اخبــــار




رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت روز معلم:
کار بزرگ معلمان، شکوفاسازی استعدادها برای ارزش‌های متعالی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با تبریک روز معلم به همه معلمان در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کردند: نسل جوانی که پرورش می‌یابد ثروتی آن‌چنان انبوه است که هیچ پدیده ارزشمند دیگری با آن برابری نمی‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتررهبر معظم انقلاب در این پیام آمده است: روز معلم را به همه معلمان عزیز که در مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به پرورش اندیشه و دانش کودکان و جوانان کشور می‌پردازند تبریک می‌گویم. این سخن امام خمینی که معلمی را شغل انبیا دانستند، یک شعار تبلیغاتی نبود، سخن قرآن بود که فرموده است: ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحمکه... تزکیه و تعلیم و کتاب و حکمت الهی چهار واژه کلیدی در دعوت اسلام و همه پیامبران است. واژه کلیدی دیگر قیام به قسط است. در مدرسه نبوت‌ها، نسل‌های بشر با کتاب و حکمت، آموزش ‌و پرورش می‌یابند و آنگاه زندگی عدالت‌محور بنا می‌کنند و جوامع بشری بدین ترتیب به هدف‌های آفرینش انسان نزدیک می‌شوند. نظام اسلامی با همین هدف یعنی شکل‌گیری یک جامعه دینی عادلانه و آرمانخواه پدید آمد و طبیعی است که نظام آموزشی کشور نیز نمی‌تواند هدفی جز هدف کلی نظام داشته باشد. کودک و نوجوان و جوان در کشور اسلامی می‌آموزد که استعداد و توان بالقوه خود را برای ارزش‌های متعالی ملی یعنی ارزش‌های اسلامی و انقلابی شکوفا کند و به‌کار گیرد. این آموزش حیاتی و سازوکار تحقق آن، همان کار بزرگ و جهاد مبارکی است که معلمان عهده‌دار آن شده‌اند.
در ادامه این پیام آمده است: اسلام ما را به علم نافع فرا می‌خواند، علم نافع از سویی جوان ایرانی را به ابزارهای لازم برای پیشرفت و اعتلای کشور و ملتش مجهز می‌سازد و از سویی به او هویت می‌بخشد و او را از وزانت و اعتبار روحی و معنوی و اعتماد به نفس برخوردار می‌کند. نسل جوانی که در این مسیر، صیرورت و پرورش می‌یابد، ثروتی آن‌چنان انبوه و ذخیره‌ای آنچنان عظیم است که هیچ پدیده ارزشمند دیگری برای کشور با آن برابری نمی‌کند. این ثروت، محصول کار و انگیزه معلمان در مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است. رحمت و فضل خدا بر دست‌های پرکار و دل‌های پرانگیزه آنان باد. نسل جوان ما بحمدالله الگوهای درخشان و برجسته‌ای را هم می‌شناسد که در دنیای مادی امروز نظایر آنها را کمتر می‌توان یافت. از شهید چمران و شهید آوینی تا شهدای هسته‌ای و تا شهید سلیمانی و تا شهید بزرگوار مطهری که در دهه سی از عمر خود در حوزه قم و دانشگاه تهران درخشید و در دهه پنجاه با بال شهادت به ملکوت اعلی پرکشید. درود خدا بر شهیدان و سپاس ما به معلمان و خوشامد ما نثار نسل جوان خوش عاقبت ملت ایران باد.

پیام‌های تبریک جهانگیری و واعظی به معلمان

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری با تبریک روز معلم در حساب توئیتری خود نوشت: امروز هم که جامعه باید به سلامت از رویارویی با کرونا بگذرد، نه تنها تاب‌آوری بلکه راهگشایی نظام آموزش و پرورش و آموزش‌عالی در شمار مهم‌ترین مسئولیت‌های ملی است. باز هم این معلمان و استادان و دانش‌آموزان و دانشجویانند که پرچم آموختن و یادگیری را در همین وضعیت برافراشته داشته‌اند. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری هم با تبریک این روز در حساب اینستاگرام خود نوشت: آموزش زیربنای توسعه و پیشرفت کشور است و معلمان محور اصلی فرآیند آموزش هستند. در ادبیات دینی ما نیز تأکید بالایی به اهمیت تعلیم و‌ شأن و منزلت معلم شده است.حل مشکلات فرهنگیان بویژه در حوزه معیشت، از دغدغه‌های مهم دولت تدبیر و امید بوده و هست، گام‌های مهمی در این مسیر برداشته شده و این رویکرد همچنان ادامه خواهد داشت. به نمایندگی از دولت، خصوصاً از تلاش‌های بی‌دریغ هفته‌های اخیر معلمان که اجازه ندادند تعطیلات کرونایی به تعطیلی آموزش منجر شود، صمیمانه تشکر می‌کنم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7336/2/542098/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها