‌کرد عملی ما رو با مفاهیم آشنا کنه. مثلاً روزی که قرار بود مفهوم «کروی» رو یاد بگیریم، هندوانه گرد آورد و بعد توضیح  داد و برامون قاچ کرد. ذهنم پره از این خاطرات»

ماجرا
گوشی‌های گران

قیمت گوشی موبایل بالا رفته و تعداد زیادی از خانواده‌هایی که گوشی هوشمند ندارند برای استفاده از برنامه‌های آموزش آنلاین دچار مشکل شده‌اند. کاربران زیادی به این مسأله می‌پردازند و خواستار نظارت دقیق‌تر بر بازار موبایل هستند: «‏تو خبرای امروز داشتیم که قیمت گوشی بخاطر هجوم اولیا برای خرید موبایل ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده بعد وزیر اسمشو گذاشته شاد»، «‏8ساله که گوشیم عوض نکردم.سیستم عاملش چندین سال که آپدیت نمیشه.هیچ اپی روش نمیشینه.دیروز رفتم توی سایت خرید که ببینم قیمت‌ها چطورن، دیدم همه سر به فلک کشیده.حتی یه میان رده خوب هم گیرم نمیاد.اون موقع یه لحظه به بچه‌هایی که این‌روزها گوشی ندارن واز درس و زندگیشون جا موندن فکر کردم»، «در همه جای دنیا بهترین گوشیها رو هم میشه با مبلغ اندک به صورت قسطی خرید ولی اینجا نه»، «‌‎آقای وزیر خواهشاً در مورد گران شدن گوشی‌های موبایل یک فکری بکنید. مردم چه گناهی کردن باید دو برابر قیمت جهانی پول موبایل بدن؟! ارزش ریال که سقوط کرده، درآمدا هم که پایینه! لابد دو سه برابر قیمت گوشی هم پول بدیم؟!»، «واقعاً نمیخواهید برای قیمت گوشی کاری کنید؟»، ‏آموزش و پرورش: «کلاس‌های مجازی در نرم افزار شاد روی گوشی‌های هوشمند برگزار میگردد» نتیجه: کاملاً اتفاقی گوشی‌های موبایل حداقل یک میلیون افزایش قیمت پیدا میکنن»، «‌‎بهتر بود قبل از درست کردن برنامه شاد وزیر آموزش وپرورش و ارتباطات مشکل قیمت‌های سرسام آور گوشی‌های موبایل و تبلت رو کنترل کنن و بیارن پایین تا هیچ پدری شرمنده بچه‌های مدرسه‌ایش نشه.»، «‌‎آقای وزیر جوان اطلاع از قیمت گوشی‌ها دارین؟ گوشی‌ای که تو ۲۰ فروردین قیمتش ۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومن بوده شده الآن ۴ میلیون.»، «‏قیمت موبایل چرا آنقدر گرون شده؟ گوشی سه میلیونی سه ماه پیش شده پنج میلیون»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7336/16/542092/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها